Få barn mod faderens vilje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2016

Monski

Anonym skriver:

Hej med jer

Jeg er gravid. Det er en rigtig træls og bestemt ikke ønsket situation.

Jeg er netop kommet hjem fra lægen, og han skønner, at jeg er i uge 7.

Faderen er en fyr, jeg har set on/off det sidste halve år. Jeg har været på p-piller, og vi har derfor ikke brugt anden beskyttelse.

Han lagde ud med at sige, at han ville støtte mig uanset, hvad jeg vælger, men han har efterfølgende klart udtrykt, at han vil have, at jeg får en abort.

Jeg har egentlig selv været helt sikker på abort hele vejen igennem, men jeg begynder at være i tvivl. 
Jeg har set en anmodning om at få foretaget abort. Den udfyldte jeg grædende ved lægen i dag.

Jeg er 34 år. Jeg ved ikke, om jeg nogensinde vil tilgive mig selv at få en abort. 

Faderen er på mange måder en rimelig fornuftig fyr. Han skuffer mig lidt i det her, men på den anden side kan jeg godt forstå ham. Jeg ville bare have ønsket, at han havde været lidt mere omsorgsfuld. 

Vi kender hinanden og har samme omgangskreds. Folk vil uden tvivl regne ud, at det er ham, der er faren, og så selvom han ikke vil have noget med barnet at gøre.

1. Kan man sætte et barn i verden, som ikke er ønsket af faren?
2. Kan man udfylde den rolle, en far ellers skulle have udfyldt?
3. Er det etisk og moralsk forkert at gennemføre graviditet?

Du må gerne skrive privat til mig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2016

karivinc

Uanset om hun er 24 eller 34 år så er der en mand i den anden ende som ikke ønsker det her barn! Jeg syntes det må være en forfærdelig situation at stå i og føler virkelig med dig men ligesom man er 2 til at lave den syntes jeg også man skal være 2 om at vælge til så jeg sybtes absolut det ville være dybt uetisk at gøre ham til far mod hans vilje. Og uetisk mod barnet at fratage det muligheden for en engageret far. 

Jeg forstår simpelthen ikke det skulle være mere ok at tage rumpen på manden fordi hun er ældre ��

Hvis du vil have et barn nu så syntes jeg du må tage konsekvensen og bruge en donor efter dette fremfor at påtvinge en mand et barn han ikke ønsker. Men jeg håber for dig at i får en god snak og han ændre mening igen så du ikke behøver gennemgå en abort hvis du ikke har lyst. 

Held og lykke med det hele 

Hold da kæft en udtalelse 

Man er rigtigt nok to om at lave et barn, men eftersom det er kvinden, der er bærer barnet, er det i sidste ende også kvindens valg, om hun ønsker at fortsætte graviditeten eller ej.

Hvis du synes, at det er uetisk at fratage barnet muligheden for at få en engageret far, hvorfor skulle det så være bedre at få et donorbarn? Der ved barnet ikke en gang, hvem dets far er.

Anmeld Citér

31. maj 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
amkjaer skriver:

Uanset om hun er 24 eller 34 år så er der en mand i den anden ende som ikke ønsker det her barn! Jeg syntes det må være en forfærdelig situation at stå i og føler virkelig med dig men ligesom man er 2 til at lave den syntes jeg også man skal være 2 om at vælge til så jeg sybtes absolut det ville være dybt uetisk at gøre ham til far mod hans vilje. Og uetisk mod barnet at fratage det muligheden for en engageret far. 

Jeg forstår simpelthen ikke det skulle være mere ok at tage rumpen på manden fordi hun er ældre ��

Hvis du vil have et barn nu så syntes jeg du må tage konsekvensen og bruge en donor efter dette fremfor at påtvinge en mand et barn han ikke ønsker. Men jeg håber for dig at i får en god snak og han ændre mening igen så du ikke behøver gennemgå en abort hvis du ikke har lyst. 

