Hannah melissa fra de unge mødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2016

karivinc

Jeg har virkelig ondt af børnene især den ældste, som i forvejen har overlevet svigt. Jeg synes dog ikke, at denne retssag er grund nok til, at børnene skal tvangsfjernes, men jeg synes helt bestemt, at forældrene bør få en tilsynsførende fra kommunen, der skal sikre, at børnenes behov bliver mødt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2016

karivinc

Jeg har virkelig ondt af børnene især den ældste, som i forvejen har overlevet svigt. Jeg synes dog ikke, at denne retssag er grund nok til, at børnene skal tvangsfjernes, men jeg synes helt bestemt, at forældrene bør få en tilsynsførende fra kommunen, der skal sikre, at børnenes behov bliver mødt.

Der skulle have stået "som i forvejen har oplevet  svigt".

Anmeld Citér

29. maj 2016

God-mor

Sprit25 skriver:

Blev i onsdags sammen med hendes kæreste og far til 1 barn og den i maven idømt fængsel for groft overfald. 

Siden hen går diskussion på om de nu er egnet forældre og rigtig mange bliver faktisk, i min optik, rigtig lede. Hvad tænker I

Jeg havde egentlig lidt ondt af Hannah Melissa førhen, og synes det var godt for både mor og barn at hun fik den ældste hjem igen. Men må indrømme at jeg nok ser anderledes på det i dag, og at det bedste for hendes børn nok er at blive fjernet og sat i en kærlig plejefamilie. Det virker udefra ikke som om, at hun kan tilsidesætte egne behov, og ser ikke på sine børns ve og vel. Mener faktisk ikke at hun er egner som mor på fuld tid, hun skulle nok have været weekendmor. Har ondt af hendes børn. 

Anmeld Citér

29. maj 2016

Flødebollen

Sprit25 skriver:

Blev i onsdags sammen med hendes kæreste og far til 1 barn og den i maven idømt fængsel for groft overfald. 

Siden hen går diskussion på om de nu er egnet forældre og rigtig mange bliver faktisk, i min optik, rigtig lede. Hvad tænker I

De har hvert fald fejlet max i min optik. Det der kan aldrig reddes. Synes det siger en del om deres moral og karakter. Ærgerlige ting at give videre til sine børn..

Anmeld Citér

29. maj 2016

mortilemmasophie

Jeg er en af dem der virkelig har sat mig ind i hms sag, jeg fulgte retssagen i 7 stive timer og jeg er så uforstående hvorfor man i alverden ikke har givet hende flere måneder.

hun har sågar i fredags skrevet i sin egen status at det var et bevidst valg hm og René havde foretaget sig og at hun ikke fortryder det hun har gjort, hun fortryder kun at det har påvirket børnene.

som jeg ser det burde de børn tages fra dem med det samme. 

Anmeld Citér

29. maj 2016

Isabella_mor

B&J skriver:

Bare fordi de har være dumme og gjord noget. Møg dumt jamen det har ikke noget med at gøre om man er gode eller dårlige forældre 

Jeg er enig.. 

Så burde dem der får frataget sit kørekort osv og kommer i fængsel osv også få frataget deres børn. 

De er nok ikke knivskarpe men det er dog alligevel ikke nok til at tage børn fra deres forældre når det de har gjort intet har noget st gøre med deres evner som forældre.

Anmeld Citér

29. maj 2016

Abracadabra

Isabella_mor skriver:

Jeg er enig.. 

Så burde dem der får frataget sit kørekort osv og kommer i fængsel osv også få frataget deres børn. 

De er nok ikke knivskarpe men det er dog alligevel ikke nok til at tage børn fra deres forældre når det de har gjort intet har noget st gøre med deres evner som forældre.

Hvis man får frataget sit kørekort pga dødsdruk bag rattet eller kommer i fængsel grundet narkohandler,  kvindehandel eller vold/mord, kan man vel heller ikke være en ansvarsfuld og samvittighedsfuld forælder? 

Forældrerollen forudsætter i høj grad ansvarsfølelse, behovsudsættelse og impulskontrol. De egenskaber besidder hardcore kriminelle ikke. 

Anmeld Citér

29. maj 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
MysteriousAngel skriver:

Det er faktisk nøjagtig det samme som det program i fjernsynet med de forældre med børn med autister.

Det ene forældrepar har den mellemste i aflastning jævnligt, får taxa kørsel til ham og beklager sig over den ældste lider overlast og vupti, så er hun gravid igen.

Eimen altså.. hvorfor fanden tager man sig ikke om dem man har i forvejen! 

Enig - helt Ubegribeligt 

Anmeld Citér

29. maj 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Isabella_mor skriver:

Jeg er enig.. 

Jeg kan slet ikke se, hvordan det spiller ind, om de er "knivskarpe". De har begået rå vold, og det har intet med intelligens at gøre. 

Tænker du på, at forældrerollen også omfatter at vejlede en 15-16-årig, når hun er afsindigt vred på en jævnaldrende, der har pisset på hende, og det kribler i hendes fingre efter at give vedkommende en omgang tæsk? Jeg kan læse mig frem til, at H.M. ikke fortryder - hvordan skal hun dog kunne være en god rollemodel for sine børn? 

I min verden er vold af den karakter fuldstændigt ukendt og uacceptabelt. Jeg ville aldrig føle mig tryg ved at vide, at en person, der var i stand til at udføre noget sådant, havde ansvaret for børn. Og her er der tilmed to forældre med de tendenser - det går over min forstand, at de begge har taget del i det, og at ikke bare den ene har sagt stop, no way, det gør vi bare ikke! 

Anmeld Citér

30. maj 2016

Isabella_mor

Abracadabra skriver:

Hvis man får frataget sit kørekort pga dødsdruk bag rattet eller kommer i fængsel grundet narkohandler,  kvindehandel eller vold/mord, kan man vel heller ikke være en ansvarsfuld og samvittighedsfuld forælder? 

Forældrerollen forudsætter i høj grad ansvarsfølelse, behovsudsættelse og impulskontrol. De egenskaber besidder hardcore kriminelle ikke. 

Tjah, nogle mennesker er jo bare ret forkerte på den når det kommer til lovgivningen, men det betyder ikke NØDVENDIGVIS at deres evner som forældre stinker. 

Der er dog selvfølgelig eksempler på at det er helt galt og at børnene har bedst af at komme væk fra forældrene. 

I denne case vil jeg umiddelbart ikke tro at det er tilfældet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.