Når idioter bliver hyldet!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Mor og meget mere skriver:

Det må være en privat psykiater? Sygesikringen betaler da normalt for behandling hos psykiatere, præcis som ved andre speciallæger. 

Helt korrekt. Jeg havde ikke mulighed for at vente i 6-8 uger på en ledig tid, når det var NU jeg stod i krisesitutionen. Men det er fuldkommen irrelevant ift. Denne debat 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
EBK skriver:

Helt korrekt. Jeg havde ikke mulighed for at vente i 6-8 uger på en ledig tid, når det var NU jeg stod i krisesitutionen. Men det er fuldkommen irrelevant ift. Denne debat 

Nu nævnte du det selv - jeg undrede mig blot. 

Anmeld

24. februar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Mor og meget mere skriver:

Nu nævnte du det selv - jeg undrede mig blot. 

Helt i orden 

Anmeld

24. februar 2016

CarinaSB

grinny skriver:

Idiot eller ej så håber jeg da ikke de finder de gamle sagsakter frem for at offentliggøre dem - det ville være meget forkert i mine øjne når han har afsonet sin straf 

Her må jeg erklær mig enig .. !

Anmeld

24. februar 2016

lineog4

EBK skriver:

Det er ikke der min foragt er. 

Den kommer når man som kriminel piver over, at man ikke kan finde et job. 

Synes egentlig ikke han piber, men viser et reelt problem. Hvis vink DK ønsker rehabilitering og tror på vi med straffen ikke bare straffer og gemmer væk, men rent faktisk også arbejder for de kriminelle skal komme ud og starte op på ny som lovlydige borgere, så skal der også et arbejde til, en holdning i erhvervslivet om man tror på rehabiliteringsprojektet og at et menneske kan ændre sig. 

Kommer man ud fra fængslet og ingen fremtidsmuligheder har så er rehabiliteringen svær, det er svært ikke at ende i de gamle cirkler som er dem man kender og dem man ved hvor er

Anmeld

24. februar 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
EBK skriver:

Nej, i min optik skal offeret hjælpes, og derefter kan man hjælpe gerningsmand. 

Som offer kan du få en slat småmønter i erstatning, men som hovedregel er man fuldkommen smadret psykisk. Og hvem betaler psykiateren? Det kan man selv gøre, samtidig med at man kæmper med bare at være til. Og der står gerningsmanden så og skal hjælpes med alt, så HAN kan få et bedre liv. 

Undskyld mig lige et øjeblik imens jeg brækker mig.

Gerningsmanden kommer i fængsel - han hjælpes nok ikke til job lige med det samme. 

Anmeld

24. februar 2016

Patriark

EBK skriver:

Nej, i min optik skal offeret hjælpes, og derefter kan man hjælpe gerningsmand. 

Som offer kan du få en slat småmønter i erstatning, men som hovedregel er man fuldkommen smadret psykisk. Og hvem betaler psykiateren? Det kan man selv gøre, samtidig med at man kæmper med bare at være til. Og der står gerningsmanden så og skal hjælpes med alt, så HAN kan få et bedre liv. 

Undskyld mig lige et øjeblik imens jeg brækker mig.

Jeg blev engang overfaldet og slået voldsomt ned. Voldsmanden blev dømt- udstod sin straf- og er nu uddannet pædagog. Det glæder mig. 

For jeg ved, at mange folk, og med al sandsynlighed min overfaldsmand, ikke kan andet- ikke kender til andet. Den voksne mand der slog mig ned- er den lille dreng i børnehaven der ikke vil hjem om eftermiddagen for mor er fuld og far har temperament.

Bræk du dig bare videre med dine politisk korrekte meninger, mens vi andre tager stilling til virkeligheden som den også kan se ud og som man også kan møde den.

Anmeld

24. februar 2016

Anonym

Nej, det har man ikke ret til. Man kan få en henvisning hos egen læge, men der er stadig egenbetaling. 

