Årgangs Mor skriver:
Det kan jeg sagtens følge dig i, min intention var ikke at trampe på nogle men er også lidt nysgerrig ud fra det synspunkt at hendes budget viser en indkomst inkl fordele som er højere end andre tjener ved et fuldtidsjob. Synes netop også et mere dybdegående budget kunne ha været interessant. Selvom 200kr smøger om måneden må være mindre vigtig end en børnefødselsdag 
Jeg læste det heller ikke, som om at du ville trampe på nogen
Det er generelt i samfundet jeg mener det er et problem.
Jeg er nysgerrig, hvilke fordele ser du i budgettet?
Måske en bruger herinde på kontanthjælp vil vise et realistisk budget? For det kunne da være interessant at se nogle ægte tal, som du også skriver.
Jeg har bare indtryk af, at rigtig mange, hvis ikke de fleste, på kontanthjælp, har andre problemer end arbejdsløshed feks sygdom. Og så hjælper det jo ikke at skære i ydelsen, det bliver de jo ikke raske af.
Jeg tror også, at mange på kontanthjælp ville have mere gavn af et kursus i husholdningsøkonomi, end at blive sendt ud i praktik her og der.
Jeg tror på, at jo mere hele "situationen" løses/afhjælpes, des mere overskud vil der blive til, at mennesket kommer i arbejde, stopper med at ryge osv. Hvis det hele ramler på hjemmefronten, både personligt og økonomisk, hvor skal det personlige overskud så komme fra?
Anmeld
Citér