Held og lykke med det hele 

Jeg har aldrig oplevet ordet "uetisk" blive anvendt om dét IKKE at få en abort. Det er alligevel tankevækkende, at holdningerne til abort har udviklet sig så drastisk, at aborten kan opfattes som det etisk rigtige valg. Hidtil har det jo været lige omvendt. 

Jeg er ikke imod abort, men det skræmmer mig lidt, at det er kommet så vidt, må jeg indrømme. At gennemføre en graviditet vil ikke altid være det fornuftigste, mest hensynsfulde (over for en uvillig far), mest gennemtænkte eller det letteste - men ligefrem uetisk? At se på et sprællevende barn og tænke, det havde været mere ETISK, om moren ikke havde ladet det få liv? 

Jeg kan gå med til, at det er uMORALSK fx at snyde sig til en graviditet. Men du må lægge noget helt andet i begrebet etisk end jeg. 

Anmeld Citér

31. maj 2016

amkjaer

P27 skriver:

" Hvis du vil have et barn nu så syntes jeg du må tage konsekvensen og bruge en donor " 

OMFG!!! den udtalelse er SÅ ufattelig provokerende! 

At blive gravid uden at det er planlagt er utrolig overvældende..

Der sker noget med en følelsesmæssigt som er langt større end styret af "fordi jeg "bare" vil have et barn" og det er en total misforståelse, at man bare kan få en abort og så prøve igen med en donor .. What !! Jeg er mundlam .. 

Jeg tager så absolut ikke let på abort bare fordi det var det du læste ud af mit udsagn og ikke at det kommer sagen ved men jeg er PERSONLIGT imod donor da jeg selv er vokset op uden at kende min far. 

Så hvis du lige trækker vejret en gang så var det jeg egentlig mente her at det ikke er trådstarters barn alene men der er en far i den anden ende som jo også forhåbentlig har noget at sige og hvis man ikke gider lytte til en man har valgt at have sex med når det brænder på så var det måske trods alt bedre med et doborbarn hvor kvinden helt alene må bestemme alting.

Anmeld Citér

31. maj 2016

amkjaer

karivinc skriver:

Hold da kæft en udtalelse 

Man er rigtigt nok to om at lave et barn, men eftersom det er kvinden, der er bærer barnet, er det i sidste ende også kvindens valg, om hun ønsker at fortsætte graviditeten eller ej.

Hvis du synes, at det er uetisk at fratage barnet muligheden for at få en engageret far, hvorfor skulle det så være bedre at få et donorbarn? Der ved barnet ikke en gang, hvem dets far er.

Jeg er heller ikke som sådan for donorbørn... ja slagt mig bare men det er nu en gang sådan jeg har det og jeg ville aldrig selv vælge det heller ikke hvis jeg ikke havde en mand. Men det er kun MIN holding for mit liv. 

Jeg syntes faktisk jeg siger min mening - som trådstarters spurgte om! - på en pæn og stille og rolig måde. Jeg giver udtryk for at det er MIN holdning men at jeg godt kan se hun står i en træls situation som jeg Uden nærmet kan relatere til. 

Hvad det er der gør at du føler dig berettiget til at stemple min holdning så meget fordi din måske er anderledes ved jeg ikke men man kunne vel som udgangspunkt tale pænt??

Anmeld Citér

31. maj 2016

amkjaer

Mor og meget mere skriver:

Jeg har aldrig oplevet ordet "uetisk" blive anvendt om dét IKKE at få en abort. Det er alligevel tankevækkende, at holdningerne til abort har udviklet sig så drastisk, at aborten kan opfattes som det etisk rigtige valg. Hidtil har det jo været lige omvendt. 

