Please ikke høvl mig ned

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2016

Morjanne76

Anonym skriver:

Hvor ser du henne, at jeg er blevet ved med at trække den ned over hovedet på ham? At hans familie og venner har spurgt ham er deres! Jeg har nævnt det én gang og accepteret, at han ikke ville høre tale om det, men det betyder ikke, at jeg ikke tror der er en chance for det. Men vil heller ikke gå i dybden med, hvorfor jeg tror det. For så er jeg ikke så anonym mere. 

Men at han forlader mig uden overhovedet at vil indgå en samtale omkring hvad der er i vejen og ikke vil kæmpe for sit lille barn, det ringer squ blandt andet nogle klokker hos mig. 

Og nej. Det ville jeg ikke. Jeg ville måske hvis så mange mennesker spurgte mig om det (så mange mennesker der stod mig nært, som ikke kunne kende mig), tænke om der kunne være noget om det. Man finder aldrig selv frem til sådan noget først, med mindre man har prøvet det før. Det i hvert fald sjældent. 

Undskyld hvis den lyder negativ. Sådan skal den ikke forstås, men jeg har på ingen måder trukket det ned over hovedet på ham igen og igen.  

Men synes faktisk din kommentar virkede ret nedhøvlende. 

Beklager at du opfatter min kommentar sådan, sådan er det ikke ment sådan. Klart der ringer klokker ved dig, men ville min mand have mig testet fordi jeg ville flytte, kunne jeg nemt føle det som om, jeg fik forsøgt trukket noget med over hovedet. Jeg tager udgangspunkt i, hvordan jeg ville kunne føle det. Jeg kender ikke dig eller din mand, så tag det ikke personligt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2016

Sandratoft

Anonym skriver:

Er rigtigt ked af at høre om din situation.. Det er virkelig strenge at skulle stå alene og at være nødt til at slippe alle de drømme. Jeg håber du kan komme videre, selvom jeg kan forstå at det må være vildt svært nu 

Men synes virkelig (efter at have læst kommentarer også) han lyder som en stor egoist..  det lyder som om han bare vil feste og hygge sig og så bare smider ansvaret fra sig som han selv har valgt. Tænk hvis du gjorde det samme og din datter var helt alene? Det er da slet ikke ok! Man skal selvfølgelig ikke tvinge nogen til at blive i et forhold, de ikke ønsker at være i, men det lyder lidt som om han fester hele tiden, får sin søvn og kommer og går som han har lyst mens du står med de søvnløse nætter, de beskidte bleer og ensomheden.. Og det er meget egoistisk at sætte sig selv så meget først - så har han åbenbart ikke meget til overs for dig og jeres familie - fødselsreaktion eller ej! Havde min kæreste gjort det samme havde jeg været lige så ulykkelig, men han havde tilmed fået en kæmpe lussing og en stor del i barnets opvækst, eller ingenting. Han skulle sku ikke have lov at gøre som han havde lyst.. Han kan sku ikke bare komme og gå som om han ikke har et ansvar. Men det er bare min mening og det er uden at kende hele situationen. Men hvor blev jeg vred da jeg havde læst en masse af dine kommentarer og forstår ikke du lader ham køre dig sådan rundt i manegen..  Det er self en meget meget vanskelig situation, du står i, og forstår at du ønsker faren til dit barn tilbage.. Men 3,5 måned med den opførsel virker som længe. Og dermed som et valg, han har taget og som nok ikke pludselig skifter..

Jeg håber ikke jeg har stødt nogen for meget med min kommentar, men jeg bliver bare så vred når en far svigter sin familie for at "løbe hornene af sig"!! Det er i min optik slet slet ikke okay! Jeg håber virkelig det er en fødselsreaktion og at han kan få hjælp til at bearbejde det en dag.. Og så håber jeg ts kan komme videre en dag (allerbedst hvis din eks fik noget hjælp og kom tilbage som årets far, lad os håbe derpå..)

Åhh jeg er så enig, tænkte præcis det samme da jeg læste tråden
"stiller hun slet ingen krav til ham?" "lader hun ham bare træde på sig, af frygt for at han forsvinder helt?"

Kære TS, stil krav til din eks. Fortæl ham hvor skabet skal stå, vis ham hvad du vil og hvad du ikke vil være med til. Måske kan han på den måde få øjnene op for dig igen, og måske genfinde en ny respekt. Det lyder ikke som om du synes du er særlig meget værd, når du siger at du vil ændre ALT, bare han vil komme tilbage. 

