Isabella_mor skriver:
Jeg er enig..
Så burde dem der får frataget sit kørekort osv og kommer i fængsel osv også få frataget deres børn.
De er nok ikke knivskarpe men det er dog alligevel ikke nok til at tage børn fra deres forældre når det de har gjort intet har noget st gøre med deres evner som forældre.
Jeg kan slet ikke se, hvordan det spiller ind, om de er "knivskarpe". De har begået rå vold, og det har intet med intelligens at gøre.
Tænker du på, at forældrerollen også omfatter at vejlede en 15-16-årig, når hun er afsindigt vred på en jævnaldrende, der har pisset på hende, og det kribler i hendes fingre efter at give vedkommende en omgang tæsk? Jeg kan læse mig frem til, at H.M. ikke fortryder - hvordan skal hun dog kunne være en god rollemodel for sine børn?
I min verden er vold af den karakter fuldstændigt ukendt og uacceptabelt. Jeg ville aldrig føle mig tryg ved at vide, at en person, der var i stand til at udføre noget sådant, havde ansvaret for børn. Og her er der tilmed to forældre med de tendenser - det går over min forstand, at de begge har taget del i det, og at ikke bare den ene har sagt stop, no way, det gør vi bare ikke!
Anmeld
Citér