Igennem center for voldtægtsofre, på Riget, blev jeg henvist til psykologhjælp, som vurderede at jeg var for chokeret til at de kunne hjælpe mig, så jeg fik via egen læge en henvisning til psykiater. Det har indtil videre kostet mig 30.000. 

Hvad tror du erstatningen var? 

Jeg har meget, meget, svært ved at finde nogen form for forståelse eller medlidenhed med kriminelle som piver over, at de ikke kan få et job. 

Erstatningen var sikkert under 10.000 kr. Måske 7-8000 kr.

Forståelse el. Medlidenhed kommer jeg heller aldrig til at få for den slags mennesker. Følelser kan man ikke styre, men måden man udviser dem på kan man godt styre. Man er selv med til at bestemme hvordan man reagerer på dem. 

Det er kun i forhold til mentalt handikappede, altså mennesker som er psykisk syge el. er lavt frankerede jeg har sympati for. De har ikke selv valgt deres skæbne.

Anmeld

24. februar 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Ihhhh jeg har brug for luft!!! Her til morgen vågner jeg og min mobil den er rødglødende!! Tilsyneladende er der delt en artikel fra bt rundt omkring på nettet med den her fyr der står med nogle skilte der fortæller om hvor svært det er for ham at finde arbejde pga hans kriminelle fortid, som han skriver består af tyveri og svindel. Det er også rigtigt. Han glemmer bare at fortælle om det grove overfald på min bror, som han også har en dom for. Jeg væmmes! Jeg dør over at se folk der synes det er synd for ham osv. Hvorfor skal han have lov til at komme videre med hans liv på den her måde, mens min bror stadig er helt smadret her otte år senere? Fint nok, han har været i fængsel og fået sin dom, og nu har han ret til et normalt liv - det er fint! Jeg kan bare ikke se hvorfor jeg skal se ham modtage tonsvis af sympati og kærlighed på nettet - især når han ikke deler hele sandheden!!! Jeg er så ked af det og arrig 

jeg har heldigvis talt med bt og det samme har min far og nu er de ved at finde de gamle sags papirer fra byretten og landsretten og enten ville de skrive en artikel hvor den side blev fremlagt eller også ville de fjerne den oprindelige artikel. Håber bare de fjerner den. Kan ikke holde ud at se på det

Jeg kan sagtens forstå dine følelser. Jeg synes dog stadig at budskabet om, at tidligere kriminelle skal have en chance mere er rigtig. Ikke kun for dem, men så sandelig også for samfundets skyld. Alle undersøgelser viser, at fængsel og straf dvs. Eksklusion fra det almindelige samfund blot fører til mere kriminalitet. Det kan virke uretfærdigt, men jeg ser hellere at man gør en masse for at inkludere   Og hjælpe de kriminelle så een som din bror ikke bliver overfaldet igen.

Anmeld

24. februar 2016

lineog4

Kære ts. Kan sagtens forstå dine følelser, forstå hvordan det må gippe i dig når du støder på videoen på Facebook, hvordan fu kan have tanken om hvorfor skal han have en chance når min bror ikke har. 

Jeg er en af dem der har delt videoen, jeg ville også have delt selvom jeg vidste han var voldsmand, dog med det men at der så var er offer og en familie der skulle konfronteres med ham. Og jeg deler fordi jeg tænker det er en vigtig debat, hvad kan vi som samfund gøre når straffen er udstået, når en ex kriminel står i friheden og skal vise at rehabiliteringen virkede, hvordan kan vi give de mennesker en reel chance - og ja jeg ved fx denne mand ikke gav din bror en reel chance, men det er kun i matematik minus plus minus giver plus. Og det vil ikke hjælpe din bror at denne mand ikke får en chance, ja måske vil det at give ham en chance kunne hjælpe en af de fremtidige ofre. 

Så jo jeg har delt, men jeg forstår dine følelser og jeg havde nok tænkt en ekstra gang hvis jeg havde vidst han var voldsmand, ikke fordi han ikke fortjener hjælpen og chancen, men fordi det må være så hårdt for jer som ofte og familie st se ham poppe op på skærmen i tide og i utide

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.