Viwisa skriver:
Det kan være svært at sige hvad der er mest rigtige går det enkelte barn og familie.
Jeg har gået i 0-2 klasse på en folkeskole. Blev flyttet da den var ringe og lærene bindegale.
Gik i 2-4 på folkeskole nr 2. Den blev lukket efter 2 år, men var faktisk ok.
Hele min klasse flyttede hen på skole nr 3,klasse 4-6, endnu en folkeskole.Skolen var igen dåræig, dårlig mobbepolitik bla, og fungerede generelt bare dårligere end den vi kom fra. Det resulterede i at på 2 år forsvandt 2/3 af klassen, da de andre forældre var af samme holdning.
Så, flyttede skole igen i 6. Fra folkeskolen, men denne gang til en privatskole.
Elskede den skole, og der var meget opmærksomhed på den enkelte elev og at vi alle havde kendskab til de mindre elever. Skønne lærere der gav sig tid til at forklare, være hyggelig og have godt samarbejde.
I 8 klasse flyttede vi til Jylland, fra Sjælland. Kom på folkeskole igen. Noget lort, men elendige lærere, ingen tålmodighed hvad indlæring angår, alkoholiske og sure... De fleste i hvert fald, der var enkelte ok lærere.
Mine går nu på friskole, og jeg elsker den. Der er fokus på børnenes trivsel synes jeg. De tager mobning meget seriøst og de gode bliver hjulpet frem, de alm hjælpes frem og dem der har det bogligt svært.
De har fokus på det sociale, at de kan se der leges på alle leder og kanter og er gode til at henvende sig til forældrene hvis der er noget.
Men, når det så er sagt, kender jeg ikke skolen før den blev til en friskole, men eftersom det er de samme lærere, kunne jeg forestille mig at den var god før det også.
Og der er kun Ca 70-75 elever på skolen.
Jeg må indrømme jeg intet har til overs for især de store kommuneskoler.
Tusind tak for din historie.
Jeg gik selv på en stor folkeskole (500 børn ca.).. Der var nok 2 lærer der virkelig prøvede at hjælpe eleverne, at gøre en forskel.. Men de blev jo høvlet ned at leder og de andre. Til sidst skred de.