lineog4 skriver:
Først kæmpe kæmpe kæmpe kram - kan sagtens forstå det har slået benene væk under dig og du er nede i kulkælderen.
Men, hader men'er men det er der. Når jeg læser denne tråd så læser jeg om et menneske der glemmer sig selv, der lever i håbet om en drøm som måske kan blive til virkelighed, som vil have svar som lige nu ikke er tilgængelige osv.
Det du skal nu er at huske dig, pleje dig, passe på dig. Skulle han have en efterfødselsreaktion kan du alligevel intet gøre for at støtte før han selv ved det, er han gået i panik over ansvaret kan du alligevel intet gøre før han ser det i øjnene og selv ønsker at ændre det. Lige nu vil han livet med weekend sjov, han vil ikke jeres forhold og det er det fakta du må arbejde ud fra.
Du skal ikke gøre dig lækker og se ud som om du er på toppen når han kommer, du ska derimod bare være dig som den nybagte og også svigtede mor du er. Du skal stille krav til hans ansvar som far: ja det kan godt være du ikke vil mig mere, men vi var sammen om at ønske det her barn, så derfor skal du.... Og så sætter du rammerne alla du skal komme og tage din datter er par timer to gange om ugen så jeg kan få vasket, købt ind mm. Du skal økonomisk yde (hvis ikke allerede han betaler børnepenge), du skal komme og lære at putte hende en aften om ugen, du skal....! Han kan løbe fra dig, men han kan ikke læbe fra ansvaret som far, og måske har han mange ideer i weekenden, men han kan jo lige så godt lære at være weekendfar og sætte hveranden weekend af til sin datter og på den måde støtte dig og give dig lidt tid hvor du kan få sovet, ryddet op, spist, taget er bad, gå i svømmehallen, gå en lang tur alene eller....
Du skal finde den indre styrke, den løve mor du er som stiller krav til ham som far. Du skal pleje dig nu, finde dit selvværd igen og æeve i dag og ikke i; mon han kommer.
Og nej jeg giver dig ikke høvl, og det her er langt lettere at skrive end at gøre. Men du skylder dig selv det, skylder dig selv at kræve noget af ham som far, skylder dig selv st bare være dig også med sorte render under øjnene og i gylpe tøj - det er alligevel den dig du gerne vil have han elsker og ikke den der skjuler sig selv og sine følelser.
Tak for krammet og forståelsen. <3
Ja du har ret. Jeg leder sådan efter et svar jeg ikke ville kunne få lige nu. Håber bare de engang kan komme frem.
Jeg glemmer mig selv fuldstændig og tænker kun på ham. om han har det godt og hvad jeg kunne have gjort anderledes. det uretfærdigt når jeg virkelig ikke kan se jeg har gjort noget der skulle forvolde denne skade på vores tilværelse.
Jeg ved det godt, men hvem vil have en slatten og svigtet og sur nybagt mor tilbage? Han vil gerne hjælpe, når han altså ikke har andre planer.
Har svært ved at stille krav nu, fordi jeg er bange for at skubbe ham endnu mere væk. Nej ved jeg godt. Søgte bare virkelig efter at nogen kunne sige, at ingen ved om han kommer tilbage, men at der kunne være en chance selvom der er gået et par måneder hvor han ikke er kommet. At det godt kunne være han en eller anden dag pludselig fortrød. At det var sket for nogen, der kunne fortælle deres. Selvom jeg godt ved ingen situationer er ens.
Har så svært ved at leve i, i dag. For i dag gør squ for ondt igen i dag.
Du har så meget ret. Og tak <3 Ved godt det ikke er ondt ment. Men har forsøgt alt. Bliver bare ikke gladere.