Lemlæstelse af børn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2016

Carina:-)

Abracadabra skriver:

JEG synes, at det gør nytte at diskutere og regelret shame dette religiøst betingede barbari. 

Hvis bare en eneste gravid tænker kort over muligheden for at undlade at lemlæste sit uskyldige spædbarn er jeg glad. 

Jeg er enig i at det gør  nytte at diskutere det også selv om det er et følsomt emne.

Og det er også et int emne og kan blive en lang og konstruktiv debat så længe vi holder os til emnet og ikke til en enkelt debattør.( ikke lige møntet på dig)

Så undgår vi også at skulle lukke endnu en tråd .

Og så lige OT troede naivt at omskæring var forbudt i DK? Og dermed at den omtalte læge kunne retforfølges men kan nu se at der tog jeg fejl.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2016

snuskesmor

Abracadabra skriver:

Jeg mener, at det er vigtigt at ændre holdningen om, at det bare er "et lille niv". Jeg mener, at barnets rettigheder er vigtigere end forældrenes tro. Jeg vil kalde omskæring af både piger og drenge for dets rette navn: Børnemishandling, magtmisbrug, køns-kosmetik, barbari. 

Der ER læger, der opfører sig groft uforsvarligt. Er de mordere? Nej. Slår de (uagtsomt) deres patienter ihjel? Ja, nogle gange. 

Jeg ville aldrig lade mit spædbarn tatovere, det ville de færreste. Men det ville måske være mindre farligt. I hvert fald ville vanviddet være mere tydeligt. 

Så er vi jo nok i bund og grund ikke uenige. Jeg synes hellere ikke dine indlæg har været over stregen på noget tidspunkt.

Anmeld Citér

24. maj 2016

Zelinasmor

Jeg synes slet ikke det burde være lovligt i Danmark så længe det er spædbørn. Tænk sig at få skåret i jeres kønsdele uden jeres accept. Det er et indgreb der ikke kan laves om på nogensinde. Det burde være op til en selv uanset religion. Og jeg holder på at det er overgreb. Det er MIN holdning og jeg har lov til at ytre den! Hvem helvede skærer i sine børn uden grund? 

Anmeld Citér

24. maj 2016

Zelinasmor

Krydserfingre skriver:

Hvor ER i dog utroligt barnlige... I skulle forestille at være mødre mange af jer - er det sådan her i lærer jeres børn at diskutere og have en debat? Med passivt aggressive tilråb og spydigheder? Helt ærligt. 

Jeg er hverken for eller i mod omskræing af drenge og mænd. Spædbørn - det synes jeg er lidt dumt, ja! Kender MANGE MANGE fyre og mænd der er blevet omskåret - af egen fri vilje og de er lykkelige for det. Blot til info. 

Forestille sig at være mødre. Hvem som mor får skåret i sit spædbarn uden grund? Andet end religion? Synes tværtimod at det er sørgeligt at du er fortaler for at pådutte sit lille vidunder unødvendig smerte og UDEN deres accept. Fred være med at omskære fyre og mænd der SELV kan træffe valget. Men det andet et ud over psykotisk. 

Anmeld Citér

24. maj 2016

Krydserfingre

Zelinasmor skriver:

Forestille sig at være mødre. Hvem som mor får skåret i sit spædbarn uden grund? Andet end religion? Synes tværtimod at det er sørgeligt at du er fortaler for at pådutte sit lille vidunder unødvendig smerte og UDEN deres accept. Fred være med at omskære fyre og mænd der SELV kan træffe valget. Men det andet et ud over psykotisk. 

kan du ikke læse? Jeg skriver MÆND og drenge - ikke babyer... Drenge er ment som nogle der godt selv kan sige hvad de vil og ikke vil. Så træk lige luft ind - har aldrig skrevet jeg var for baby omskræing. 

Anmeld Citér

24. maj 2016

Krydserfingre

Zelinasmor skriver:

Derudover er der mange andre grunde end religion, kom ind i kampen. Dem jeg kender har fået det gjort af lyst, af udsendsmæssige årsager, af problemer med forhuden osv osv. Der er rigtig mange - gode - grunde. 

