Jeg er både og.. For jeg kan godt se det er røv at miste penge. Men, mange jobs giver altså ikke mere????
Nu er jeg selvfølgelig gift. Så der er en forskel naturligvis, på flere punkter....
men i Forsvaret fik jeg 14.000 udbetalt. Og fordi vi har hus....der koster Ca de samme som hendes lejlighed, er der jo ingen boligtilskud...så det skal lige trækkes fra min løn??
Transport til arbejdet dengang, Ca 1300 kr om måneden der også skal trækkes fra min løn
Pasning af børn, min halvdel, Ca 2500 kr pr måned, der også skal trækkes fra, fordi jeg jo får løn, og ikke kh, så i princippet tjener jeg for meget jo, sammen med min mand.
Det er altså pænt meget af ens faste indtjening efter skat hun får oven i sin kh som jeg fratrækkes.
Og pt er jeg så studerende, så der taler vi om 5200 efter skat. Og fordi min kære mand tjener lige en tand for meget, kan vi ikke få noget som helst friplads. Tror jan tjener 20.000 for meget på prs basis, men vi betaler så Ca 60.000 om året for dem. Så, gik han lidt ned i køn, kunne vi spare 40.00 om året i pasning og vi ville være bedre stillet
Og nej, jeg siger ikke kh modtagere lever i luksus. Men mange bor røv dyrt, virkelig, og du skriver der bør kunne spares på tlf?? Helt sikkert, for hun betaler rigeligt, men det er nok fordi hun har købt fra ny til sig selv og evt børnene og derfor betaler oven i hatten for selve tlf.
Generelt skal man passe på med sammenligning, men lidt perspektiv skader ikke.