Det nye KH-loft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2016

Muffinmus

Jeg er både og.. For jeg kan godt se det er røv at miste penge.  Men, mange jobs giver altså ikke mere????

Nu er jeg selvfølgelig gift. Så der er en forskel naturligvis, på flere punkter....

men i Forsvaret fik jeg 14.000 udbetalt. Og fordi vi har hus....der koster Ca de samme som hendes lejlighed, er der jo ingen boligtilskud...så det skal lige trækkes fra min løn??

Transport til arbejdet dengang, Ca 1300 kr om måneden der også skal trækkes fra min løn

Pasning af børn, min halvdel, Ca 2500 kr pr måned, der også skal trækkes fra, fordi jeg jo får løn, og ikke kh, så i princippet tjener jeg for meget jo, sammen med min mand.

Det er altså pænt meget af ens faste indtjening efter skat hun får oven i sin kh som jeg fratrækkes.

Og pt er jeg så studerende, så der taler vi om 5200 efter skat. Og fordi min kære mand tjener lige en tand for meget, kan vi ikke få noget som helst friplads. Tror jan tjener 20.000 for meget på prs basis, men vi betaler så Ca 60.000 om året for dem. Så, gik han lidt ned i køn, kunne vi spare 40.00 om året i pasning og vi ville være bedre stillet 

Og nej, jeg siger ikke kh modtagere lever i luksus. Men mange bor røv dyrt, virkelig,  og du skriver der bør kunne spares på tlf?? Helt sikkert,  for hun betaler rigeligt, men det er nok fordi hun har købt fra ny til sig selv og evt børnene og derfor betaler oven i hatten for selve tlf.

Generelt skal man passe på med sammenligning, men lidt perspektiv skader ikke.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2016

loop

Årgangs Mor skriver:

http://www.avisen.dk/rikke-mister-3600-kroner-spiser-risengroed-for-at-f_375387.aspx

Hm tænker at høre jeres mening her 

jeg gør meget op i at alle skal hjælpes og støttes men med udgifterne til mobil-internet-tv tænker jeg det må kunne gøres billigere? 

De har næsten det samme som os i rådighedsbeløb, efter hun er faldet i penge og vi er 4 børn under skolealderen og 2 voksne 

måske noget økonomi rådgivning kunne hjælpe familien 

hvad ville i gøre her, hvor det hele er gået i hårdknude, gode konstruktive forslag  

Jeg har ikke læst hele tråden, så jeg håber ikke, at jeg gentager en anden.

Jeg synes budgettet er så forsimplet, at det er svært at diskutere ud fra mht udgifter. Vand, varme, transport og diverse er helt basale poster, der mangler.

Lidt ærgeligt, at journalister ikke finder et reelt budget.

Jeg synes det siger meget mere om samfundet, at man altid er efter de svageste, end det siger, at en kontanthjælpsmodtager ryger smøger for 200kr. pr. uge.

Anmeld Citér

21. marts 2016

Abracadabra

Rauw skriver:

Jeg er nok lidt imod at skære og rode mere ved børnefamiliernes økonomi på kontanthjælp og su osv. Jeg kan se en masse steder i hendes økonomi hvor jeg lige kunne gøre dit og dat bedre og frigive nogle penge. Men, det er småt og ærligtalt, hvis jeg skulle leve så fattigt at en tusse eller to talte som rigtige penge, ville mit liv sku hurtigt mistet sin værdi og glæde for mig. Og DET er farligt. Især når man har børn. Hvorfor ikke spare nogen steder hvor der rent faktisk kan spares uden det går udover fattige børn? Som kongehuset, politikere, designermøblerne på kommunen, grim by kunst osv? Det gir mere mening i mine øjne. 

Så du tænker ikke, at "en tusse eller to" er rigtige penge? For det er det godt nok for mig - selvom vi er temmelig velhavende. 

Anmeld Citér

21. marts 2016

Rauw

Abracadabra skriver:

Så du tænker ikke, at "en tusse eller to" er rigtige penge? For det er det godt nok for mig - selvom vi er temmelig velhavende. 

Nej, på årsbasis der er en tusse eller tre ikke 'rigtige penge' for mig. Det må uden tvivl være nedern at skulle leve et liv, hvor man skal spare hele tiden, og i sidste ende bliver det kun til et par tusind sparet om året, og alligevel har man intet ekstra at rutte med fordi man bliver skåret og skåret i ydelser konstant. 

