Lemlæstelse af børn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.536 visninger
59 svar
204 synes godt om
23. maj 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

I en ret aktuel tråd, der omhandler overgreb og lemlæstelse af et spædbarn, blev jeg inspireret, til at Google "lægen"(slagteren!!) der bliver nævnt ved navns nævnelse.

http://www.bt.dk/danmark/to-patienter-doede-dansk-laege-faar-kritik-for-fjerde-gang

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article4272518.ece

En ting er at man er så forskruet i sit verdenssyn, at man frivilligt lader sit barn blive udsat for unødigt stress, smerte, overgreb, tortur og lemlæstelse, noget andet er, at man ikke kan finde en kvalificeret læge til at stå for overgrebet.

Når folk begynder at elske deres børn højere end kultur, religion og traditioner, så bliver verden et meget bedre sted, indtil da....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2016

Aristocats

Og denne tråd skulle være til gavn for ..... ? 

Reel, saglig debat eller bare det at skulle hænge en anden debat/bruger/kultur/religion ud i egen forargelse? 

Jeg jubler heller ikke over omskærelse af små drenge, men nu synes jeg godt nok det er tid til at klappe hesten herinde.

Undskyld mig, men denne tråd er yderst unødvendig og drager jo bare det samme, som den gamle tråd blev låst af. 

Det er i orden at være stærkt imod noget, men jeg synes folk går over stregen nu, især i forhold til hvad der er rent sagligt. 

Anmeld Citér

24. maj 2016

Patriark

Aristocats skriver:

Reel, saglig debat eller bare det at skulle hænge en anden debat/bruger/kultur/religion ud i egen forargelse? 

Jeg jubler heller ikke over omskærelse af små drenge, men nu synes jeg godt nok det er tid til at klappe hesten herinde.

Undskyld mig, men denne tråd er yderst unødvendig og drager jo bare det samme, som den gamle tråd blev låst af. 

Det er i orden at være stærkt imod noget, men jeg synes folk går over stregen nu, især i forhold til hvad der er rent sagligt. 

Jeg tænker, at det handler om public service. Det er trods alt ikke verdens flotteste c.v ham lægen har...

Budskabet ser jeg ikke nogen fejl ved. Og desuden er det vel ikke en bestemt kultur der bliver hængt ud...

Anmeld Citér

24. maj 2016

Abracadabra

Ingen ville løfte et øjenbryn, hvis vi kaldte kvindelig omskæring for lemlæstelse. Prøv lige at kalde fjernelse af de indre skamlæber i en "bedøvelse" af tryllecreme for et religiøst/kulturelt fænomen, og du hører den offentlige harme.

Det ER børnemishandling, det ER tortur. Hvorfor venter forældrene ikke? Fordi ældre børn og voksne tydeligere kan give udtryk for deres modvilje og smerte. Hos de nyfødte kan man kalde det et "niv". 

Der kommer en lovmæssig regulering. Så får de mødre, der insisterede på lemlæstelse af deres drengebørn i kulturens navn et forklaringsproblem - for de ved det jo godt. At det er forkert. 

Deres egne sønner må dømme dem. 

Anmeld Citér

24. maj 2016

Anonymor10

Aristocats skriver:

Er altså helt uenig med dig. Og hvis den anden tråd virkelig er låst, så synes jeg der er nogle mods på denne side som skal sidde med meget røde ører!

Hvis det er forkert at være bekymret for et lille barns ve og vel, så ved jeg sgu snart ikke. Ville det være anderledes hvis du så det? Jeg - og rigtigt mange andre - er af den opfattelse at man ikke skærer stykker af babyer. Derfor er vi altså nogle hvis samvittighed byder os at råbe op.

Nej det r sgu ikke rart for pågældende mor, men her overstiger hensynet til barnet så.ufatteligt langt noget hensyn man nogensinde kunne tage til hende.

Anmeld Citér

24. maj 2016

serinasmor

Anonymor10 skriver:

Er altså helt uenig med dig. Og hvis den anden tråd virkelig er låst, så synes jeg der er nogle mods på denne side som skal sidde med meget røde ører!

Hvis det er forkert at være bekymret for et lille barns ve og vel, så ved jeg sgu snart ikke. Ville det være anderledes hvis du så det? Jeg - og rigtigt mange andre - er af den opfattelse at man ikke skærer stykker af babyer. Derfor er vi altså nogle hvis samvittighed byder os at råbe op.

Nej det r sgu ikke rart for pågældende mor, men her overstiger hensynet til barnet så.ufatteligt langt noget hensyn man nogensinde kunne tage til hende.

Hvorfor skulle moderatorerne få røde ører af at lukke en tråd der angriber ts?  De er her jo netop for at sørge for  ro,  orden og saglige diskussioner frem for personangreb. 

Anmeld Citér

24. maj 2016

lineog4

Anonymor10 skriver:

Og det hjælper at råbe højt med anklager om lemlæstelse, slagterlæger mm.? Det fremmer en konstruktiv dialog hvor man er sikker på modparten lytter til ens argumenter? 

