Lemlæstelse af børn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2016

Muffinmus

Aristocats skriver:

Tror du folk vil gå til lægetjek, hvis de ved at en kæmpe bøde venter dem? Jeg tror det ville være en meget dårlig vej at gå og det virker langt fra gennemtænkt. Jeg tror tværtimod, at det ikke ville stoppe folk i at omskære deres drengebørn - men det ville jage dem længere væk fra det sundhedssystem, som de jo kan få brug for. Og uanset hvad, så er der ingen mennesker her i Danmark der skal skræmmes væk for at søge lægehjælp. Det jeg tror ville ske er; folk vil få deres børn omskåret. Og så vil de bare holde sig LANGT væk fra de "sundhedstjek", hvilket i nogle tilfælde nok kan udvikle sig rigtigt ærgerligt. Derudover kan man ikke tvinge folk til at gå til lægen eller modtage behandling, så allerede der er logikken og idéen ikke særligt holdbar. 

Det ville nok føre til endnu mere kummerlige forhold når det kommer til religiøs omskæring og afskærme rigtigt mange mennesker fra der professionelle sundhedssystem, IKKE fra omskæring! Og der bliver snakket om alle de komplikationer og infektioner det kan medføre - hvad hvis det aldrig bliver behandlet, fordi folk ved, hvad der venter dem i forhold til en kæmpe økonomisk byrde? Det ville bare være en rigtig ond spiral. 

Når jeg skriver skal, mener jeg obligatoriske besøg.

Kommer disse børn ikke, fratages folk deres offentlige støtte hvis de får en, eller modtager bøder af anseelig str.

At blive ramt på pengepungen er desværre en af de få ting mange har bare lidt respekt for.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2016

Aristocats

Viwisa skriver:

Når jeg skriver skal, mener jeg obligatoriske besøg.

Kommer disse børn ikke, fratages folk deres offentlige støtte hvis de får en, eller modtager bøder af anseelig str.

At blive ramt på pengepungen er desværre en af de få ting mange har bare lidt respekt for.

Men tror du virkelig det vil forhindre folk i at omskære deres børn? Vil man forhindre omskæring eller vil man bare straffe folk for det? 

For hvis man vil forhindre det, tror jeg ikke dit forslag er særligt optimalt. Jeg tror ikke man forhindre religiøs omskæring ved at indsætte bøder for folk der gør det. 

Jeg tror derimod mange mennesker har mere vigtighed i deres religion som vil følge dem resten af deres liv end en bøde. Den udtalelse virker nok provokerende på mange, men et så gammel religiøst ritual i jødedommen og islam tror jeg er svært at bryde "blot" med en bøde. Derudover tror jeg heller ikke så slem afstraffelse er vejen frem, men nok derimod en dialog omkring hvad der ville løse problemet bedst. 

Omskæring af babyer er et ømt emne for mange, men det er vigtigheden af religion for nogle folk også og det er derfor problematikken bliver så besværlig. 

Men uanset hvad, så tror jeg idéen du har ville skabe mere - specielt sundheds relaterede problemer - problemer end at løse dem. 

Anmeld Citér

24. maj 2016

Muffinmus

Aristocats skriver:

Men tror du virkelig det vil forhindre folk i at omskære deres børn? Vil man forhindre omskæring eller vil man bare straffe folk for det? 

For hvis man vil forhindre det, tror jeg ikke dit forslag er særligt optimalt. Jeg tror ikke man forhindre religiøs omskæring ved at indsætte bøder for folk der gør det. 

Jeg tror derimod mange mennesker har mere vigtighed i deres religion som vil følge dem resten af deres liv end en bøde. Den udtalelse virker nok provokerende på mange, men et så gammel religiøst ritual i jødedommen og islam tror jeg er svært at bryde "blot" med en bøde. Derudover tror jeg heller ikke så slem afstraffelse er vejen frem, men nok derimod en dialog omkring hvad der ville løse problemet bedst. 

