Når idioter bliver hyldet!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Det syntes jeg virkelig heller ikke jeg har skrevet nogen steder 

Jeg skrev han har udslået sin straf og om denne så er for lav eller offeret ikke for hjælp nok er en hel anden diskussion, men for hypotesens skyld, hvad tænker du så der skulle ske med alle der har siddet inde? skal vi resten af vores dage gå rundt med en fedt skilt i panden hvor der står KRIMINEL! og hvad så? skal vi alle på bistand så vi resten af vores dage kan tænke over hvad vi har gjort? - det er bestemt ikke for at lege offer, jeg var en nar røv og jeg fortryder inderligt hvad jeg har gjort, men jeg kan ikke gå tilbage i tiden og gøre handlingerne om, jeg kan forsøge at være et bedre menneske i fremtiden, men aldrig gøre hvad er gjort ugjort.. 

og som jeg tydeligt skrev er jeg frygtelig ked af det er en halv historie der er bragt videre og jeg syntes det er noget svineri, og det gør mig ondt med trådstarteres bror. 

Nej, det synes jeg ikke. Men jeg synes ikke det skal lægges ud som "jeg er et bedre menneske i dag". 

Man må stå ved sine handlinger, også selv om man fortryder der. 

Og hele jobsituationen er da virkelig surt, ja, men hvad regner folk med. Selvfølgelig bliver det svært at finde et job, når man er straffet. Det er konsekvensen ved at ødelægge sit liv. Jeg kan slet ikke klare når kriminelle giver sig til at tude over, at de ikke kan få et job. Det er så ynkeligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Ihhhh jeg har brug for luft!!! Her til morgen vågner jeg og min mobil den er rødglødende!! Tilsyneladende er der delt en artikel fra bt rundt omkring på nettet med den her fyr der står med nogle skilte der fortæller om hvor svært det er for ham at finde arbejde pga hans kriminelle fortid, som han skriver består af tyveri og svindel. Det er også rigtigt. Han glemmer bare at fortælle om det grove overfald på min bror, som han også har en dom for. Jeg væmmes! Jeg dør over at se folk der synes det er synd for ham osv. Hvorfor skal han have lov til at komme videre med hans liv på den her måde, mens min bror stadig er helt smadret her otte år senere? Fint nok, han har været i fængsel og fået sin dom, og nu har han ret til et normalt liv - det er fint! Jeg kan bare ikke se hvorfor jeg skal se ham modtage tonsvis af sympati og kærlighed på nettet - især når han ikke deler hele sandheden!!! Jeg er så ked af det og arrig 

jeg har heldigvis talt med bt og det samme har min far og nu er de ved at finde de gamle sags papirer fra byretten og landsretten og enten ville de skrive en artikel hvor den side blev fremlagt eller også ville de fjerne den oprindelige artikel. Håber bare de fjerner den. Kan ikke holde ud at se på det

Jeg er en af dem der har delt hans opslag. 

Jeg tror på alle skal have en chance til. Han har afsonet sin straf og afsoner stadig ved ikk at kunne få job osv. 

Selvfølgelig skulle han fortælle hele sandheden og ikk kun halvdelen. Men om alting er. Så fortjener alle en chance til. 

Anmeld

24. februar 2016

Loa

Anonym skriver:

Jeg tror på alle skal have en chance til. Han har afsonet sin straf og afsoner stadig ved ikk at kunne få job osv. 

Selvfølgelig skulle han fortælle hele sandheden og ikk kun halvdelen. Men om alting er. Så fortjener alle en chance til. 

Også Peter Lundin? Og Fritzl?

Anmeld

24. februar 2016

Anonym

Loa skriver:

Også Peter Lundin? Og Fritzl?

Du kan på ingen måder sammenligne en ung idiot med overlagte mordere/pædofiler/voldtægtforbrydere  

Men en ung mand (idiot ja) der har begået tyveri, svindel og overfald kan ændre sig og få en chance til. 

Det er æbler og appelsiner. De kan ikk sammenlignes. 

Anmeld

24. februar 2016

Anonym

EBK skriver:

Nej, det synes jeg ikke. Men jeg synes ikke det skal lægges ud som "jeg er et bedre menneske i dag". 

Man må stå ved sine handlinger, også selv om man fortryder der. 

