Anonym skriver:
Hej med jer
Jeg er gravid. Det er en rigtig træls og bestemt ikke ønsket situation.
Jeg er netop kommet hjem fra lægen, og han skønner, at jeg er i uge 7.
Faderen er en fyr, jeg har set on/off det sidste halve år. Jeg har været på p-piller, og vi har derfor ikke brugt anden beskyttelse.
Han lagde ud med at sige, at han ville støtte mig uanset, hvad jeg vælger, men han har efterfølgende klart udtrykt, at han vil have, at jeg får en abort.
Jeg har egentlig selv været helt sikker på abort hele vejen igennem, men jeg begynder at være i tvivl.
Jeg har set en anmodning om at få foretaget abort. Den udfyldte jeg grædende ved lægen i dag.
Jeg er 34 år. Jeg ved ikke, om jeg nogensinde vil tilgive mig selv at få en abort.
Faderen er på mange måder en rimelig fornuftig fyr. Han skuffer mig lidt i det her, men på den anden side kan jeg godt forstå ham. Jeg ville bare have ønsket, at han havde været lidt mere omsorgsfuld.
Vi kender hinanden og har samme omgangskreds. Folk vil uden tvivl regne ud, at det er ham, der er faren, og så selvom han ikke vil have noget med barnet at gøre.
1. Kan man sætte et barn i verden, som ikke er ønsket af faren?
2. Kan man udfylde den rolle, en far ellers skulle have udfyldt?
3. Er det etisk og moralsk forkert at gennemføre graviditet?
Jeg er egentlig meget sådan "det er op til dig selv", men jeg bliver rødglødende, når "retten til abort" kan blive til "kravet om abort" når vi taler om to voksne mennesker, der gør noget med en kendt risiko, når manden oveni købet havde muligheden for at mindske risikoen ved selv at bruge prævention
For 100 år siden (du må ikke hænge mig op på årstallet), der var overvejelserne og mulighederne slet ikke relevante. Hvis en mand og en kvinde havde sex, så var begge parter bevidste om de potentielle konsekvenser der lå i det!
Så kom prævention
Pludselig kunne manden og kvinden til en vis grad påvirke risikoen for en graviditet. Det betød samtidig at man kunne tillade sig at slække lidt på forsigtigheden om valg af partner og man kunne fx bedre have jævnligt sex med en person, selvom man ikke ønskede at stifte familie
Så kom fri abort
Jeg er KÆMPE tilhænger af det frie valg om abort! men modsat præventionen, der er demokratisk og kan vælges af begge parter (I kunne fx have brugt p-piller OG kondom hvis I ville være meresikre), så er aborten 100 % KVINDENS juridiske beslutning og påvirker hende langt mere end manden (biologisk, hormonelt, fysiologisk og derved også psykisk).
Og hvad mener jeg så med det?
Med denne lange smøre er jeg kommet frem til min egen holdning
1. Kan man sætte et barn i verden, som ikke er ønsket af faren?
- JA gu fanden kan man så, for det har man gjort i hele menneskets historie! Han har været bevidst om risiciene og han kunne (som nævnt) have valgt at nedsætte risikoen ved at supplere DIN prævention med et kondom
3. Er det etisk og moralsk forkert at gennemføre graviditet?
- Dette er en meget personlig og privat sag.... for mig er det ikke moralsk eller etisk forkert at gennemføre graviditeten, men for en anden er det måske - her er det væsentlige at dig og manden sætter jer ned og får afdækket jeres holdninger (og skider hul i resten af verdens - inkl vores
)
Og lad mig til sidste stille nogle omvendte spørgsmål 
1. Kan man fratage et raskt barn muligheden for et liv, fordi faren ikke ønsker det?
2. Kan børn, der ikke har mor+far som familiesammensætning vokse op og have et godt liv?
3. Er det etisk og moralsk i orden at kræve en abort, blot fordi det er en menneskeret at vælge til?