Hannah melissa fra de unge mødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2016

Aristocats

EnGodMor skriver:

Ja det er i deodorant, shampoo, vaskepulver, make up, tandpasta osv osv osv osv

Flere af disse kemikalier sættes i forbindelse med kræft, fostermisdannelser, indlæringsvanskeligheder og andre helbredsmæssige problemer.

Så du børstede ikke tænder i tandpasta, brugte ikke shampoo eller vaskepulver eller vaskede op i opvaskemiddel og du brugte heller ikke deodorant, nogen form for hudpleje eller makeup etc. nogensinde i din graviditet(er)? 

Jeg vil godt nok sige props til det menneske, der har undgået ALT der på nogen måder kan vise sig at være skadelige under en graviditet, for det må godt nok være et stort stykke arbejde, nærmest grænsende til det umulige. 

Jeg tror på, at ingen er "uskyldige" i den forstand. Der er kemikalier i ALT, også det vi spiser og drikker.

Derudover synes jeg også sammenligningen imellem at gøre brug af helt almindelige hverdagsting som for eksempel makeup, creme, tandpasta, vaskepulver og så at overfalde og tæske et menneske er underlig eller i hvert fald urealistisk. Hvordan kan det overhovedet være på bølgelængde? 

Jeg synes at sammenligne de to ting går ud til det ekstreme, hvor det ikke længere er konstruktivt fordi man kan køre den ud i uendeligheder. Er folk så også uansvarlige hvis de benytter sig af diverse light produkter hvilket indeholder aspartame? 

Jeg tror det er langt de færreste der kan sige sig uskyldige for at have brugt eller benyttet sig af noget der KAN være skadeligt og jeg har svært ved at se hvordan vold og så at tage deodorant på viser samme tegn på et uansvarligt og dybt foruroligende tankemønster i det hele taget? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2016

EnGodMor

Aristocats skriver:

Så du børstede ikke tænder i tandpasta, brugte ikke shampoo eller vaskepulver eller vaskede op i opvaskemiddel og du brugte heller ikke deodorant, nogen form for hudpleje eller makeup etc. nogensinde i din graviditet(er)? 

Jeg vil godt nok sige props til det menneske, der har undgået ALT der på nogen måder kan vise sig at være skadelige under en graviditet, for det må godt nok være et stort stykke arbejde, nærmest grænsende til det umulige. 

Jeg tror på, at ingen er "uskyldige" i den forstand. Der er kemikalier i ALT, også det vi spiser og drikker.

Derudover synes jeg også sammenligningen imellem at gøre brug af helt almindelige hverdagsting som for eksempel makeup, creme, tandpasta, vaskepulver og så at overfalde og tæske et menneske er underlig eller i hvert fald urealistisk. Hvordan kan det overhovedet være på bølgelængde? 

Jeg synes at sammenligne de to ting går ud til det ekstreme, hvor det ikke længere er konstruktivt fordi man kan køre den ud i uendeligheder. Er folk så også uansvarlige hvis de benytter sig af diverse light produkter hvilket indeholder aspartame? 

Jeg tror det er langt de færreste der kan sige sig uskyldige for at have brugt eller benyttet sig af noget der KAN være skadeligt og jeg har svært ved at se hvordan vold og så at tage deodorant på viser samme tegn på et uansvarligt og dybt foruroligende tankemønster i det hele taget? 

Kunne du eventuelt følge tråden? Der er blevet spørg om hvad vi hver især syntes. Dette jeg skrev var MIN meningOg så ser jeg overhovedet ingen grund til at du skal fornærme MIN holdning.

Anmeld Citér

29. maj 2016

Aristocats

Kunne du eventuelt følge tråden? Der er blevet spørg om hvad vi hver især syntes. Dette jeg skrev var MIN meningOg så ser jeg overhovedet ingen grund til at du skal fornærme MIN holdning.

Når du er på et debat forum, går jeg udfra, at du er villig til at debattere. Jeg er ked af hvis jeg har fornærmet dig, men efter hvad jeg forstå på det, har jeg fulgt tråden, da det er en debat. 

