Viwisa skriver:
Ny lov bør indføres
Alle børn skal tillægetjek hvert år til de 5,hvert andet frem over.
Der skal tjekkes for omskæring. Er der omskåret uden medicinsk faglig begrundelse hæftes der med kæmpe bøde. Ikke blot en månedsløn eller lign. Egentligt tænker jeg langt værre straffe, men eftersom det jo er det danske retssystem, ved vi straffene er sølle næsten uanset hvad.
Frit valg til børnene (min 16 år)om de vil have skåret dele af deres krop af, det kan ikke være op til forældrene. Overhovedet.
Tror du folk vil gå til lægetjek, hvis de ved at en kæmpe bøde venter dem? Jeg tror det ville være en meget dårlig vej at gå og det virker langt fra gennemtænkt. Jeg tror tværtimod, at det ikke ville stoppe folk i at omskære deres drengebørn - men det ville jage dem længere væk fra det sundhedssystem, som de jo kan få brug for. Og uanset hvad, så er der ingen mennesker her i Danmark der skal skræmmes væk for at søge lægehjælp. Det jeg tror ville ske er; folk vil få deres børn omskåret. Og så vil de bare holde sig LANGT væk fra de "sundhedstjek", hvilket i nogle tilfælde nok kan udvikle sig rigtigt ærgerligt. Derudover kan man ikke tvinge folk til at gå til lægen eller modtage behandling, så allerede der er logikken og idéen ikke særligt holdbar.
Det ville nok føre til endnu mere kummerlige forhold når det kommer til religiøs omskæring og afskærme rigtigt mange mennesker fra der professionelle sundhedssystem, IKKE fra omskæring! Og der bliver snakket om alle de komplikationer og infektioner det kan medføre - hvad hvis det aldrig bliver behandlet, fordi folk ved, hvad der venter dem i forhold til en kæmpe økonomisk byrde? Det ville bare være en rigtig ond spiral.
Anmeld
Citér