Og hele jobsituationen er da virkelig surt, ja, men hvad regner folk med. Selvfølgelig bliver det svært at finde et job, når man er straffet. Det er konsekvensen ved at ødelægge sit liv. Jeg kan slet ikke klare når kriminelle giver sig til at tude over, at de ikke kan få et job. Det er så ynkeligt.

og hvorfor kan man ikke være et bedre menneske i dag? har du ikke selv ændret holdninger, værdier osv gennem tiden? jeg er et andet menneske i dag end jeg var dengang. og på mange områder et bedre menneske  

Hvorfor er det ynkeligt at man gerne vil have et job efter man har ud stået straf? jeg forstår ikke helt hvad du tænker der skal ske med alle de mennesker der bliver løsladt, andet end at de er dumme mennesker der bare kunne tænke sig om og aldrig kan blive bedre mennesker..

men i forlængelse af straf rammerne er som de er i dag, og  mange er utilfredse med rammerne, kan man jo "glædes over" kriminelle straffes lige så længe pletten er til på attesten og det gør skatte borgerne også, først betales der til fængsles ophold og så betales der sørme også bistandshjælp i minimum 5 år for før det er det ganske umuligt at få et job og svært at ændrer den kriminelle adfærd, så hvis skatteborgerne er virkelig heldige kan  de betale et par ophold mere i spjældet og efterfølgende mere bistand og til sidst pension, skønt. 

Anmeld

24. februar 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
EBK skriver:

Det ændrer da absolut ikke på, at man må stå ved og tage ansvar for de handlinger man har begået! Også selv om man er et "nyt" menneske i dag. 

Det ændrer bare ikke på de kriminelle handlinger man har begået. Det var et valg man tog.

Jeg går helt klart ind for, at offeret skal hjælpes FØR gerningsmanden. Har ingen medlidenhed overhovedet med kriminelle som ikke kan få er arbejde efter endt straf. Det er peanuts i forhold til hvad offeret gennemgår.

Det er vel gernungsmand og offer der skal hjælpes. Han er blevet straffet. Hvis han fortsat ingen arbejde får, så er det jo kontanthjælp. Og det kunne jo tænkes manden har ændret sig efter 8 år. 

Anmeld

24. februar 2016

Diosa85

Jeg har en kammerat der har siddet inde for vold, tyveri og indbrud. Han begik de ting da han var 16-20 år. Udsondrede sin straf og ændrede sig liv. Der tog ham en krig at få job. Men det lykkedes og Idag er han højt uddannet og ligesom alle andre.

De pårørende til alt der lort han har foretaget sig lider (højst sandsynligt) stadig under det. Men kan forsikre jer om at der går ikke en dag uden at min kammerat fortryder hvad han har gjort. Men han kan ikk ændre det. 

Desuden tror jeg indlægget fra ts mere handler om at hun er gal og forarget over den mand stiller sig op som offer og undlader at fortælle hele historien og da hun står som pårørende til er overfald på sin bror. Så det klart hun er gal og reagerer som hun gør. Det ville alle gøre. !

Anmeld

24. februar 2016

Loa

Anonym skriver:

Du kan på ingen måder sammenligne en ung idiot med overlagte mordere/pædofiler/voldtægtforbrydere  

Men en ung mand (idiot ja) der har begået tyveri, svindel og overfald kan ændre sig og få en chance til. 

Det er æbler og appelsiner. De kan ikk sammenlignes. 

Jeg skrev heller ikke de skulle sammenlignes. Men skal folk have en chance mere eller ej... Der blev skrevet at "folk skulle have en chance mere"....

Anmeld

24. februar 2016

Loa

Anonym skriver:

Og så læg lige mærke til den sidste sætning du skriver.....??

Og så undrer du dig over det jeg skriver

Anmeld

24. februar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

og hvorfor kan man ikke være et bedre menneske i dag? har du ikke selv ændret holdninger, værdier osv gennem tiden? jeg er et andet menneske i dag end jeg var dengang. og på mange områder et bedre menneske  

Hvorfor er det ynkeligt at man gerne vil have et job efter man har ud stået straf? jeg forstår ikke helt hvad du tænker der skal ske med alle de mennesker der bliver løsladt, andet end at de er dumme mennesker der bare kunne tænke sig om og aldrig kan blive bedre mennesker..

men i forlængelse af straf rammerne er som de er i dag, og  mange er utilfredse med rammerne, kan man jo "glædes over" kriminelle straffes lige så længe pletten er til på attesten og det gør skatte borgerne også, først betales der til fængsles ophold og så betales der sørme også bistandshjælp i minimum 5 år for før det er det ganske umuligt at få et job og svært at ændrer den kriminelle adfærd, så hvis skatteborgerne er virkelig heldige kan  de betale et par ophold mere i spjældet og efterfølgende mere bistand og til sidst pension, skønt. 

Det kan man sagtens! Men man skal bestemt ikke bruge det for at få medlidenhed over, at man ikke kan få et job på grund af ens kriminelle handlinger. 

Jeg synes det er så lavt og respektløst overfor offeret. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.