Anmeld Citér

29. maj 2016

EnGodMor

Aristocats skriver:

Når du er på et debat forum, går jeg udfra, at du er villig til at debattere. Jeg er ked af hvis jeg har fornærmet dig, men efter hvad jeg forstå på det, har jeg fulgt tråden, da det er en debat. 

Men måske du bare skulle lade mig have min mening, og du din mening. 

Jeg har givet trådstarteren mit svar på hvad jeg syntes om hanna sagen, men hvis du har behov for at debattere så er det os helt fint med mig, men jeg gider ikke bruge min tid på at skulle forsvarer min mening af flere omgange. 

Anmeld Citér

29. maj 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
EnGodMor skriver:

Måske skal du uddybe din holdning. At begå grov vold er ikke et mere foruroligende træk hos en mor end at børste tænder med tandpasta under graviditeten? 

Anmeld Citér

29. maj 2016

Aristocats

Men måske du bare skulle lade mig have min mening, og du din mening. 

Jeg har givet trådstarteren mit svar på hvad jeg syntes om hanna sagen, men hvis du har behov for at debattere så er det os helt fint med mig, men jeg gider ikke bruge min tid på at skulle forsvarer min mening af flere omgange. 

Hvornår har jeg ikke ladet dig have din mening? 

Jeg har spurgt ind til det du har skrevet og nej, jeg er ikke enig, for jeg forstår ikke sammenligningen. 

Men en debat er jo også at argumentere for sine egne holdninger og erfaringer og fordi jeg sætter spørgsmålstegn ved det du skriver, betyder det ikke, at jeg ikke respekterer din mening, men blot beder dig om at uddybe den, så jeg eventuelt kan forstå bedre. 

At debattere er i det hele taget at forsvare sin mening af flere omgange i forskellige kontekster, men jeg har vist forstået debat ikke er din kop the, i hvert fald ikke i aften. 

Men så fik vi da det på plads. Du må undskylde at jeg har fornærmet dig igen, men jeg går ikke udfra at folk der færdes på en debat side ikke gider at debattere. 

Anmeld Citér

29. maj 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

De har været virkelig uansvarlige. Det kan virkelig ikke beskrives.. Om de er gode forældre eller ej... Det aner jeg virkelig ikke..

men deres børn er blevet udsat for en form svigt.. De har manglet deres forældre.

De bedste Forbilleder for deres børn er de nok heller ikke. 

Jeg håber, at de begge virkelig har lært af det her.. 

Anmeld Citér

29. maj 2016

Sprit25

Jeg er enig med størstedelen af jer. Og nu hvor børnene stadig er hos dem jamen så synes jeg i den grad kommunen skal meget mere ind over. 

Jeg har dog holdningen at det er bedre aflastning og pasning end at de blev forsømt, hvilket de sikkert vil blive. Samtidig mener jeg grunden til den store er i aflastning er fordi hun har været det så længe at det ville være et svigt at rykke hende væk derfra. 

Jeg har aldrig set melissa som en dårlig mor. En usikker mor og en mor med enorme problemer og meget lille netværk, men at tæske en for derefter sige hun ikke har fortrudt det skræmmer mig lidt. Jeg håber at kommunen ser med når hun skriver sådan. 

Samtidig har jeg set i debatter, mødre, der mener melissa og rene skulle gasses ihjel. Der står jeg helt af

Anmeld Citér

29. maj 2016

Patriark

B&J skriver:

Bare fordi de har være dumme og gjord noget. Møg dumt jamen det har ikke noget med at gøre om man er gode eller dårlige forældre 

Hvis man er så impulsstyrret og ikke evner at mentalisere, så har man, i min bog, ikke de nødvendige redskaber til at være forælder.

Anmeld Citér

29. maj 2016

Patriark

EnGodMor skriver:

Hvis man mener hun burde få frataget sine børn på grund af denne her sag. 

Så syntes jeg os folk der venter barn og som ryger, drikker, bruger hårfarve, make up, tager stoffer, truer med selvmord osv osv burde få frataget deres børn.

Aha.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.