Årgangs Mor skriver:
http://www.avisen.dk/rikke-mister-3600-kroner-spiser-risengroed-for-at-f_375387.aspx
Hm tænker at høre jeres mening her
jeg gør meget op i at alle skal hjælpes og støttes men med udgifterne til mobil-internet-tv tænker jeg det må kunne gøres billigere?
De har næsten det samme som os i rådighedsbeløb, efter hun er faldet i penge og vi er 4 børn under skolealderen og 2 voksne
måske noget økonomi rådgivning kunne hjælpe familien
hvad ville i gøre her, hvor det hele er gået i hårdknude, gode konstruktive forslag
Undskyldninger er der nok af.
Enig i det med mobil med mere, men derudover er det noget fis, at man vælger at blive boende i en lejlighed, man reelt ikke har råd til, og det er noget fis, at hun betaler moderens mobil, det må moderen da selv finansiere. Rygningen giver helt sig selv, mange bække små...
Jeg bor i en såkaldt udkantskommune, en af de fattige, der udløser et særligt fradrag hos Skat, så slemt vurderes det at bo her.......men! Hun kan leje et helt hus, istandsat og beliggende i skøn natur, med forbrug til ca 4500-5000 kr her, der er mangel på arbejdskraft på de 2 kæmpestore lokale fabrikker (ufaglært arbejdskraft), den lokale friskole tilbyder små klasser på omkring 10-15 elever med 2 lærere i mange fag, og så vil hun ovenikøbet have råd til bil, som er en nødvendighed her.
Jeg er sikker på, at hun til enhver tid vil vælge at sidde fast i den nuværende situation, det har vi også set eksempler på herinde, når muligheder og begrænsninger diskuteres, men jeg synes for det meste, at det er undskyldninger og latterlige argumenter, der præger billedet.
Kan kun have ondt af hende, men absolut ikke på grund af økonomien.