EBK skriver:
Nej, i min optik skal offeret hjælpes, og derefter kan man hjælpe gerningsmand.
Som offer kan du få en slat småmønter i erstatning, men som hovedregel er man fuldkommen smadret psykisk. Og hvem betaler psykiateren? Det kan man selv gøre, samtidig med at man kæmper med bare at være til. Og der står gerningsmanden så og skal hjælpes med alt, så HAN kan få et bedre liv.
Undskyld mig lige et øjeblik imens jeg brækker mig.
Uanset om personen der udøvede gerningen, bliver dømt el. ej, så har man som offer (hader det ord) stadigvæk ret til at få en henvisning fra lægen til x antal psykolog timer som er på det offentliges regning.
Jeg kunne helt sikkert godt have brugt en erstatning da jeg blev misbrugt. For jeg har da stadigvæk nogle ting jeg kæmper med, og helt fri for nogle af følgeskaderne, bliver jeg aldrig. Enkelte reaktionsmønstre er så impulssive at jeg kun kan acceptere at de er en del af min livshistorie.
Jeg synes HELT KLART også, at offeret skal hjælpes først, men sekundært skal gerningsmanden også hjælpes. For mig personligt vil det knuse mig, hvis andre i min familie el. i min fætters verden blev udsat for det samme af ham, som jeg blev. Ingen skal igennem den kamp jeg har været igennem. Og sådan kan jeg kun forestille mig at ts bror også må have det, i forhold til hans skæbne.
Anmeld