Få barn mod faderens vilje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.517 visninger
57 svar
274 synes godt om
31. maj 2016

Anonym trådstarter

Hej med jer

Jeg er gravid. Det er en rigtig træls og bestemt ikke ønsket situation.

Jeg er netop kommet hjem fra lægen, og han skønner, at jeg er i uge 7.

Faderen er en fyr, jeg har set on/off det sidste halve år. Jeg har været på p-piller, og vi har derfor ikke brugt anden beskyttelse.

Han lagde ud med at sige, at han ville støtte mig uanset, hvad jeg vælger, men han har efterfølgende klart udtrykt, at han vil have, at jeg får en abort.

Jeg har egentlig selv været helt sikker på abort hele vejen igennem, men jeg begynder at være i tvivl. 
Jeg har set en anmodning om at få foretaget abort. Den udfyldte jeg grædende ved lægen i dag.

Jeg er 34 år. Jeg ved ikke, om jeg nogensinde vil tilgive mig selv at få en abort. 

Faderen er på mange måder en rimelig fornuftig fyr. Han skuffer mig lidt i det her, men på den anden side kan jeg godt forstå ham. Jeg ville bare have ønsket, at han havde været lidt mere omsorgsfuld. 

Vi kender hinanden og har samme omgangskreds. Folk vil uden tvivl regne ud, at det er ham, der er faren, og så selvom han ikke vil have noget med barnet at gøre.

1. Kan man sætte et barn i verden, som ikke er ønsket af faren?
2. Kan man udfylde den rolle, en far ellers skulle have udfyldt?
3. Er det etisk og moralsk forkert at gennemføre graviditet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2016

Loa

Tja teknisk set står du i din gode ret til at gøre hvad du vil. Det er jo din mave.

Jeg ville dog meget nødigt have barn med en der ikke ønskede det og hvor jeg vidste så tidligt i forløbet at jeg blev alene med det.

Synes på én eller anden måde at der er lidt unfair at få barnet når faderen ikke ønsker det...

Anmeld Citér

31. maj 2016

Mortilah

Jeg ville beholde det. Du er 34, ikke 24.. Hvem ved om du får chancen igen. Jeg har selv fået en abort som 18 årig og har nu 2 egne børn. Jeg vil aldrig nogensinde have en abort igen- med mindre babyen er meget syg. Har det skrækkeligt med at have valgt et perfekt lille foster fra, blot fordi det ikke passede ind i mine planer. 

Jeg mener godt man kan fylde far rollen ud. Der er også gode chancer for der kommer en mand i barnets liv senere hen. 

Men det er bare min mening. Der er nok mange der er totalt uenige. 

Anmeld Citér

31. maj 2016

Troldemommi

Jeg ville få babyen hvis jeg var dig, du er 34 oghvis du gerne vil være mor så er det ved at være på tide, forholdene er ikke perfekte for dig og baby men det behøver de heller ikke at være før at gøre dig og babyen lykkelige.

Jeg tror også bare at en abort er så svært at gå igennem, så hvis du gerne vil være mor....

held og lykke 

Anmeld Citér

31. maj 2016

amkjaer

Uanset om hun er 24 eller 34 år så er der en mand i den anden ende som ikke ønsker det her barn! Jeg syntes det må være en forfærdelig situation at stå i og føler virkelig med dig men ligesom man er 2 til at lave den syntes jeg også man skal være 2 om at vælge til så jeg sybtes absolut det ville være dybt uetisk at gøre ham til far mod hans vilje. Og uetisk mod barnet at fratage det muligheden for en engageret far. 

Jeg forstår simpelthen ikke det skulle være mere ok at tage rumpen på manden fordi hun er ældre ��

Hvis du vil have et barn nu så syntes jeg du må tage konsekvensen og bruge en donor efter dette fremfor at påtvinge en mand et barn han ikke ønsker. Men jeg håber for dig at i får en god snak og han ændre mening igen så du ikke behøver gennemgå en abort hvis du ikke har lyst. 

Held og lykke med det hele 

Anmeld Citér

31. maj 2016

amkjaer

Nå ja ville bare sige jeg 100% forstår dig jeg har stået i præcis samme situation

Anmeld Citér

31. maj 2016

Anonym trådstarter

amkjaer skriver:

Nå ja ville bare sige jeg 100% forstår dig jeg har stået i præcis samme situation

Hvad gjorde du? 

Anmeld Citér

31. maj 2016

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar. Jeg læser dem med stor, stor interesse.

Anmeld Citér

31. maj 2016

amkjaer

Anonym skriver:

Hvad gjorde du? 

Vi var kærester på det tidspunkt men han ville bare IKKE selvom jeg græd og tiggede i flere uger. 

Jeg endte med at bestille tid til en abort - stortudende hele vejen derned. jeg ville aldrig kunne se mit barn i øjnene og fortælle at jeg havde valgt at det ikke måtte have en far så tænkte det var bedre at jeg skulle lide end at barnet skulle senere i livet. 

Han endte så med at skrive 10min inden indgrebet at han godt viste han var en rød men om jeg ikke godt ville stoppe det hvis jeg kunne nå det. Så jeg blev reddet på målstregen men selvom jeg elsker min søn over alt på jorden og aldrig ville undvære ham for noget nu hvor han er her så havde jeg gjort det samme igen. Et barn fortjener 2 forældre og alle mennesker fortjener et valg både mænd og kvinder og jeg tror det er hårdere at være tvunget til et barn man ikke ønsker end en abort så længe det er så tidligt. 

Masser af tanker til dig

Anmeld Citér

31. maj 2016

modesty

amkjaer skriver:

Vi var kærester på det tidspunkt men han ville bare IKKE selvom jeg græd og tiggede i flere uger. 

Jeg endte med at bestille tid til en abort - stortudende hele vejen derned. jeg ville aldrig kunne se mit barn i øjnene og fortælle at jeg havde valgt at det ikke måtte have en far så tænkte det var bedre at jeg skulle lide end at barnet skulle senere i livet. 

Han endte så med at skrive 10min inden indgrebet at han godt viste han var en rød men om jeg ikke godt ville stoppe det hvis jeg kunne nå det. Så jeg blev reddet på målstregen men selvom jeg elsker min søn over alt på jorden og aldrig ville undvære ham for noget nu hvor han er her så havde jeg gjort det samme igen. Et barn fortjener 2 forældre og alle mennesker fortjener et valg både mænd og kvinder og jeg tror det er hårdere at være tvunget til et barn man ikke ønsker end en abort så længe det er så tidligt. 

Masser af tanker til dig

"Jeg tror det er hårdere at være tvunget til et barn man ikke ønsker end en abort"

Rigtig god pointe som mange kvinder overser når de tænker på deres egne behov. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.