Jeg er absolut ikke for omskæring af hverken drenge eller piger, men jeg ved dog at kom en og råbte, beskyldte mig for lemlæstelse, for at være imbecil og meget mere så stoppede jeg med at lytte - for mig at se endte sidste tråd med en lille flok der råbte til hinanden og bekræftede hinanden i at råbe var fantastisk godt. Er sikker på at hverken trådstarter eller andre de prøvede at overbevise gad læse med - jeg gad ikke men skulle fordi der kom anmeldelser som perler på en snor. 

Så jo hvis man tror konstruktiv dialog og mulighed foe ændringer er det samme som at stå og råbe til hinanden og bekræftige hinanden i et tomt rum, så er både denne tråd og den forrige yderst relevante. 

Men der er jeg så modsat og har hverken røde eller grønne ører i dag - jeg tror på det skal debatteres, og jeg er Pro en lovgivning, men jeg tror også på den debat er så betændt og allerede i start indlægget her hentydes der kraftigt til islam - man glemmer ofte i debatten at såvel jøder som en meget stor den af den kristne befolkning i USA også omskærer. Kunne vi tage den saglige debat uden følelserne var uden på tøjet ville det fantastisk, men det kan nok ikke lade sig gøre. I hvert fald vidnede tråden i går og den er her om det er så og sige umuligt 

Anmeld Citér

24. maj 2016

Carina:-)

Anonymor10 skriver:

Tråden blev lukket pga utallige anmeldelser over personangreb og nej det var ikke den samme der anmeldte.

Vi er her for at det skal være rart at være her for alle og det var der flere der i omtalte tråd ikke følte blev opfyldt så efter advarsel om at man skulle slappe af ikke havde den rette virkning måtte tråden jo lukkes.

Det kan man så være enig eller uenig i -

Jeg er på ingen måder for omskæring ,men jeg tror ikke at ts bliver "omvendt" ved at en flok sidder og bliver mere og mere hidsige og mindre og mindre konstruktive i deres debat. 

Det kan være svært i kampens hede at undgå at blive personlig ,men når der bliver henstillet til at slappe af og det ikke virker ja så må man jo trække konsekvenskortet 

Så nej mine ører er ikke røde over at vi gjorde det eneste nødvendige i går -

En konsekvens for at ( voksne) mennesker ignorerede den berømte bold og kun gik efter manden. 

Anmeld Citér

24. maj 2016

ninibadini

Jeg kan godt nok heller ikke se ideen med denne tråd. Og det med lægens navn og omdømme blev også debatteret til hudløshed i den tråd. Måske har der været nogle sager med ham, men hvem siger at ts havde været opmærksom på det? Jeg googler da heller ikke lige de læger jeg skal til. Og at kalde ham morder? Come on... Hvis han overlagt har slået mennesker ihjel, havde han nok været i retten som hende sygeplejersken der er fremme i medierne for tiden. Læger har menneskeliv i hænderne, og han har sikkert truffet valg i behandlinger, der ikke har været smarte

Jeg tror at 99% af etniske danskere er imod kulturel/ religiøs omskæring af både drenge og piger, i hvert fald så længe de ikke selv kan give samtykke, så hvad er der lige at diskutere? De mødre og fædre der gør det, bliver nok ikke omvendt af sådanne personlige angreb som var i tråden i går.

Gad vide hvad der ville ske, hvis man gjorde det ulovligt? Disse mennesker dropper det nok ikke bare. Så kommer det bare til at foregå i det skjulte hvor der måske ikke lige tages så stor hensyn til hygiejnen. Eller de tager til deres hjemlande og får det gjort.

Anmeld Citér

24. maj 2016

snuskesmor

Abracadabra skriver:

Ingen ville løfte et øjenbryn, hvis vi kaldte kvindelig omskæring for lemlæstelse. Prøv lige at kalde fjernelse af de indre skamlæber i en "bedøvelse" af tryllecreme for et religiøst/kulturelt fænomen, og du hører den offentlige harme.

Det ER børnemishandling, det ER tortur. Hvorfor venter forældrene ikke? Fordi ældre børn og voksne tydeligere kan give udtryk for deres modvilje og smerte. Hos de nyfødte kan man kalde det et "niv". 

Der kommer en lovmæssig regulering. Så får de mødre, der insisterede på lemlæstelse af deres drengebørn i kulturens navn et forklaringsproblem - for de ved det jo godt. At det er forkert. 

Deres egne sønner må dømme dem. 

Det er hellere ingen der løfter et øjenbryn over at drengeomskæring bliver omtalt som lemlestelse.

Der jeg løfter øjenbryn er hvor en navngiven læge bliver omtalt som "slagter", "morder" og "psykopat" (ikke af dig, men af andre i denne og forrige trår).

Det er simpelthen usagligt og -- er jeg ret sikker på -- ulovligt.

Jeg er rigtig meget imod omskæring af både piger og drenge, men jeg ser ikke at dette diskussionsformat gør nogen som helst nytte for nogen. Den pisker bare en hatsk stemning op.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.