Anmeld Citér

29. maj 2016

karivinc

Kæmpe knus herfra 

Anmeld Citér

29. maj 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
karivinc skriver:

Kæmpe knus herfra 

Er der nogen speciel grund til at du besvarer en masse gamle debatter?

Anmeld Citér

29. maj 2016

karivinc

EBK skriver:

Er der nogen speciel grund til at du besvarer en masse gamle debatter?

Er det her en gammel debat?

Anmeld Citér

29. maj 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
karivinc skriver:

Er det her en gammel debat?

Hvis du ser på den første side, så kan du se datoen 

Anmeld Citér

29. maj 2016

karivinc

EBK skriver:

Hvis du ser på den første side, så kan du se datoen 

Det har jeg fuldstændig overset. Det må du meget undskylde 

Anmeld Citér

9. juni 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Er rigtigt ked af at høre om din situation.. Det er virkelig strenge at skulle stå alene og at være nødt til at slippe alle de drømme. Jeg håber du kan komme videre, selvom jeg kan forstå at det må være vildt svært nu 

Men synes virkelig (efter at have læst kommentarer også) han lyder som en stor egoist..  det lyder som om han bare vil feste og hygge sig og så bare smider ansvaret fra sig som han selv har valgt. Tænk hvis du gjorde det samme og din datter var helt alene? Det er da slet ikke ok! Man skal selvfølgelig ikke tvinge nogen til at blive i et forhold, de ikke ønsker at være i, men det lyder lidt som om han fester hele tiden, får sin søvn og kommer og går som han har lyst mens du står med de søvnløse nætter, de beskidte bleer og ensomheden.. Og det er meget egoistisk at sætte sig selv så meget først - så har han åbenbart ikke meget til overs for dig og jeres familie - fødselsreaktion eller ej! Havde min kæreste gjort det samme havde jeg været lige så ulykkelig, men han havde tilmed fået en kæmpe lussing og en stor del i barnets opvækst, eller ingenting. Han skulle sku ikke have lov at gøre som han havde lyst.. Han kan sku ikke bare komme og gå som om han ikke har et ansvar. Men det er bare min mening og det er uden at kende hele situationen. Men hvor blev jeg vred da jeg havde læst en masse af dine kommentarer og forstår ikke du lader ham køre dig sådan rundt i manegen..  Det er self en meget meget vanskelig situation, du står i, og forstår at du ønsker faren til dit barn tilbage.. Men 3,5 måned med den opførsel virker som længe. Og dermed som et valg, han har taget og som nok ikke pludselig skifter..

Jeg håber ikke jeg har stødt nogen for meget med min kommentar, men jeg bliver bare så vred når en far svigter sin familie for at "løbe hornene af sig"!! Det er i min optik slet slet ikke okay! Jeg håber virkelig det er en fødselsreaktion og at han kan få hjælp til at bearbejde det en dag.. Og så håber jeg ts kan komme videre en dag (allerbedst hvis din eks fik noget hjælp og kom tilbage som årets far, lad os håbe derpå..)

Jeg ved godt det er noget tid siden jeg startede tråden, men er jo alene og derfor har jeg ikke nået ind og svare. 

Ja det er bare så vildt hårdt. Og det bliver bare ikke nemmere :-( 

Nej. Det ville være forfærdeligt hvis vi alle bare kunne smide det ansvar så nemt som nogen mænd bare gør. Han smider alt fra sig og ser hende jo kun når han lige har tid. 

Jamen det er præcis det han gør og han gav ikke forholdet en chance. Overhovedet. Han gjorde faktisk intet. Og jeg anede intet. Han kan slet ikke se eller forstå, at det han har gjort overhovedet kan gøre ondt. Han er fuldstændig ansvarsløs og blind. Ja. Ville ønske jeg kunne være mere hård, men jeg elsker jo ham og er for sød af mig. Ja det er jeg også bange for at det ikke gør Og det kan jeg bare ikke komme mig over. 

Det virker ikke som om han nogensinde kunne finde på at søge hjælp. Han forstår jo ikke han har gjort noget galt. Men håber jeg også. For det fortjener både min datter og jeg Tak for din kommentar. 

Anmeld Citér

9. juni 2016

Anonym trådstarter

Diosa85 skriver:

Du skal være mere end velkommen til at skrive privat. Jeg garanterer dig selvfølgelig fortsat 100% anonymitet. Hvad vi snakker lm bliver mellem os 

Tak. <3 Vil jeg gerne når jeg lige kan få taget mig sammen. 

Anmeld Citér

9. juni 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Tak. <3 Vil jeg gerne når jeg lige kan få taget mig sammen. 

Du skal være velkommen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.