Er ved at rode mig ud på dybt vand tror jeg :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2016

Carina:-)

modesty skriver:

Perker er også bare et andet ord for indvandrer. 

Og det kender jeg mange der kalder sig selv og hinanden uden at de behøver fortælle andre at det ikke bunder i andet end det det er - et ord. 

At du regner med jeg er nedladende og fordomsfuld må jo være din mening og den skal du da have lov til at have . 

Men synes da det er lidt tankevækkende at du kalder mig fordomsfuld når det er dig der går ud fra hvad jeg skriver at jeg partou mener det nedladende og krænkende. 

Lyden af hovslag behøver ikke betyde det er heste - det kan også være zebraer .

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2016

modesty skriver:

Det er helt fair at du synes at det er under lavmålet, men det undskylder ikke din formulering.

Og derudover er det totalt irrelevant hvad du mener er en nedværdigende situation at sætte sig selv i. Hvad der betyder noget er hvad personen i situationen mener. 

Lad mig lige understrege at jeg ikke blev provokeret af din holdning til at knalde utro mænd (det har jeg gjort én gang for 16 år siden og jeg gør det aldrig igen - for min egen skyld) - jeg blev provokeret af din ordlyd og den seksuelle stigmatisering som følger med den.

Men så kan jeg vel sige det sammen

Det er totalt irrelevant hvad du mener jeg evt mener med den ordlyd jeg vælger at bruge i denne debat,

Det er hvad JEG mente da jeg skrev som jeg gjorde der så er relevant ik? 

Anmeld Citér

16. april 2016

modesty

Carina:-) skriver:

Og det kender jeg mange der kalder sig selv og hinanden uden at de behøver fortælle andre at det ikke bunder i andet end det det er - et ord. 

At du regner med jeg er nedladende og fordomsfuld må jo være din mening og den skal du da have lov til at have . 

Men synes da det er lidt tankevækkende at du kalder mig fordomsfuld når det er dig der går ud fra hvad jeg skriver at jeg partou mener det nedladende og krænkende. 

Så du påstår altså at du ikke mente noget nedladende med sætningen "dusketrunten der står stand by i kulissen"? 

Anmeld Citér

16. april 2016

modesty

Carina:-) skriver:

Dit argument er altså at fordi der er nogle indvandrere der kalder hinanden perker, så er det i orden at alle mennesker kalder indvandrere for perkere? Tror du også at indvandrerne synes det?

Jeg tror godt at du selv kan se at den ikke holder.

Anmeld Citér

16. april 2016

modesty

Men så kan jeg vel sige det sammen

Det er totalt irrelevant hvad du mener jeg evt mener med den ordlyd jeg vælger at bruge i denne debat,

Det er hvad JEG mente da jeg skrev som jeg gjorde der så er relevant ik? 

Det er overhovedet ikke det samme. For din ordlyd (dusketrunte) peger udad, mod andre mennesker og deres handlinger.

Anmeld Citér

16. april 2016

modesty skriver:

Så du påstår altså at du ikke mente noget nedladende med sætningen "dusketrunten der står stand by i kulissen"? 

Næ ikke mere end hvis jeg havde brugt ordet elskerinde .

Jeg ligger ikke så meget i et ord  - men det har jeg så lært at det skal jeg huske på at andre gør . 

Min mand kan finde på at kalde mig en kælling - Og det er endda kærligt ment når han siger det-

Men andre vil automatisk gå ud fra at han er respektløs og nedladende over for mig 

Men fordi man selv har en holdning til hvordan man skal snakke/skrive er det jo ikke ensbetydende med at alle andre har samme holdning. 

Mangfoldigheden herinde er jo netop det der gør det int. at debattere. 

Du blev provokeret - og gik udfra at fordi du ville mene det som skældsord /nedladende/osv osv - at så kunne det kun være sådan.

Jeg forklarer så at sådan ligger landet ikke fra min side og så burde den jo ikke være længere.

Vi kan diskutere resten af dagen - enige bliver vi næppe 

Og det skal der også være plads til :) 

Anmeld Citér

16. april 2016

modesty skriver:

Det er overhovedet ikke det samme. For din ordlyd (dusketrunte) peger udad, mod andre mennesker og deres handlinger.

