Privatskole!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2016

Tante15

På den skole, hvor vores børn går, er der lavt antal i klasserne indtil 4 kl. Max 16 og herefter kan der være 20 i klasserne. Vi har valgt af flere årsager, men særligt grundet små klasser, hvor der er mere tid til den enkelte elev, hvilket i sidste ende bør gavne det faglige niveau. Alternativet var 28 i klassen i den kommunale skole. Hvis det er muligt, så tag til åbent hus og bliv klogere på, hvad privatskolen kan tilbyde og står for. 

I forhold til mobning vil jeg undersøge, hvad skolen har af holdning hertil. Dog tror jeg også, at forældrenes holdning til mobning har stor indflydelse og mobning ikke kun afhænger af, om skolen har en mobbepolitik.

Jeg har desværre ikke input til flytning undervejs i forløbet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2016

Anonym trådstarter

Mor i Aarhus skriver:

Hov, her må jeg bryde ind. Det er ganske enkelt ikke rigtigt. 

Jeg har ikke tid til at give dig den sande beskrivelse af forskelle og uligheder mellem privatskoler (som i øvrigt hører under de frie grundskoler ligesom friskoler - friskoler er privatskoler) friskoler og folkeskoler. Men du kan indhente viden på:

www.friegrundskoler.dk 

www.friskoler.dk

www.privatskoleforeningen.dk

Derudover er der også lilleskoler, kristne friskoler, katolske friskoler, tyske mindretalsskoler osv., hvor du kan indhente information, hvis det skulle være relevant. 

Vil lige kigge på dine link. Det jeg smed ind var bare noget borger.dk havde skrevet.. (står hvertfald nederst på siden..).. Om det så passede engang, ved jeg ikke.. Men hvorfor skrive noget der hvertfald, engang ikke var rigtigt? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.