Anonymor10 skriver:
Er altså helt uenig med dig. Og hvis den anden tråd virkelig er låst, så synes jeg der er nogle mods på denne side som skal sidde med meget røde ører!
Hvis det er forkert at være bekymret for et lille barns ve og vel, så ved jeg sgu snart ikke. Ville det være anderledes hvis du så det? Jeg - og rigtigt mange andre - er af den opfattelse at man ikke skærer stykker af babyer. Derfor er vi altså nogle hvis samvittighed byder os at råbe op.
Nej det r sgu ikke rart for pågældende mor, men her overstiger hensynet til barnet så.ufatteligt langt noget hensyn man nogensinde kunne tage til hende.
Og det hjælper at råbe højt med anklager om lemlæstelse, slagterlæger mm.? Det fremmer en konstruktiv dialog hvor man er sikker på modparten lytter til ens argumenter?
Jeg er absolut ikke for omskæring af hverken drenge eller piger, men jeg ved dog at kom en og råbte, beskyldte mig for lemlæstelse, for at være imbecil og meget mere så stoppede jeg med at lytte - for mig at se endte sidste tråd med en lille flok der råbte til hinanden og bekræftede hinanden i at råbe var fantastisk godt. Er sikker på at hverken trådstarter eller andre de prøvede at overbevise gad læse med - jeg gad ikke men skulle fordi der kom anmeldelser som perler på en snor.
Så jo hvis man tror konstruktiv dialog og mulighed foe ændringer er det samme som at stå og råbe til hinanden og bekræftige hinanden i et tomt rum, så er både denne tråd og den forrige yderst relevante.
Men der er jeg så modsat og har hverken røde eller grønne ører i dag - jeg tror på det skal debatteres, og jeg er Pro en lovgivning, men jeg tror også på den debat er så betændt og allerede i start indlægget her hentydes der kraftigt til islam - man glemmer ofte i debatten at såvel jøder som en meget stor den af den kristne befolkning i USA også omskærer. Kunne vi tage den saglige debat uden følelserne var uden på tøjet ville det fantastisk, men det kan nok ikke lade sig gøre. I hvert fald vidnede tråden i går og den er her om det er så og sige umuligt
Anmeld
Citér