Anonym skriver:
Så hvis det var dig der var i hendes situation, så ville du hellere risikere at ligge alene under fødslen, lige have modtaget "nyheden" om at manden til dit kommende barn har dusket med en anden kvinde igennem et år.
Samtidig med at du ville skulle tage stilling til hvor dig og dit nyfødte barn skulle tage hen efter udskrivelsen fra sygehuset. Om han skulle tilgives og du ville tage hjem i jeres fælles hus hvor i det sidste halve års tid havde gået sammen og indrettet børneværelse osv. eller om du ville komme videre i dit liv og rykke teltpælene op.
Jeg synes virkelig det er svært at finde ud af hvad der er det rigtige i denne situation. Da jeg kun ønsker det bedste for hende. Jeg kan ikke finde ud af hvis jeg fortalte hende det nu om det så ville være mere mit behov fremfor hendes.
Der er aldrig rigtigt tidspunkt at fortælle hende det, men hun skal vide det snart.
Prøv at tænk at være i hendes sted, hun aner ikke noget hvad hendes mand går og laver bag hendes ryg. Hun går på det lyserøde skyer og er lykkelig, hun føder og de tag hjem med den nyfødte, og leger lykkelig familie. Hvis du vælger at fortælle det først stykke efter hun har født, så ville det ramme hende endnu hårdere, for alt det hun har oplevet ville være en kæmpe fed løgn.
Uanset hvor svært det er at fortælle hende det nu, så skylder du hende at være ærlig. Så kan hun tag en dag af gangen og når hun har født så kun tænke på babyen og ikke på hendes dumme kæreste, og de lykkelige stunder de havde skabt med den lille nye.
Håber at det gav lidt mening det jeg har skrevet
Anmeld
Citér