Men baby omskræing - det har jeg aldrig været for som du kan læse dig til. 

Anmeld Citér

24. maj 2016

Muffinmus

Ny lov bør indføres 

Alle børn skal tillægetjek  hvert år til de 5,hvert andet frem over.

Der skal tjekkes for omskæring. Er der omskåret uden medicinsk faglig begrundelse hæftes der med kæmpe bøde. Ikke blot en månedsløn eller lign. Egentligt tænker jeg langt værre straffe, men eftersom det jo er det danske retssystem, ved vi straffene er sølle næsten uanset hvad.

Frit valg til børnene (min 16 år)om de vil have skåret dele af deres krop af, det kan ikke være op til forældrene. Overhovedet. 

Anmeld Citér

24. maj 2016

Zelinasmor

Krydserfingre skriver:

Derudover er der mange andre grunde end religion, kom ind i kampen. Dem jeg kender har fået det gjort af lyst, af udsendsmæssige årsager, af problemer med forhuden osv osv. Der er rigtig mange - gode - grunde. 

Men du skriver drenge.. Så du mener at en dreng er moden nok til at træffe sådan en beslutning som ikke kan gøres om resten af livet? Man kan træffe sine egne beslutninger den dag man er voksen eller er myndig. Jeg synes det er fint hvis der er en lægelig grund for indgrebet. Men en dreng gør det sgu ikke pga udseende. Så kom lige selv ind i kampen. Mænd kan gøre som de vil. Det andet er stadig overgreb.

Anmeld Citér

24. maj 2016

Zelinasmor

Krydserfingre skriver:

Og hel ærligt. Ville du tillade dig at omskære din pige f.eks inden hun var 18 år???? Man er ikke færdigudviklet før omkring de 20 år. Ej min datters bryster er i en alder af 16 år underudviklede. Lad os operere i hende. Helt seriøst! Der er en grund til at netop de operationer ikke er lovlige før efter fyldt 18 år. FORDI DU IKKE ER FÆRDIGUDVIKLET FØR!

Anmeld Citér

24. maj 2016

Aristocats

Viwisa skriver:

Ny lov bør indføres 

Alle børn skal tillægetjek  hvert år til de 5,hvert andet frem over.

Der skal tjekkes for omskæring. Er der omskåret uden medicinsk faglig begrundelse hæftes der med kæmpe bøde. Ikke blot en månedsløn eller lign. Egentligt tænker jeg langt værre straffe, men eftersom det jo er det danske retssystem, ved vi straffene er sølle næsten uanset hvad.

Frit valg til børnene (min 16 år)om de vil have skåret dele af deres krop af, det kan ikke være op til forældrene. Overhovedet. 

Tror du folk vil gå til lægetjek, hvis de ved at en kæmpe bøde venter dem? Jeg tror det ville være en meget dårlig vej at gå og det virker langt fra gennemtænkt. Jeg tror tværtimod, at det ikke ville stoppe folk i at omskære deres drengebørn - men det ville jage dem længere væk fra det sundhedssystem, som de jo kan få brug for. Og uanset hvad, så er der ingen mennesker her i Danmark der skal skræmmes væk for at søge lægehjælp. Det jeg tror ville ske er; folk vil få deres børn omskåret. Og så vil de bare holde sig LANGT væk fra de "sundhedstjek", hvilket i nogle tilfælde nok kan udvikle sig rigtigt ærgerligt. Derudover kan man ikke tvinge folk til at gå til lægen eller modtage behandling, så allerede der er logikken og idéen ikke særligt holdbar. 

Det ville nok føre til endnu mere kummerlige forhold når det kommer til religiøs omskæring og afskærme rigtigt mange mennesker fra der professionelle sundhedssystem, IKKE fra omskæring! Og der bliver snakket om alle de komplikationer og infektioner det kan medføre - hvad hvis det aldrig bliver behandlet, fordi folk ved, hvad der venter dem i forhold til en kæmpe økonomisk byrde? Det ville bare være en rigtig ond spiral. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.