Hannah melissa fra de unge mødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2016

Isabella_mor

Jeg kan slet ikke se, hvordan det spiller ind, om de er "knivskarpe". De har begået rå vold, og det har intet med intelligens at gøre. 

Tænker du på, at forældrerollen også omfatter at vejlede en 15-16-årig, når hun er afsindigt vred på en jævnaldrende, der har pisset på hende, og det kribler i hendes fingre efter at give vedkommende en omgang tæsk? Jeg kan læse mig frem til, at H.M. ikke fortryder - hvordan skal hun dog kunne være en god rollemodel for sine børn? 

I min verden er vold af den karakter fuldstændigt ukendt og uacceptabelt. Jeg ville aldrig føle mig tryg ved at vide, at en person, der var i stand til at udføre noget sådant, havde ansvaret for børn. Og her er der tilmed to forældre med de tendenser - det går over min forstand, at de begge har taget del i det, og at ikke bare den ene har sagt stop, no way, det gør vi bare ikke! 

I bund og grund har alle folks handlinger da noget med intelligens at gøre, og impulskontrol og VIDEN og konsekvensberegning. 

Vold er impulsbetinget og typisk ikke noget man når at tænke over hvis det pludselig sker (selvfølgelig er der undtagelser) 

men at de vælger at udøve vold mod et andet menneske (det kan jo sikkert være mange grunde og ligegyldig hvilke grunde er det selvfølgelig forkert af dem) men det har i min optik intet at gøre med deres evner so. Forældre.

jeg mener bare at folk er så hurtige til at sidde og dømme personer ud fra det de har set på tv. 

Hvis de bliver erklæret uegnede er det selvfølgelig en anden sag, jeg synes bare ikke de to ting kan sammenlignes. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.