Anmeld Citér

21. marts 2016

Steffecph

Frk.S skriver:

Min første tanke er hvor i al verden i landet man giver næsten 7000 for en 3 værelses lejlighed som samtidig ligger så langt ude at der ingen jobs er i cykelafstand??

Dernæst mener jeg at det er hendes prioritering at bruge SÅ mange penge hver måned på tv, internet og mobil... det kan gøres MEGET billigere. Og hvis hun ikke mener 160 kr. om måneden til smøger kan batte... så kunne hun jo prøve at gange det med 12 og regne på hvor meget der er til sønnens børnefødselsdag hvis hun vælger at fravælge smøgerne. 

Her hvor vi bor ;-) lidt udenfor køge. Vi bor i nogle af de billigste lejligheder i hele Køge kommune :-) vi giver 7259kr for 74 kvm, en 3 værelses. 

Anmeld Citér

21. marts 2016

Kløver

lineog4 skriver:

Det er bare så ærgerligt det altid er sådanne eksempler der tages frem med argumenter som: jeg kan ikke tage hjemme fra før 7.30 for skal aflevere børn - øhh ja det skal jeg også men må starte kl 7. Eller er budget hvor der klart er plads til prioriteringer og selvsagt behøver man ikke holde en fødselsdags for 2000.

Men det som ikke kommer frem er, hvordan det er ikke at have råd til den blå mandag klassen arrangerer, hvordan man bliver presset af forældrene i klassen bestemmer man køber fælles gave til 250. Eller når drengen ønsker sig de samme Nike air sko som de andre eller..... Jeg ved godt man kan spare det op, man kan være bedre økonomisk, men desværre er der familier der netop ikke kan det og det er måske en af grundene til de er på en overførselsindkomst. Der er simpelthen for mange på kontanthjælp som ikke burde være der. Jeg underviser børn med særlige behov, børn der formodentlig aldrig vil kunne varetage et selvstændigt arbejde, ja en del af dem vil såmænd ikke kunne klare at bo alene. Når de bliver 18 så ryger de på kontanthjælp, de fleste vil være på STU men det er ikke SU berettiget, og ja de er bare dem selv, men de vil aldrig kunne arbejde 225 timer uden tilskud fx. De bliver ramt af loftet, dem hører vi ikke om. 

I stedet hører vi konstant om den enlige mor der har er budget der har større poster til mobil og tv end mit... Det forvrænger billedet...

Er meget enig 

Anmeld Citér

21. marts 2016

Kløver

MummiT skriver:

Uh altså jeg sparer rigtig meget på kød. I stedet for at købe kød hver uge køber det ca hver 3. mdr (eller når fryseren lige mangler) Jeg køber nakkefilet og skærer til koteletter. Man kan ofte få dem på ca 2½ kg til 85-100 kr. Nogle gange endda endnu billigere. Jeg kan få ca 20 koteletter ud af 2½ kg filet, så det i sig selv er jo rigtig billig kød til mange dage. Og så køber jeg kylling (hovedsageligt lår og bryst, men af og til hele), og hakket okse/svinekød på tilbud. Og f.eks. bacon når jeg finder et godt tilbud. Jeg sætter hver måned et mindre beløb til side til kød og så er der altid til hvis jeg liiige falder over et super tilbud. Så i hverdagen køber jeg egentlig kun grønt, frugt og mejeriprodukter. Herhjemme går der ca 2 liter mælk på en uge, men vi er jo også kun 2. 
Og så spiser vi riiiiigtig meget kål. Hvidkål og blomkål er altid billigt, mætter godt og kan varieres i uendelighed! Jeg er rigtig glad for karrykål da det er en super billig ret som mætter godt og smager af noget. Det får vi nok ca en gang om ugen. Derudover går jeg rigtig meget op i at undgå madspild, så alle rester bliver gemt. Hvis de ikke bliver spist enten til frokost eller aftensmad senere på ugen, så ryger de i fryseren og så er der nem mad til en dag hvor det hele bare skal gå lidt stærkt
Derudover så er de 300 kr udelukkende til mad. De uger hvor jeg bruger 300 kr er "dyre" uger hvor der også skal fyldes op på havregryn og andre ting der holder et pænt stykke tid af gangen.
Finder jeg vildt gode tilbud på f.eks. frost grønt jamen så har jeg klaret en uge for så slidt som 150 kr. 

