EBK skriver:
Nej, det synes jeg ikke. Men jeg synes ikke det skal lægges ud som "jeg er et bedre menneske i dag".
Man må stå ved sine handlinger, også selv om man fortryder der.
Og hele jobsituationen er da virkelig surt, ja, men hvad regner folk med. Selvfølgelig bliver det svært at finde et job, når man er straffet. Det er konsekvensen ved at ødelægge sit liv. Jeg kan slet ikke klare når kriminelle giver sig til at tude over, at de ikke kan få et job. Det er så ynkeligt.
og hvorfor kan man ikke være et bedre menneske i dag? har du ikke selv ændret holdninger, værdier osv gennem tiden? jeg er et andet menneske i dag end jeg var dengang. og på mange områder et bedre menneske
Hvorfor er det ynkeligt at man gerne vil have et job efter man har ud stået straf? jeg forstår ikke helt hvad du tænker der skal ske med alle de mennesker der bliver løsladt, andet end at de er dumme mennesker der bare kunne tænke sig om og aldrig kan blive bedre mennesker..
men i forlængelse af straf rammerne er som de er i dag, og mange er utilfredse med rammerne, kan man jo "glædes over" kriminelle straffes lige så længe pletten er til på attesten og det gør skatte borgerne også, først betales der til fængsles ophold og så betales der sørme også bistandshjælp i minimum 5 år for før det er det ganske umuligt at få et job og svært at ændrer den kriminelle adfærd, så hvis skatteborgerne er virkelig heldige kan de betale et par ophold mere i spjældet og efterfølgende mere bistand og til sidst pension, skønt.
Anmeld