amkjaer skriver:
Uanset om hun er 24 eller 34 år så er der en mand i den anden ende som ikke ønsker det her barn! Jeg syntes det må være en forfærdelig situation at stå i og føler virkelig med dig men ligesom man er 2 til at lave den syntes jeg også man skal være 2 om at vælge til så jeg sybtes absolut det ville være dybt uetisk at gøre ham til far mod hans vilje. Og uetisk mod barnet at fratage det muligheden for en engageret far.
Jeg forstår simpelthen ikke det skulle være mere ok at tage rumpen på manden fordi hun er ældre
Hvis du vil have et barn nu så syntes jeg du må tage konsekvensen og bruge en donor efter dette fremfor at påtvinge en mand et barn han ikke ønsker. Men jeg håber for dig at i får en god snak og han ændre mening igen så du ikke behøver gennemgå en abort hvis du ikke har lyst.
Held og lykke med det hele
Jeg har aldrig oplevet ordet "uetisk" blive anvendt om dét IKKE at få en abort. Det er alligevel tankevækkende, at holdningerne til abort har udviklet sig så drastisk, at aborten kan opfattes som det etisk rigtige valg. Hidtil har det jo været lige omvendt.
Jeg er ikke imod abort, men det skræmmer mig lidt, at det er kommet så vidt, må jeg indrømme. At gennemføre en graviditet vil ikke altid være det fornuftigste, mest hensynsfulde (over for en uvillig far), mest gennemtænkte eller det letteste - men ligefrem uetisk? At se på et sprællevende barn og tænke, det havde været mere ETISK, om moren ikke havde ladet det få liv?
Jeg kan gå med til, at det er uMORALSK fx at snyde sig til en graviditet. Men du må lægge noget helt andet i begrebet etisk end jeg.
Anmeld
Citér