Viden om utroskab

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2016

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Så har de jo i så fald langt større problemer end bare utroskaben og løgnene - og du og jeres familie må dels fortælle hende sandheden, og dels støtte hende i at komme ud af sit destruktive forhold. Om ikke andet så for barnets skyld!

Ingen tvivl om at de højst sandsynligt har det. Jeg vil til enhver tid støtte hende i at komme ud af forholdet hvis det er hvad hun ønsker.

Men lige nu sidder jeg bare med en info som jeg ikke har lyst til at holde tilbage, men heller ikke ved hvornår er rigtig at fortælle.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2016

Vivienne

Du skal fortælle hende det NU og det kan kun gå for langsomt! 

Havde det været mig, så var jeg blevet sur hvis min kusine vidste det og ikke sagde noget. 

Men som en anden sagde det, så sørg for at hun har noget familie som kan støtte hende de næste par måneder. 

Han skal UD!

Anmeld Citér

17. maj 2016

B16

Anonym skriver:

Så hvis det var dig der var i hendes situation, så ville du hellere risikere at ligge alene under fødslen, lige have modtaget "nyheden" om at manden til dit kommende barn har dusket med en anden kvinde igennem et år.

Samtidig med at du ville skulle tage stilling til hvor dig og dit nyfødte barn skulle tage hen efter udskrivelsen fra sygehuset. Om han skulle tilgives og du ville tage hjem i jeres fælles hus hvor i det sidste halve års tid havde gået sammen og indrettet børneværelse osv. eller om du ville komme videre i dit liv og rykke teltpælene op. 

Jeg synes virkelig det er svært at finde ud af hvad der er det rigtige i denne situation. Da jeg kun ønsker det bedste for hende. Jeg kan ikke finde ud af hvis jeg fortalte hende det nu om det så ville være mere mit behov fremfor hendes.

Ja, 100%

Jeg har selv lige født, og ville knuse mig fuldstændig at have delt så stor en oplevelse med min kæreste for så efterfølgende at finde ud af at han var mig utro imens - OG at min kusine vidste det..

Hun kan tage sin mor, en veninde eller en hel tredje med, som fortjener hendes tillid og som hun kan stole på under den mest livsomvæltende oplevelse i hendes liv. Det skal han ikke have lov til at tage fra hende også...

Anmeld Citér

17. maj 2016

Love2

Anonym skriver:

Så hvis det var dig der var i hendes situation, så ville du hellere risikere at ligge alene under fødslen, lige have modtaget "nyheden" om at manden til dit kommende barn har dusket med en anden kvinde igennem et år.

Samtidig med at du ville skulle tage stilling til hvor dig og dit nyfødte barn skulle tage hen efter udskrivelsen fra sygehuset. Om han skulle tilgives og du ville tage hjem i jeres fælles hus hvor i det sidste halve års tid havde gået sammen og indrettet børneværelse osv. eller om du ville komme videre i dit liv og rykke teltpælene op. 

Jeg synes virkelig det er svært at finde ud af hvad der er det rigtige i denne situation. Da jeg kun ønsker det bedste for hende. Jeg kan ikke finde ud af hvis jeg fortalte hende det nu om det så ville være mere mit behov fremfor hendes.

Der er aldrig rigtigt tidspunkt at fortælle hende det, men hun skal vide det snart. 

Prøv at tænk at være i hendes sted, hun aner ikke noget hvad hendes mand går og laver bag hendes ryg. Hun går på det lyserøde skyer og er lykkelig, hun føder og de tag hjem med den nyfødte, og leger lykkelig familie. Hvis du vælger at fortælle det først stykke efter hun har født, så ville det ramme hende endnu hårdere, for alt det hun har oplevet ville være en kæmpe fed løgn. 

Uanset hvor svært det er at fortælle hende det nu, så skylder du hende at være ærlig. Så kan hun tag en dag af gangen og når hun har født så kun tænke på babyen og ikke på hendes dumme kæreste, og de lykkelige stunder de havde skabt med den lille nye. 

Håber at det gav lidt mening det jeg har skrevet 

Anmeld Citér

18. maj 2016

loop

Anonym skriver:

Ingen tvivl om at de højst sandsynligt har det. Jeg vil til enhver tid støtte hende i at komme ud af forholdet hvis det er hvad hun ønsker.