Og så kommer der bleer og andre husholdningsartikler oveni

Hm jeg må gøre noget forkert, handler meget "drop madspild" og på tilbud, jeg lever dog på lchf pga insulinresistens og gluten intollerance, hvilket gør noget mad lidt dyrere. Nu er vi godt nok også lidt flere men må vist kigge igen og se hvad jeg kan gøre bedre tak for input 

Anmeld Citér

21. marts 2016

Kløver

MariaE skriver:

Jeg er både og.. For jeg kan godt se det er røv at miste penge.  Men, mange jobs giver altså ikke mere????

Nu er jeg selvfølgelig gift. Så der er en forskel naturligvis, på flere punkter....

men i Forsvaret fik jeg 14.000 udbetalt. Og fordi vi har hus....der koster Ca de samme som hendes lejlighed, er der jo ingen boligtilskud...så det skal lige trækkes fra min løn??

Transport til arbejdet dengang, Ca 1300 kr om måneden der også skal trækkes fra min løn

Pasning af børn, min halvdel, Ca 2500 kr pr måned, der også skal trækkes fra, fordi jeg jo får løn, og ikke kh, så i princippet tjener jeg for meget jo, sammen med min mand.

Det er altså pænt meget af ens faste indtjening efter skat hun får oven i sin kh som jeg fratrækkes.

Og pt er jeg så studerende, så der taler vi om 5200 efter skat. Og fordi min kære mand tjener lige en tand for meget, kan vi ikke få noget som helst friplads. Tror jan tjener 20.000 for meget på prs basis, men vi betaler så Ca 60.000 om året for dem. Så, gik han lidt ned i køn, kunne vi spare 40.00 om året i pasning og vi ville være bedre stillet 

Og nej, jeg siger ikke kh modtagere lever i luksus. Men mange bor røv dyrt, virkelig,  og du skriver der bør kunne spares på tlf?? Helt sikkert,  for hun betaler rigeligt, men det er nok fordi hun har købt fra ny til sig selv og evt børnene og derfor betaler oven i hatten for selve tlf.

Generelt skal man passe på med sammenligning, men lidt perspektiv skader ikke.

Kan helt sikkert følge dig 

vi tjener også lige præcis for meget, til at få støtte, og pga 4 børn betaler vi fra 1 maj 10.000 hver mdr (banken har regnet ud efter vi lige har gennemgået budget) det er godt nok også mange penge, som min mand knokler for at betale, men sådan er det jo 

du har ret i det er svært at sammenligne og der står ikke hvor i landet de bor i forhold til husleje 

Anmeld Citér

21. marts 2016

Kløver

loop skriver:

Jeg har ikke læst hele tråden, så jeg håber ikke, at jeg gentager en anden.

Jeg synes budgettet er så forsimplet, at det er svært at diskutere ud fra mht udgifter. Vand, varme, transport og diverse er helt basale poster, der mangler.

Lidt ærgeligt, at journalister ikke finder et reelt budget.

Jeg synes det siger meget mere om samfundet, at man altid er efter de svageste, end det siger, at en kontanthjælpsmodtager ryger smøger for 200kr. pr. uge.

Det kan jeg sagtens følge dig i, min intention var ikke at trampe på nogle men er også lidt nysgerrig ud fra det synspunkt at hendes budget viser en indkomst inkl fordele som er højere end andre tjener ved et fuldtidsjob. Synes netop også et mere dybdegående budget kunne ha været interessant. Selvom 200kr smøger om måneden må være mindre vigtig end en børnefødselsdag

Anmeld Citér

21. marts 2016

Abracadabra

Rauw skriver:

Nej, på årsbasis der er en tusse eller tre ikke 'rigtige penge' for mig. Det må uden tvivl være nedern at skulle leve et liv, hvor man skal spare hele tiden, og i sidste ende bliver det kun til et par tusind sparet om året, og alligevel har man intet ekstra at rutte med fordi man bliver skåret og skåret i ydelser konstant. 

Javel. Troede, du mente på månedlig basis. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.