Så hvis jeg havde skrevet elskerinde så havde det været helt i orden?

Anmeld Citér

16. april 2016

modesty

Så hvis jeg havde skrevet elskerinde så havde det været helt i orden?

Ja. Altså, jeg synes stadig at din formulering er ufølsom, men det er hvad det er. 

Selvfølgelig betyder det noget hvilke ord vi bruger om hinanden. 

Du synes at det er okay at din mand kalder dig en kælling, men du ville nok ikke synes at det var så fedt hvis jeg gjorde det. Der er stor forskel på kontekst.

Anmeld Citér

16. april 2016

Kamilla-m

Anonym skriver:

puh har lidt brug for at høre jeres tanker uden at der skal gå hen og blive tilsvininger. Jeg lytter gerne til jeres meninger og holdninger. Men kan du kun sige noget grimt så behøver du ikk kommenterer. 

Nå men til problemstillingen. 

For 5 år siden startede en ny fyr på mit arbejde. Vi klingede med det samme rigtig godt og havde det hamrende sjovt sammen og havde en samme flirt kørende. (Begge singler). Til firma julefrokosten endte vi så hjemme hos ham og det var fantastisk god sex. Vi aftalte så at ingen skulle vide noget da vi er kollegaer og det ragede ligesom ikke dem. Men vi havde nu alligevel svært ved at holde os fra hinanden i arbejdstiden. Flirten fortsatte. Når vi var på lageret begge to så var der en del kys og ja vi havde det bare godt sammen. En aften vi havde lukkevagt sammen med en 3. kollega sendte ham her fyren så d 3. hjem før tid da der ikk var noget at lave. Så ligeså snart butikken var lukket havde vi super lækker sex igen. 

Kollegaerne begyndte efter er par uger at fatte mistanke da de begyndte og komme med stikpiller til vores flirten, om der var noget mellem os osv. Så der valgte vi at stoppe det. Der var ingen følelser mellem os så ingen blev såret. Heldigvis. 

Tiden gik jeg og mødte en fyr som blev min kæreste. Og min kollegas og min flirt stoppede selvfølgelig 100%. Jeg stoppede så på jobbet for 2 år siden og han stoppede for 1 år siden. Og vi har nu ikke haft nogen kontant siden da..... Lige indtil nu. 

Jeg er ikke sammen med min x mere så jeg er single. Men kollegaen, han er i forhold. Hele aftenen og til nu har vi siddet og skrevet og sendt snaps til hinanden og flirten har fået sin naturlige gang igen. Så meget at det blev til sex talk og aftale om at ses snart. 

Jeg vil vildt gerne se ham. Men synes jo også det er forkert når han har en kæreste. Også selvom han siger forholdet går dårligt. 

Men er det mit problem? Jeg er single og jeg kender hende ikke. I teorien kunne jeg jo egentlig ikk vide noget om hende. 

Ville I genoprette et sex forhold til ham igen på trods af hans forhold? 

Ville være yderst dårlig stil af dig, hvordan ville du ha det?

og hvis han kan være hende utro kan han vel også være dig utro??

Anmeld Citér

16. april 2016

modesty skriver:

Ja. Altså, jeg synes stadig at din formulering er ufølsom, men det er hvad det er. 

Selvfølgelig betyder det noget hvilke ord vi bruger om hinanden. 

Du synes at det er okay at din mand kalder dig en kælling, men du ville nok ikke synes at det var så fedt hvis jeg gjorde det. Der er stor forskel på kontekst.

Helt seriøst så ville jeg ikke tage det ilde hvis du kaldte mig en kælling

Men jeg ligger bare heller ikke så meget i ord.

For mig er dusketrunte ikke anderledes end ordet elskerinde 

Ts har så truffet den gode beslutning ( eller det synes jeg det er ) at sige han må cleare det med kæresten inden de fortsætter hvor de slap-

Så slipper hun også for at jeg kalder hende dusketrunte igen :) 

( Skrevet med et glimt i øjet) Ej jeg læser hvad du skriver ,og kan godt se din pointe set med dine øjne

Jeg mente det ikke som du opfattede det ,men jeg tager til mig at ikke alle har samme indstilling til hvad man kan kalde hinanden uden at føle sig stødt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.