Men lige nu sidder jeg bare med en info som jeg ikke har lyst til at holde tilbage, men heller ikke ved hvornår er rigtig at fortælle.

Jeg forstår godt det er svært. Måske kommer det også lidt an på hvor tæt du er med din kusine, om du skal være den der fortæller det?

Hvis du er tæt på hende, kender du så hendes holdning til utroskab?

Hvis jeg havde besluttet at fortælle det, så tror jeg, at jeg ville forsøge at komme lidt gelinde ind på emnet. Og når man så snakker om det, få flettet ind "hvis din mand var utro og alle omkring dig vidste det, ville du så helst at de fortalte det eller ej", og så tage den derfra.

Anmeld Citér

18. maj 2016

Anonym trådstarter

loop skriver:

Jeg forstår godt det er svært. Måske kommer det også lidt an på hvor tæt du er med din kusine, om du skal være den der fortæller det?

Hvis du er tæt på hende, kender du så hendes holdning til utroskab?

Hvis jeg havde besluttet at fortælle det, så tror jeg, at jeg ville forsøge at komme lidt gelinde ind på emnet. Og når man så snakker om det, få flettet ind "hvis din mand var utro og alle omkring dig vidste det, ville du så helst at de fortalte det eller ej", og så tage den derfra.

Jeg har været meget tæt med hende engang, men de sidste 3 års tid har vi ikke haft talt sammen. Dog har vi fra ca. Midt i hendes graviditet været begyndt at snakke sammen igen. Jeg vil dog sige at af os i familien der ved det er jeg nok den der er tættest med hende.

Jeg kender ikke hendes holdning til utroskab og ved dermed heller ikke hvordan at hun vil reagere. 

Tænker også at forsøge at fortælle det på den mest skånsomme måde og uden at virke for bebrejdende. Det er jo hendes liv og det kan lige så vel være at hun vælger at give den lille familie en chance.

Anmeld Citér

18. maj 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har været meget tæt med hende engang, men de sidste 3 års tid har vi ikke haft talt sammen. Dog har vi fra ca. Midt i hendes graviditet været begyndt at snakke sammen igen. Jeg vil dog sige at af os i familien der ved det er jeg nok den der er tættest med hende.

Jeg kender ikke hendes holdning til utroskab og ved dermed heller ikke hvordan at hun vil reagere. 

Tænker også at forsøge at fortælle det på den mest skånsomme måde og uden at virke for bebrejdende. Det er jo hendes liv og det kan lige så vel være at hun vælger at give den lille familie en chance.

Nu kunne hun jo så ha vidst det i 3 dage allerede hvis du havde fortalt hende det den dag du oprettede indlægget. Så hvis din plan er at fortælle hende det inden hun føder så kom dog i gang hvis hun allerede er gået over termin. I min verden forstår jeg slet ikk at du er i tvivl om det. Selvfølgelig skal hun vide det og hun skulle ha vidst det den dag du fik det af vide.

Anmeld Citér

18. maj 2016

anjo01

Din kusine har ret til at vide det, og ret til at vælge, om hun vil have at manden skal se hende være sårbar når hun føder. Fjolset har tydeligvis ikke selv tænkt sig at fortælle hende det, og jeg forstår simpelthen ikke at du endnu ikke har fået sagt det til hende. Tag hjem til hende idag og fortæl hende det, den respekt fortjener hun!

Anmeld Citér

18. maj 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nu kunne hun jo så ha vidst det i 3 dage allerede hvis du havde fortalt hende det den dag du oprettede indlægget. Så hvis din plan er at fortælle hende det inden hun føder så kom dog i gang hvis hun allerede er gået over termin. I min verden forstår jeg slet ikk at du er i tvivl om det. Selvfølgelig skal hun vide det og hun skulle ha vidst det den dag du fik det af vide.

Hvor ser du at min plan er at fortælle hende det inden at hun føder ?

Anmeld Citér

18. maj 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hvor ser du at min plan er at fortælle hende det inden at hun føder ?

Skriver jo også at hvis det er din plan så gør det nu. Gennem hele tråden ved du jo ikke om du skal vente eller fortælle inden fødsel, og hvis hun havde termin i søndags så skal du sq til at beslutte dig. Du spørger jo os andre hva vi synes du skal gøre. Jeg var satme blevet tosset på min kusine hvis hun ikke havde fortalt mig sådan noget med det samme.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.