Anonym skriver:
Sagen er den, at min mand forlod mig da vores datter var 2,5 måned. Han kunne ikke lige mærke følelserne for mig på samme måde mere. Han var ikke villig til at prøve på nogen som helst måde. Jeg havde selv intet kunne mærke og troede alt gik som det skulle. Vi har altid været gode til at kommunikere og haft det fantastisk sammen.
Jeg er KNUST! Min datter er nu 6 måneder og jeg græder stadig hver eneste dag. Jeg har fået psykologhjælp og en masse hjælp fra venner og familie, men jeg kan bare ikke blive glad. Hele min livslange drøm om kernefamilie er knust, fra den mand jeg elsker mest i hele verden.
Han har altid været kærlig og god, men pludselig ser jeg en side af ham, som ingen kan genkende. Han tager i byen hver eneste weekend med hans venner.
Vi havde været sammen i 3 år. Vores datter var planlagt og noget vi begge havde set frem til længe. Jeg mærkede lidt en afstand mellem ham og hende, fra hun blev en måned. Han siger dog, at han elsker hende meget højt.
Jeg ved ikke hvad der kan være sket?
Det handler ikke om utroskab. Det ved jeg 100%. Men hvad fanden kan der ske i hovedet på en mand, så han bare kan vende hans kæreste og datter ryggen og slet ikke vil kæmpe, selvom der ingen tegn har været på, at vores forhold gik dårligt?
Jeg er frustreret og knust og ved ikke hvordan jeg skal komme videre. Jeg er så bange for at han erstatter mig og jeg ønsker ham tilbage mere end noget andet i verden. Det er så hårdt.
Er der nogen som selv har prøvet lignende? Uden at se nogle lamper blinke? Hvordan er det gået efterfølgende? Hvor længe siden er det? Har han fortrudt eller hvad skete der med ham (i jeres forhold)?
Jeg føler mig så svigtet og efterladt. Jeg står selvsagt med alt selv og hvordan finder jeg lige en ny mand, når jeg aldrig kan komme ud og møde nye mennesker?
Please ikke høvl mig ned og sig jeg bare skal tage mig sammen. For jeg prøver HVER ENESTE DAG. Det er en kamp HVER ENESTE DAG. Og så snart min datter sover, græder jeg som pisket. Jeg vågner om natten og græder og er så ensom.
Savner ham så meget! Ville gøre alt for at han kom tilbage.
P.s. er ikke påtrængende i forhold til ham.
Stakkels dig. Det er virkelig et sårbart tidspunkt at blive forladt på, og det er svært at forstå, at han ikke har villet kæmpe for jeres forhold umiddelbart efter, at I er blevet forældre. Jeg tænker på, om det har været alt for voldsomt for ham med den nye tilværelse som far - om han pludselig er gået i chok over at være bundet på hænder og fødder og så har valgt at flygte? I så fald er det måske ikke som sådan dig, han har forladt, men dét at være mand og far. I mine øjne et drønegoistisk valg, uanset hvad.
Du har jo heller ikke kun mistet ham, men også det liv, du drømte om. Og det gør selvfølgelig dobbelt ondt.
Den eneste "kur", jeg kender mod kærestesorg, er tid. Desværre er der ingen quickfixes. Jeg håber, at det trods alt er en hjælp for dig at have et lille mirakel hos dig at glæde dig over. Også selvom det må være drønhårdt at stå alene med hende.
Måske ser du ikke selv sådan på det, men jeg synes faktisk, der er en "åbning" over for en ny lykke med en mand i dine tanker om, at du får svært ved at finde en anden. Når du overhovedet tænker i de baner, så har en del af dig jo sluppet din mand og er i gang med at tænke på en fremtid uden ham. Det sker sikkert en dag, men pas nu på dig selv - jeg tror, det er vigtigt, at man finder fodfæste på egen hånd, før man kaster sig ud i noget nyt. Og du vil jo ikke være bundet til din datter nonstop for tid og evighed.
Det BLIVER bedre, og indtil da må du passe rigtigt godt på dig selv og din lille guldklump.