Omskæring af babyer er et ømt emne for mange, men det er vigtigheden af religion for nogle folk også og det er derfor problematikken bliver så besværlig. 

Men uanset hvad, så tror jeg idéen du har ville skabe mere - specielt sundheds relaterede problemer - problemer end at løse dem. 

Ved det virkelig ikke.men som sagt er økonomien noget folk ofte forstår... Det gør ondt på dem, meget ondt. 

Men, ja, at kæmpe mod noget så gammelt og indlært fra fødslen, er svært.

Men, jeg synes ikke det bør ske på dansk jord. Overhovedet..... Og jeg mener vitterligt forældre bør straffes hårdt. Kunne man forsvare at smide dem i fængsel, var det klart min holdning de skullden.vej, det gør man.med forældre der har ydet alm vold mod børn.  Men, at religion bruges som undskyldning for den slags mishandling og vold, gør det hele kompliceret. 

Anmeld Citér

24. maj 2016

Loa

Aristocats skriver:

Tror du en dialog med en rimelig religiøs muslim eller jøde, ville kunne ændre deres opfattelse af omskæring ift hvad deres Gud siger? 

Det tror jeg godt nok ikke. Mange er jo ligefrem parat til at slå ihjel i deres Guds navn, så tror der skal temmelig meget mere til end en dialog for at ændre så urgammel tankegang.

Anmeld Citér

24. maj 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil

Mine to sønner er omskåret. Jeg har ingen kvaler ved det. Jeg fortryder dog på en måde, for jeg er bange for hvor ekskluderede og anderledes de kommer til at føle sig når folk hidser sig så voldsomt op over det.

grunden til at man omskærer spædbørn er jo netop at det er langt mere skånsomt, end når et ældre barn eller voksen bliver omskåret. Mine børn blev lokalbedøvet og omskåret hvor en ring bliver sat på penis. Så falder huden af efter nogle dage. De fik en Panodil en enkelt gang og vi vaskede omhyggeligt. Men ellers var der ingen problemer og de græd ikke eller gav anden tilkendegivelse af ubehag eller smerte.

selve omskærelsen tager et par minutter og penis var helet efter et par dage.

værgo og slagt mig kære baby.dk!

Anmeld Citér

24. maj 2016

Krydserfingre

Zelinasmor skriver:

Men du skriver drenge.. Så du mener at en dreng er moden nok til at træffe sådan en beslutning som ikke kan gøres om resten af livet? Man kan træffe sine egne beslutninger den dag man er voksen eller er myndig. Jeg synes det er fint hvis der er en lægelig grund for indgrebet. Men en dreng gør det sgu ikke pga udseende. Så kom lige selv ind i kampen. Mænd kan gøre som de vil. Det andet er stadig overgreb.

Okay der er vist lidt misforståelse omkring ordet "dreng" - måske min fejl. Jeg mener mænd - altså over 20 år - alt under er stadig dreng i mine øjne. Måske vi lige skulle få den definition på det rene først. 

Hvis min knægt på 12 kom og sagde det - øh jo det ville være mærkeligt og han ville få et "vent dog med det" - med mindre det var fordi han havde direkte problemer med sin forhud. Kom min 18 årige eller 17 årige så måtte han egentlig helt selv om det - med mindre han var retarderet med en lav IQ så må han sådan set selv være i stand til at tage dén beslutning. Og det ville jeg st'tte ham i hvis han en dag kom og sagde det. Sådan er min holdning. Babyer og alt under de ca. 18 - nej, det lidt for mærkeligt. Alt deromkring og over - helt fint for mig 

Anmeld Citér

24. maj 2016

Krydserfingre

Zelinasmor skriver:

Og hel ærligt. Ville du tillade dig at omskære din pige f.eks inden hun var 18 år???? Man er ikke færdigudviklet før omkring de 20 år. Ej min datters bryster er i en alder af 16 år underudviklede. Lad os operere i hende. Helt seriøst! Der er en grund til at netop de operationer ikke er lovlige før efter fyldt 18 år. FORDI DU IKKE ER FÆRDIGUDVIKLET FØR!