Jeg er ikke imod abort, men det skræmmer mig lidt, at det er kommet så vidt, må jeg indrømme. At gennemføre en graviditet vil ikke altid være det fornuftigste, mest hensynsfulde (over for en uvillig far), mest gennemtænkte eller det letteste - men ligefrem uetisk? At se på et sprællevende barn og tænke, det havde været mere ETISK, om moren ikke havde ladet det få liv? 

Jeg kan gå med til, at det er uMORALSK fx at snyde sig til en graviditet. Men du må lægge noget helt andet i begrebet etisk end jeg. 

Beklager den forkerte formulering jeg mente umoralsk som du rigtignok skriver. Måske man skulle spørge inden man får sit blodtryk helt der op?  :-)

Anmeld Citér

31. maj 2016

karivinc

amkjaer skriver:

Jeg er heller ikke som sådan for donorbørn... ja slagt mig bare men det er nu en gang sådan jeg har det og jeg ville aldrig selv vælge det heller ikke hvis jeg ikke havde en mand. Men det er kun MIN holding for mit liv. 

Jeg syntes faktisk jeg siger min mening - som trådstarters spurgte om! - på en pæn og stille og rolig måde. Jeg giver udtryk for at det er MIN holdning men at jeg godt kan se hun står i en træls situation som jeg Uden nærmet kan relatere til. 

Hvad det er der gør at du føler dig berettiget til at stemple min holdning så meget fordi din måske er anderledes ved jeg ikke men man kunne vel som udgangspunkt tale pænt??

Jeg synes på ingen måde, at dit indlæg var skrevet på en pæn og stille og rolig måde.

Du skriver, at det vil være decideret uetisk af hende at beholde barnet, og at hun "må tage konsekvensen og bruge en donor efter dette".

Det er ifølge min mening meget dømmende og ufølsomt at sige til en person, der står i et svært dilemma.

Anmeld Citér

31. maj 2016

modesty

Mor og meget mere skriver:

Det her er egentlig ret generelt mindet og ikke så meget på dig, men:

Men jeg hører igen og igen argumentet om at "intet barn ønsker vel ikke at være blevet født", "når man først ser den søde lille baby i øjnene" o.s.v.

Et foster før uge 12 er IKKE et barn. Man må forholde sig til hvad der er NU, ikke hvad der muligvis kan blive engang i fremtiden. Der ER ikke noget barn. Jeg synes det forplumrer debatten når man taler om et foster som et allerede eksisterende barn.

Anmeld Citér

31. maj 2016

karivinc

amkjaer skriver:

Beklager den forkerte formulering jeg mente umoralsk som du rigtignok skriver. Måske man skulle spørge inden man får sit blodtryk helt der op?  :-)

Måske du skulle lære at formulere dig bedre? 

Anmeld Citér

31. maj 2016

alenemor42

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Lige netop her synes jeg at der mangler en masse nuancer - for selvom jeg som udgangspunkt er enig i alt som handler om mandens rettigheder, finder jeg det langt mere kompleks end som så...

1) Barnet skal ikke "vælges til" - det begyndende liv er allerede en realitet. Men det skal muligvis vælges fra igen via en abort...

2) Etisk uforsvarligt at fratage barnet muligheden for en engageret far? Det er vel ikke TS der træffer dette valg om manglende deltagelse, men manden selv... og er det bedre slet ikke at blive født?

3) Der er vel ingen der "tager rumpen" på nogen her. To vokse mennesker har dyrket sex - og den sags kommer der jo som bekendt børn ud af nu og da. Nu er de så uenige om hvad konsekvensen skal være, men det er jo noget andet...

4) Manden skal ikke påtvinges et barn han ikke ønsker. Nej. Men skal kvinden påtvinges en abort hun ikke ønsker heller? Hvorfor er det ene værre end det andet?

Det er jo netop ikke en uenighed, hvor man kan mødes på midten... nogen vil ergo blive "trumlet", for der findes ikke noget reelt kompromis. Hvordan finder man frem til at den ene part har mere ret til sit ønske, end den anden?

Det bedste svar ever !!!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.