amkjaer skriver:
Vi var kærester på det tidspunkt men han ville bare IKKE selvom jeg græd og tiggede i flere uger.
Jeg endte med at bestille tid til en abort - stortudende hele vejen derned. jeg ville aldrig kunne se mit barn i øjnene og fortælle at jeg havde valgt at det ikke måtte have en far så tænkte det var bedre at jeg skulle lide end at barnet skulle senere i livet.
Han endte så med at skrive 10min inden indgrebet at han godt viste han var en rød men om jeg ikke godt ville stoppe det hvis jeg kunne nå det. Så jeg blev reddet på målstregen men selvom jeg elsker min søn over alt på jorden og aldrig ville undvære ham for noget nu hvor han er her så havde jeg gjort det samme igen. Et barn fortjener 2 forældre og alle mennesker fortjener et valg både mænd og kvinder og jeg tror det er hårdere at være tvunget til et barn man ikke ønsker end en abort så længe det er så tidligt.
Masser af tanker til dig
Jeg tror ikke rigtigt på "skalaer" over, hvad der er hårdest for hvem i sådan en situation. Kvinder reagerer vidt forskelligt på aborter, mænd reagerer vidt forskelligt på at blive fædre ufrivilligt. Dit barns far er jo et eksempel på, at det, der føltes som umuligt og en katastrofe den ene dag, ikke stod som jordens undergang den næste. Og jeg har svært ved ikke at tænke, at hvad nu, hvis han havde ringet en time senere, da det var for sent?
Jeg synes ikke "bare", man skal sætte et barn i verden mod faderens vilje, men i det hele taget er der ikke noget "bare" i en sådan problematik. Og som udgangspunkt, så fortjener et barn måske nok to forældre, men lige netop dét her foster eller potentielle liv får ikke en ny chance ved at TS får en abort nu og bliver planlagt gravid senere - og vel oplever mange, at de til tider mangler en far, men jeg tror ikke, de ville ønske, at de aldrig var blevet født.
Jeg er for den frie abort og kunne finde masser af argumenter for, at TS skal vælge dét. Jeg kan bare finde lige så mange argumenter for det modsatte, helt afhængigt af, hvad hun kan leve med.
Jeg kommer ikke til at købe præmissen om, at det er i det potentielle barns tarv ikke at blive født. Var faderen voldelig, ville han kunne ødelægge sit barns liv, så jo. Men jeg ser for mig to liv på den ene side - et barn og en mor - og et på den anden side - faren. Og så synes jeg ikke, det er så enkelt, hvem der skal prioriteres højest. Det kunne jo være dig, din søn og hans far, man "zoomede ind på" - havde hans far fået sit første ønske opfyldt, ville der nu være en måske lettet mand, en kvinde, hvis velbefindende jeg ikke kan gisne om - og intet barn. Set i dét lys er jeg lidt ydmyg i forhold til at konkludere, hvad der er rigtigst.