Viden om utroskab

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2016

anna111

Profilbillede for anna111
Anonym skriver:

Så hvis det var dig der var i hendes situation, så ville du hellere risikere at ligge alene under fødslen, lige have modtaget "nyheden" om at manden til dit kommende barn har dusket med en anden kvinde igennem et år.

Samtidig med at du ville skulle tage stilling til hvor dig og dit nyfødte barn skulle tage hen efter udskrivelsen fra sygehuset. Om han skulle tilgives og du ville tage hjem i jeres fælles hus hvor i det sidste halve års tid havde gået sammen og indrettet børneværelse osv. eller om du ville komme videre i dit liv og rykke teltpælene op. 

Jeg synes virkelig det er svært at finde ud af hvad der er det rigtige i denne situation. Da jeg kun ønsker det bedste for hende. Jeg kan ikke finde ud af hvis jeg fortalte hende det nu om det så ville være mere mit behov fremfor hendes.

Ja det ville jeg 

En fødsel er ekstrem hård og man er udmattet længe efter og der ville jeg ikke kunne have taget stilling til det ud af det blå 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2016

Anonym trådstarter

anna111 skriver:

Ja det ville jeg 

En fødsel er ekstrem hård og man er udmattet længe efter og der ville jeg ikke kunne have taget stilling til det ud af det blå 

Men der er jo det forbehold at fortæller jeg det nu, jamen så er der jo chance for at hun kan gå i fødsel lige efter, da hun allerede er over tid. 

Anmeld Citér

17. maj 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg bliver nødt til at spørge... hvilken forskel gør det at kæresten er "en stor fyr"? Altså... er store mennesker anderledes end vi andre, eller er det fordi du oplever ham som truende?

Tag fat i ham - det er underordnet om I kender hinanden. Giv ham et døgn til at fortælle sin kone hvad der foregår - og ellers gør du.

Du kan finde 117 undskyldninger for at udskyde, men dette svigt vil gøre hende ondt lige meget hvad. Undlad at blive suget med ind i deres løgne og fortielser - og få revet plasteret af med det samme...

Anmeld Citér

17. maj 2016

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Jeg bliver nødt til at spørge... hvilken forskel gør det at kæresten er "en stor fyr"? Altså... er store mennesker anderledes end vi andre, eller er det fordi du oplever ham som truende?

Tag fat i ham - det er underordnet om I kender hinanden. Giv ham et døgn til at fortælle sin kone hvad der foregår - og ellers gør du.

Du kan finde 117 undskyldninger for at udskyde, men dette svigt vil gøre hende ondt lige meget hvad. Undlad at blive suget med ind i deres løgne og fortielser - og få revet plasteret af med det samme...

Ja, jeg har en oplevelse af at han muligvis kan være truende. Jeg ved at der tidligere har været en episode hvor de blev uvenner og at hun ikke ville hjem. Min oplevelse var at hun var bange for ham. 

Anmeld Citér

17. maj 2016

Anonym

Min mand var mig utro, da jeg ventede mig dog ikke en affære. Men jeg kan godt fortælle dig, at jeg er rigtig glad for, at jeg ikke vidste noget, da jeg havde en hård graviditet og også kolikbarn bagefter. Hvis jeg havde fået det af vide som højgravid eller lige efter fødslen, så havde det udslettet mig fuldstændigt.

I dag er vi stadig sammen og jeg er glad for at vores barns fødsel blev et godt minde uanset udfaldet.

Hvis du fortæller hende noget, så sørg for, at I er noget familie, der kan støtte op om hende det næste halve år eller vent til hun er ovenpå og evt amning veletableret.

Anmeld Citér

17. maj 2016

anna111

Profilbillede for anna111
Anonym skriver:

Min mand var mig utro, da jeg ventede mig dog ikke en affære. Men jeg kan godt fortælle dig, at jeg er rigtig glad for, at jeg ikke vidste noget, da jeg havde en hård graviditet og også kolikbarn bagefter. Hvis jeg havde fået det af vide som højgravid eller lige efter fødslen, så havde det udslettet mig fuldstændigt.

I dag er vi stadig sammen og jeg er glad for at vores barns fødsel blev et godt minde uanset udfaldet.

Hvis du fortæller hende noget, så sørg for, at I er noget familie, der kan støtte op om hende det næste halve år eller vent til hun er ovenpå og evt amning veletableret.

Men problemet er jo her er det ikke et enkeltstående tilfælde det ville jo være noget nemmere at tilgive her har han været utro et helt år!  

Og forstår dig udemærket min pige på 6 mdr nu er næsten først lige stoppet med at skrige og det er vildt hårdt 

Men jeg syntes det er virkelig synd vis hun skal fortsætte i troen om han er tro vis det var mig ville jeg helt vide det inden fødslen og vis det var mig med den viden havde jeg ringet til min kusine og fortalt hende det og så ellers været der for hende bag efter 

Anmeld Citér

17. maj 2016

Anonym

Men problemet er jo her er det ikke et enkeltstående tilfælde det ville jo være noget nemmere at tilgive her har han været utro et helt år!  

Og forstår dig udemærket min pige på 6 mdr nu er næsten først lige stoppet med at skrige og det er vildt hårdt 

Men jeg syntes det er virkelig synd vis hun skal fortsætte i troen om han er tro vis det var mig ville jeg helt vide det inden fødslen og vis det var mig med den viden havde jeg ringet til min kusine og fortalt hende det og så ellers været der for hende bag efter 

Selvfølgelig er der den detalje til forskel, men pointen er jo også, at hans utroskab tilsyneladende har varet længe i forvejen. Så er det ligegyldigt,  om hun lever med det en måned mere. Jeg ville iøvrigt have reageret på samme måde, uanset længden af utroskab, men nok ikke være blevet, hvis det havde varet så længe. Men vi ved jo ikke, hvor længe eller noget andet i denne sag. Tænker stadig  at man skal gøre, hvad man kan for at skåne hende og det ufødte barn, som fortjener en god start.  Lad hende have lidt støtte ved sin side og få hvilet ud og etablere amning, før man vælter hendes verden. Det er jo en stor sorg, som ødelægger den store lykke, som hun sidder i.

Da jeg fandt ud af det, sov jeg ikke i en måned i træk og var dybt ulykkelig og ude af stand til at tage beslutninger. Heldigvis var min baby da 8 måneder.

Anmeld Citér

17. maj 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hej, jeg er blevet gjort bekendt med at min kusines forlovede er hende utro. Min kusine er højgravid og kan føde hvert øjeblik det skulle være.

Hvad ville i gøre hvis det var jer der havde fået den information ?

Hvis jeg var din kusine, så ville jeg ønske du sagde det. 

Anmeld Citér

17. maj 2016

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Ja, jeg har en oplevelse af at han muligvis kan være truende. Jeg ved at der tidligere har været en episode hvor de blev uvenner og at hun ikke ville hjem. Min oplevelse var at hun var bange for ham. 

Så har de jo i så fald langt større problemer end bare utroskaben og løgnene - og du og jeres familie må dels fortælle hende sandheden, og dels støtte hende i at komme ud af sit destruktive forhold. Om ikke andet så for barnets skyld!

Anmeld Citér

17. maj 2016

loop

Anonym skriver:

Det er noget der har stået på igennem en længere periode ca. Et års tid.

Pigen han er utro med, hendes søster har afsløret dem ved et tilfælde.

Hvorfor fortæller hendes søster det ikke? Det er jo hende, der har taget ham på fersk gerning.

Jeg forstår ikke hvorfor det er dig som kusine, der skal fortælle det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.