Abracadabra skriver:
JEG synes, at det gør nytte at diskutere og regelret shame dette religiøst betingede barbari.
Hvis bare en eneste gravid tænker kort over muligheden for at undlade at lemlæste sit uskyldige spædbarn er jeg glad.
Men tror du de lytter når der bliver skudt ord ud som forskruet verdenssyn, ikke elske sit barn højere end religion og kultur, børnemishandling, imbecil osv? Jeg tror det ikke, du og andre skriver jeg blot ind i en bekræftigelse af I ikke forstår, ikke vil forstå, ikke vil lytte. Vil man ændre noget hjælper det ikke at man kører shitstorm på dem man ønsker at få i tale.
Og ja vi to kan hurtigt blive enige om det ville være det eneste rigtige at man valgte at omskæringen hørte voksenlivet hvor man selv traf et bevidst valg og gjorde alle det så var ingen forkerte når de valgte at vente.
Vi kan sikkert også blive enige om vi aldrig ville gøre det ved vores barn, bare tanken om at påføre mit barn en smerte uden grund er mig en gåde - men samtidig ved jeg også de som gør der har en grund, en grund de tror på, på samme måde som jeg tror på diverse ting (pg nej det er ikke kun religiøst det er også opdragelse, stimulering, retfærdighed, der gode liv, etik og moral og og og) og jeg kan fortælle dem de tror forkert, jeg kan forbyde dem at udføre handlinger, ja nu har vi jo endda også gået med til at indskrænke ytringsfriheden, men jeg kan ikke uden deres ønske ændre deres tro, deres opfattelse, deres sind - det kan jeg i dialog, men den debatform der kørte i den anden tråd var ikke dialog det var en monolog, hvor de der skulle "omvendes" var helt udeblivende.
Anmeld
Citér