D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Årgangs Mor skriver:
http://www.avisen.dk/rikke-mister-3600-kroner-spiser-risengroed-for-at-f_375387.aspx
Hm tænker at høre jeres mening her
jeg gør meget op i at alle skal hjælpes og støttes men med udgifterne til mobil-internet-tv tænker jeg det må kunne gøres billigere?
De har næsten det samme som os i rådighedsbeløb, efter hun er faldet i penge og vi er 4 børn under skolealderen og 2 voksne
måske noget økonomi rådgivning kunne hjælpe familien
hvad ville i gøre her, hvor det hele er gået i hårdknude, gode konstruktive forslag
Umiddelbart så synes jeg 1.600 kr er rigtig mange penge at bruge på mobil.. Nu står der ikke om børnene har telefoner også, eller om hun betaler af på dem hun har købt. Men altså jeg har f.eks. et abb. til 79 kr om måneden, og så betaler jeg 110 kr om måneden til den jeg købte for snart 2 år siden. Så jeg kunne få rigtig meget mobil for 1.600 kr om måneden 
Så mit første råd ville nok være at finde nogle billigere mobil abbonnomenter. Til alle mand.
Og ja, så ville jeg nok melde net-streaming tjenesterne fra. Så må man nøjes med det der bliver sendt i tv.
Nu står der ikke noget om hvor meget hun bruger på mad, men man kan komme virkelig langt ved at lave madplan og spise rester og evt have en fast rugbrøds-dag. Her hjemme er vi godt nok kun 1 voksen og 1 barn, men vi bruger kun 300 kr om ugen på mad, mindre hvis jeg finder et godt tilbud. Fylder fryseren med kød hver 3. måned og køber ikke noget udover det. Og det kan også gøres meget billigt..
Og så komme tilbage i skole. Evt tage enkeltfag og studere hjemmefra mens ungerne er i skole/inst, nu hun har angst og ikke kan klare at møde op i klasserne. Jeg læser pt 4 fag på enkeltfag, og 2 af dem læser jeg som fjernstudie. Det kræver da noget selv deciplin, men det kan godt lade sig gøre.
Anmeld
Citér