Hvad tænker du ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2016

Anonym trådstarter

loop skriver:

Er din mor eller terapeuten, der ikke kan sætte sig i dit sted? Eller er det dem begge?

Nej, forstår godt det kan være svært med flytning. Jeg ville bare blive desperat.

Hvilke tanker har du selv gjort dig omkring hvad du kan gøre?

Det er jo nogle måneder allerede, men det er selvfølgelig svært at vide hvor ofte de har samtale.

Min mor , jeg har ikke snakket med terapeuten . Har ikke haft kontakt med min mor i 3-4 mdr og havde afskrevet alt kontakt med hende. Så har ikke kunne blande mig og det kan jeg egenlig heller ikke . Jeg har hele tiden haft følelsen af af det ikke er fedt , 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2016

Anonym trådstarter

Årgangs Mor skriver:

Kan rigtig godt forstå dig, jeg ville nok af samme årsag snakke med behandleren når din mor ikke fatter det, og sige at du synes der er en problematisk interessekonflikt.  

Nu mere jeg tænker over det, nu mindre ville jeg bryde mig om at så personlige ting blev drøftet med en 3 part så tæt på. Hvad min mor drøftede i terapi med en fremmed er hvad det er, men en som kendte mig og mine børn kunne så nemt skabe problemer eller netop farve det syn terapeuten/legekammeratens mor så mig og mine i. 

Har du prøvet at snakke med legekammeratens mor

Er helt enig . Syntes det er fedt hun endelig får hjælp men billigere ikke valget . Syntes det sætter både mig og mit barn i en træls situation . Nej det har jeg ikke . Ikke en jeg snakker med , kun når barnet er blevet hentet . Men bare tanken om , at jeg ikke ved hvad hun ved om mig :-( hvordan min mor har fået det hele fremstillet . 

Anmeld Citér

6. april 2016

Anonym trådstarter

loop skriver:

Er din mor eller terapeuten, der ikke kan sætte sig i dit sted? Eller er det dem begge?

Nej, forstår godt det kan være svært med flytning. Jeg ville bare blive desperat.

Hvilke tanker har du selv gjort dig omkring hvad du kan gøre?

Det er jo nogle måneder allerede, men det er selvfølgelig svært at vide hvor ofte de har samtale.

ved faktisk ikke helt hvordan jeg skal forholde mig til det  for kan jo ikke bestemme over min mor , men bryder mig godt nok ikke om det

Anmeld Citér

6. april 2016

Kløver

Anonym skriver:

Er helt enig . Syntes det er fedt hun endelig får hjælp men billigere ikke valget . Syntes det sætter både mig og mit barn i en træls situation . Nej det har jeg ikke . Ikke en jeg snakker med , kun når barnet er blevet hentet . Men bare tanken om , at jeg ikke ved hvad hun ved om mig :-( hvordan min mor har fået det hele fremstillet . 

ja er da godt at få hjælp, men hun kunne sagtens fortsætte med at modtage hjælpen fra en person som ikke kendte nogen af jer. 

Jeg ville også have det svært med den uvidenhed. Bare de tanker hver gang man skal ses ved hente og bringe situationer eller tankerne omkring det hele når barnet er ovre ved vennen og lege 

Anmeld Citér

6. april 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg tror altså, at jeg ville tale med terapeuten. Ikke en lang samtale, jeg ville bare have brug for at sige til hende noget á la:"Jeg ved, du ikke kan tale med mig om det her, men jeg har brug for at sige til dig, at det er svært for mig at vide, du taler med min mor - og at jeg virkelig håber, du tænker over, at der altid er to sider af én sag." 

Så vil hun formentlig berolige dig og sige, at ja, det er hun helt klar over, og at hun selvfølgelig holder tingene adskilt - og det er måske egentlig bare dét, du har brug for at høre hende sige. 

Anmeld Citér

7. april 2016

loop

Anonym skriver:

Min mor , jeg har ikke snakket med terapeuten . Har ikke haft kontakt med min mor i 3-4 mdr og havde afskrevet alt kontakt med hende. Så har ikke kunne blande mig og det kan jeg egenlig heller ikke . Jeg har hele tiden haft følelsen af af det ikke er fedt , 

Jeg synes godt du kan tillade dig at blande dig. For det er dig "det går ud over", da du, meget forståeligt, bliver følelsesmæssigt påvirket af det.

Anmeld Citér

7. april 2016

Troldemommi

Anonym skriver:

Har et lidt kompliceret forhold til dele af min familie , som har stået på i en del år. Det kulminerede ved juletid med afbrudt kontakt til min mor. Hun har nu valgt at kontakte mig og jeg har sat mine rammer for et evt forhold.

sagen er så den at hun  startede hos en terapuet kort inden vi afbrød kontakten, hvilket er rigtig fint. Men den terapuet er mor til mit barns klasse/legekammerat og her bliver det en smule for tæt for mig. 

Ved der er tavshedspligt men kan alligevel ikke helt slippe tanken om det ikke er helt rart , at vores konflikter skal deles med en som jeg kender . 

er jeg bare sart ??

Jeg syntes din mor er en klaphat, hun sætter med vilje dig i en på alle måder akavet situation, jeg ville godt nok heller ikke bryde mig om det hvis jeg var dig, selvom kvinden er professionel i sit fag, vil hun jo stadigvæk have den viden om dig når hun ser dig i en hel anden sammenhæng.

Anmeld Citér

7. april 2016

Anonym trådstarter

Troldemommi skriver:

Jeg syntes din mor er en klaphat, hun sætter med vilje dig i en på alle måder akavet situation, jeg ville godt nok heller ikke bryde mig om det hvis jeg var dig, selvom kvinden er professionel i sit fag, vil hun jo stadigvæk have den viden om dig når hun ser dig i en hel anden sammenhæng.

Min mor er nok ikke typen der helt kan sætte sig i andres sted. Og forstår ikke det er ubehageligt for mig. 

Anmeld Citér

7. april 2016

Anonym trådstarter

loop skriver:

Jeg synes godt du kan tillade dig at blande dig. For det er dig "det går ud over", da du, meget forståeligt, bliver følelsesmæssigt påvirket af det.

Ved ski ikke om jeg skal lade en bemærkning falde til min mor om at jeg ikke ønsker at blive omtalt . Men kan jo ikke vide hvad de snakker om 

Anmeld Citér

7. april 2016

Sandratoft

Anonym skriver:

Ved ski ikke om jeg skal lade en bemærkning falde til min mor om at jeg ikke ønsker at blive omtalt . Men kan jo ikke vide hvad de snakker om 

Hvad med en bemærkning til terapeuten også? Eller har du helt afskrevet det? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.