Det nye KH-loft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Årgangs Mor skriver:

Har det nok, æg køber vi ved en bondemand og giver 35kr for 30 æg hvor får du smør så billigt henne  

Rema og kiwi fører et mærke der hedder Green Lea. Det koster 10 kr pr pakke. Eller budget smør fra føtex, eller coop extra i kvickly. Stort set alle steder har en pakke smør til 10 kr. Så længe man vælger det der er pakket ind i folie behøver det ikke være lurpak - Køber dog altid lurpak hvis det er på tilbud

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2016

Abracadabra

Både Rikkes historie og fattig-Carinas historie var valgt for at vi skulle få medfølelse med hovedpersonen. Og i begge tilfælde endte mange med at undre sig over, hvordan voksne mennesker kan sætte sig selv i SÅ håbløse situationer. 

Rikke og Carina er formentlig ret typiske: Kvinder, der har gjort kontanthjælp til deres permanente levevej. Det er af forskellige årsager umuligt for dem at arbejde - fx. at man ikke vil aflevere børnene inden halv otte. Så ER det også svært at få et arbejde. 

Så er der jo den psykiatriske diagnose angst og depression... Tjah, det er jo ligeså almindeligt som ondt i ryggen og træthed. Det kan ikke være grundlag for en karriere på kontanthjælp! Så skal halvdelen af alle voksne jo være udenfor arbejdsmarkedet. 

Der er nok ikke nok vundet for mange ved at tage et arbejde. Det kan vores samfund ikke overleve meget længere. 

Anmeld Citér

22. marts 2016

Loa

Abracadabra skriver:

Både Rikkes historie og fattig-Carinas historie var valgt for at vi skulle få medfølelse med hovedpersonen. Og i begge tilfælde endte mange med at undre sig over, hvordan voksne mennesker kan sætte sig selv i SÅ håbløse situationer. 

Rikke og Carina er formentlig ret typiske: Kvinder, der har gjort kontanthjælp til deres permanente levevej. Det er af forskellige årsager umuligt for dem at arbejde - fx. at man ikke vil aflevere børnene inden halv otte. Så ER det også svært at få et arbejde. 

Så er der jo den psykiatriske diagnose angst og depression... Tjah, det er jo ligeså almindeligt som ondt i ryggen og træthed. Det kan ikke være grundlag for en karriere på kontanthjælp! Så skal halvdelen af alle voksne jo være udenfor arbejdsmarkedet. 

Der er nok ikke nok vundet for mange ved at tage et arbejde. Det kan vores samfund ikke overleve meget længere. 

Anmeld Citér

22. marts 2016

Rockertand

Årgangs Mor skriver:

Har det nok, æg køber vi ved en bondemand og giver 35kr for 30 æg hvor får du smør så billigt henne  

Er også LCHF' er

Der er altid smør til 10 kr i vores lokale butikker, og vi har ikke engang en Netto, køber som oftest i Rema, men ellers er der f.eks. 5 for 35 kr i Bilka i denne uge, det er svært ikke at finde et godt tilbud

Anmeld Citér

22. marts 2016

Sandratoft

Abracadabra skriver:

Amen! Jeg har selv lidt af depression og angst, men efter nogle år hvor jeg var velreguleret med medicin, kom jeg ud af det for snart 2 år siden. Jeg har aldrig været på KH og altid været igang med uddannelse og studiejob ved siden af. Det har til tider været hårdt, men kunne simpelthen ikke forestille mig at give op og komme på KH. 

Nok også derfor jeg ikke har den vilde sympati med kontanthjælpsmodtagere  

Anmeld Citér

22. marts 2016

Kim71

Jeg har fuldtidsarbejde, en kone og 3 børn. Ud fra artiklen, ville jeg stige i løn, hvis jeg blev alene med mine 3 børn og blev arbejdsløs. Men nu kan alle sager jo ses fra flere vinkler- dette er blot min.

Anmeld Citér

22. marts 2016

alenemor42

Kim71 skriver:

Jeg har fuldtidsarbejde, en kone og 3 børn. Ud fra artiklen, ville jeg stige i løn, hvis jeg blev alene med mine 3 børn og blev arbejdsløs. Men nu kan alle sager jo ses fra flere vinkler- dette er blot min.

Så ville du jo også kun have en indtægt

Anmeld Citér

22. marts 2016

ErDetSnartNU

Hvis jeg havde 10.000+ eller bare 7800+ i rådighedsbeløb om måneden ville jeg føle mig rig - også selvom der skulle mad til 4 ud af det Med madplaner (når vi følger den ) spise vi udemærket 2 voksne for 2-2300/md, og det er incl bleer til 1 baby. Og jeg ville meget hurtigt få de telefonregninger ned på ca 89 kr/styk, hvor man ved oister får 10 timers tale, fri sms og 10 gb data - samtidig ville jeg opsige internettet og så internetdele fra telefonerne = ca 1600 kr/md sparet. De 1600 på telefoner inkluderer sikkert afbetaling på nogle telefoner, men så må de sælges, og der må købes nogle billigere ( og mindre fancy) på dba eller lignende. 

Men altså, hvis man har været på SU stort set hele sit liv, så får man nok et andet forhold til penge 

Anmeld Citér

22. marts 2016

lineog4

Årgangs Mor skriver:

Banken har regnet ud fra det vi giver nu og lagt den ydelse vi kommer til at betale oveni, men er måske fordi der bla er madordning, som kun gælder 1 måltid så vi skal stadig have madpakker osv med, det er nok med i, da det ikke er frivilligt 

Stadig væk helt vildt. Jeg havde et vuggestuebarn til 2900, et børnehavebarn til 1800 (madordning) og et SFO barn til 1800 - hov og kan se det så endda kun giver 4600 kr om måneden, med et barn mere regner banken med I skal betale mere end dobbelt så meget som mig. 

Anmeld Citér

22. marts 2016

Rockertand

Årgangs Mor skriver:

Kan helt sikkert følge dig 

vi tjener også lige præcis for meget, til at få støtte, og pga 4 børn betaler vi fra 1 maj 10.000 hver mdr (banken har regnet ud efter vi lige har gennemgået budget) det er godt nok også mange penge, som min mand knokler for at betale, men sådan er det jo 

du har ret i det er svært at sammenligne og der står ikke hvor i landet de bor i forhold til husleje 

10.000 kr månedligt for børnepasning!? Det er der ikke nogen, der betaler.

Vi har 4 børn, dyreste plads betales fuldt ud, næstdyreste er halv pris, de 2 sidste er gratis, dog med tillæg for madordning, men det er ikke specielt dyrt, vi kommer i hvert fald ikke op i nærheden af 5000.

Hvis jeg har forstået dig ret, så skal jeres bankrådgiver på regnekursus

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.