Det nye KH-loft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2016

Kløver

lineog4 skriver:

Stadig væk helt vildt. Jeg havde et vuggestuebarn til 2900, et børnehavebarn til 1800 (madordning) og et SFO barn til 1800 - hov og kan se det så endda kun giver 4600 kr om måneden, med et barn mere regner banken med I skal betale mere end dobbelt så meget som mig. 

Pas, må være forskellige takster, de regnede ud fra det vi betaler nu og lagde en mere oveni, vi betaler så for 2 børnehavebørn og 2 dagplejebørn  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2016

Kløver

Rockertand skriver:

10.000 kr månedligt for børnepasning!? Det er der ikke nogen, der betaler.

Vi har 4 børn, dyreste plads betales fuldt ud, næstdyreste er halv pris, de 2 sidste er gratis, dog med tillæg for madordning, men det er ikke specielt dyrt, vi kommer i hvert fald ikke op i nærheden af 5000.

Hvis jeg har forstået dig ret, så skal jeres bankrådgiver på regnekursus

Pas, ved bare min mand var dernede og hun regnede en plads oveni det vi gav nu, som er for 2 dagplejebørn og 2 børnehavebørn inkl madordning 

Anmeld Citér

22. marts 2016

Fru Hansen

10.000 kr månedligt for børnepasning!? Det er der ikke nogen, der betaler.

Vi har 4 børn, dyreste plads betales fuldt ud, næstdyreste er halv pris, de 2 sidste er gratis, dog med tillæg for madordning, men det er ikke specielt dyrt, vi kommer i hvert fald ikke op i nærheden af 5000.

Hvis jeg har forstået dig ret, så skal jeres bankrådgiver på regnekursus

Der er stor forskel kommunerne i mellem. Hos os betaler man fuld pris for den dyreste plads og halv pris på de efterfølgende pladser. Tilmed er institution dyrt hos os. Medregnet søskenderabat kan to børn i vuggestue og to i børnehave komme op på lige under 6.800 :-(

Vi har selv tre børn og har været op på omkring 4.000 for de tre pladser endda uden madordning og den ældste havde derudover egenbetaling til udflugter, kreative materialer o.lign.  

Anmeld Citér

22. marts 2016

lineog4

Årgangs Mor skriver:

Pas, må være forskellige takster, de regnede ud fra det vi betaler nu og lagde en mere oveni, vi betaler så for 2 børnehavebørn og 2 dagplejebørn  

Tænker bankrådgiver har glemt man får søskende rabat, for passer med 2 gange 3000 og 2 gange 2000, men med mindre jeres kommune har afskaffet søskende rabat, så vil det med rabatten "kun" blive 6500. Her i Roskilde ville det koste 2900 for en dagpleje plus 1450 for den næste dagpleje og hver børnehave 800 kr plus 560 til mad, dvs. For dine 4 børn omkring 6600 kr, så skulle undre mig meget en anden kommune koster 3500 mere for samme service, for det er jo mere end en vuggestueplads mere.

Anmeld Citér

22. marts 2016

Fru Hansen

Fru Hansen skriver:

Der er stor forskel kommunerne i mellem. Hos os betaler man fuld pris for den dyreste plads og halv pris på de efterfølgende pladser. Tilmed er institution dyrt hos os. Medregnet søskenderabat kan to børn i vuggestue og to i børnehave komme op på lige under 6.800 :-(

Vi har selv tre børn og har været op på omkring 4.000 for de tre pladser endda uden madordning og den ældste havde derudover egenbetaling til udflugter, kreative materialer o.lign.  

Jeg tilføjer lige at de 6.800 er uden madordning som koster 355 pr. barn i børnehave. 

Anmeld Citér

22. marts 2016

Tiggi

Årgangs Mor skriver:

Pas, ved bare min mand var dernede og hun regnede en plads oveni det vi gav nu, som er for 2 dagplejebørn og 2 børnehavebørn inkl madordning 

Nu blev jeg jo også nysgerrig :-) Hvilken kommune er det? 

Tænker både at det ku være sjovt at regne efter, men også hvor man lige skal overveje om man skal flytte til 

Anmeld Citér

22. marts 2016

Kløver

Tiggi skriver:

Nu blev jeg jo også nysgerrig :-) Hvilken kommune er det? 

Tænker både at det ku være sjovt at regne efter, men også hvor man lige skal overveje om man skal flytte til 

Nu fandt jeg taksterne, og står inst er 3500 for fuld plads og 2400 for dagpleje og madordning er knap 1200 som lægges oveni 

hvilket giver os 

3500

1750

1200

1200 

1200 

hvilket giver 8850 så tænker at det passer meget godt at hun har regnet ud fra det vi giver nu men ikke fratrukket søskende rabat for plads nr 4, uden den vil det jo netop være 1200 oveni som bliver 10.050 kr 

Anmeld Citér

22. marts 2016

Benjamins'mor

Årgangs Mor skriver:

For det første så er jeg altså selv en af dem, som ikke kan arbejde. 

Nej man kan ikke undvære, men man kan godt få abb som er billigere end 2300kr om måneden 

kan forstå man kan komme i dårlig spiral derfor jeg tænkte det kunne være interessant med konstruktive løsninger. 

Der står heller ikke noget om evt friplads 

jeg anfægter skam ikke dem eet går ud over og som rammes! Jeg er der selv så ved udemærket hvordan det er at være i systemet 

Nu har jeg ikke læst artiklen, men 2300,- lyder da også for vildt 

Vi giver 95,- pr abb, vi er 2 voksne og børn der endnu ikke er store nok til mobil. Og så internet 250,- men det kan man næsten heller ikke få billigere (vi får dog vores abb til en billig pris grundet internettet). 

Så enig, på den front KAN man altså spare.

Anmeld Citér

22. marts 2016

Benjamins'mor

Årgangs Mor skriver:

Der er sikkert mange steder der kunne skæres osv. Jeg siger bestemt ikke jeg er for KH loftet, for er jeg ikke, men omvendt er selv 19.000 hver måned også en del penge på offentlig forsørgelse og faltisk mere end hvad rigtig mange får på et reelt arbejde også selv hvis vi modregner børnepengene 

19.000,- i kontanthjælp? 

Jeg får kun omkring 6500,-

Anmeld Citér

22. marts 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Benjamins'mor skriver:

19.000,- i kontanthjælp? 

Jeg får kun omkring 6500,-

Regnestykket står i artiklen. Kontanthjælp plus børnepenge plus børnebidrag plus boligsikring.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.