Kære ts. Kan sagtens forstå dine følelser, forstå hvordan det må gippe i dig når du støder på videoen på Facebook, hvordan fu kan have tanken om hvorfor skal han have en chance når min bror ikke har.
Jeg er en af dem der har delt videoen, jeg ville også have delt selvom jeg vidste han var voldsmand, dog med det men at der så var er offer og en familie der skulle konfronteres med ham. Og jeg deler fordi jeg tænker det er en vigtig debat, hvad kan vi som samfund gøre når straffen er udstået, når en ex kriminel står i friheden og skal vise at rehabiliteringen virkede, hvordan kan vi give de mennesker en reel chance - og ja jeg ved fx denne mand ikke gav din bror en reel chance, men det er kun i matematik minus plus minus giver plus. Og det vil ikke hjælpe din bror at denne mand ikke får en chance, ja måske vil det at give ham en chance kunne hjælpe en af de fremtidige ofre.
Så jo jeg har delt, men jeg forstår dine følelser og jeg havde nok tænkt en ekstra gang hvis jeg havde vidst han var voldsmand, ikke fordi han ikke fortjener hjælpen og chancen, men fordi det må være så hårdt for jer som ofte og familie st se ham poppe op på skærmen i tide og i utide
Anmeld