Brysterne stopper med at vokse ca i alderen 19 og penis vokser og stopper når fyren ikke vokser mere i højden - 18 år. 

Så det er forkert det du siger. 

Anmeld Citér

24. maj 2016

Zelinasmor

Krydserfingre skriver:

Brysterne stopper med at vokse ca i alderen 19 og penis vokser og stopper når fyren ikke vokser mere i højden - 18 år. 

Så det er forkert det du siger. 

Herregud. 18-19 eller 20 år. Min pointe er at der er en grund til kirurger ikke operere før efter vokse alderen. Og som mand er man gammel nok til selv at tage beslutningen når man er myndig OG færdigudviklet. 

Anmeld Citér

24. maj 2016

Krydserfingre

Zelinasmor skriver:

Herregud. 18-19 eller 20 år. Min pointe er at der er en grund til kirurger ikke operere før efter vokse alderen. Og som mand er man gammel nok til selv at tage beslutningen når man er myndig OG færdigudviklet. 

Så må vi bare være uenige jo. Jeg synes godt en 17 årig kan tage sådan en beslutning, og sådan er det. 

Anmeld Citér

24. maj 2016

Aristocats

Loa skriver:

Tror du en dialog med en rimelig religiøs muslim eller jøde, ville kunne ændre deres opfattelse af omskæring ift hvad deres Gud siger? 

Det tror jeg godt nok ikke. Mange er jo ligefrem parat til at slå ihjel i deres Guds navn, så tror der skal temmelig meget mere til end en dialog for at ændre så urgammel tankegang.

Jeg mener politisk dialog. Derimod har jeg heller aldrig sat mig imod et lov forslag i forhold til omskæring, men hvordan det skulle lyde har jeg pt. ingen holdning om, men jeg synes det forslag der kom var ret uholdbart og ville som sagt nok også bare eventuelt medføre sundheds relaterede problemer, fremfor at bekæmpe dem. 

Derudover er jeg uenig med sammenligningen med at de er parat til at slå ihjel for deres Gud (og her går jeg stærkt udfra du primært taler om muslimer). Man skal tænke på at det er nok en forholdsvis  lille procentdel af Danmark der er så decideret ekstreme muslimer og ISIS for eksempel er ikke reel islam, hvilket er meget vigtigt at pointere. Selvom ISIS etc. ser ud til at gøre ting i Islams navn, så er intet af det Islam og hvis man læser koranen går det op for én, at Islam langt fra er det som mange mennesker går og tror i forhold til det dårlige billede det desværre har fået.

Jeg tror der er meget langt imellem de mennesker der er parat til at slå ihjel for deres Gud og så omskærer deres sønner religiøst. Det synes jeg var en ærgelig sammenligning, især hvis man ser problematikken i om dem der slår ihjel for deres Gud rent faktisk praktiserer islam som det skal - men religion kan jo fortolkes og betyde meget forskelligt fra person til person, men det er vigtigt at fastslå at ISIS er IKKE islam på sin vis og religiøst omskæring vs. at slå ihjel i islams navn er slet ikke på bølgelængde, i hvert fald i min optik selvom begge dele måske ikke er lige optimale. 

Men du har en pointe, ja - det kræver noget at ændre så "urgammel" en tankegang og derfor tror jeg heller ikke, at en bøde er nok til at få folk til lige pludselig at stoppe op og lader være med at får deres sønner omskåret. Hvis det er vigtigt nok for folk skal de nok få det gjort og jeg tror bare at ved for eksempel at indføre obligatorisk lægetjek i forhold til omskæring og herved en kæmpe både ville bare føre folk endnu længere ind i en kummerlig verden i forhold til omskæring, hvor folk rent faktisk er bange for at søge professionel hjælp hvis der er tale om komplikationer, hvilket bare ville føre til yderligere lort. Igen, som jeg sagde - rigtig dum spiral at komme ind i. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.