Når idioter bliver hyldet!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.887 visninger
56 svar
158 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. februar 2016

Anonym trådstarter

Ihhhh jeg har brug for luft!!! Her til morgen vågner jeg og min mobil den er rødglødende!! Tilsyneladende er der delt en artikel fra bt rundt omkring på nettet med den her fyr der står med nogle skilte der fortæller om hvor svært det er for ham at finde arbejde pga hans kriminelle fortid, som han skriver består af tyveri og svindel. Det er også rigtigt. Han glemmer bare at fortælle om det grove overfald på min bror, som han også har en dom for. Jeg væmmes! Jeg dør over at se folk der synes det er synd for ham osv. Hvorfor skal han have lov til at komme videre med hans liv på den her måde, mens min bror stadig er helt smadret her otte år senere? Fint nok, han har været i fængsel og fået sin dom, og nu har han ret til et normalt liv - det er fint! Jeg kan bare ikke se hvorfor jeg skal se ham modtage tonsvis af sympati og kærlighed på nettet - især når han ikke deler hele sandheden!!! Jeg er så ked af det og arrig 

jeg har heldigvis talt med bt og det samme har min far og nu er de ved at finde de gamle sags papirer fra byretten og landsretten og enten ville de skrive en artikel hvor den side blev fremlagt eller også ville de fjerne den oprindelige artikel. Håber bare de fjerner den. Kan ikke holde ud at se på det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2016

Anonym

Jeg synes overhovedet ikke det er synd for ham!!!! Han ligger hvor han selv har redt... Han har gravet sin egen grav... 

Mig det typisk at de aldrig kommer med hele sandheden.... 

Fjols! 

Håber der bliver lagt sandheder på bordet. 

Anmeld

24. februar 2016

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Underlig verden vi lever i.... 

Anmeld

24. februar 2016

Anonym

Jeg er en af dem der har delt. jeg har selv lavet lort i den som yngre og min straffe attest ligner en krydsord for akademikere. 

jeg er i dag ældre, har 2 børn og en skøn mand (men ren attest

jeg tror på en chance mere, men er da forfærdelig ked af det ikke "kun" er er tyveri og svindel men også vold han har begået og vi som delere ikke er informeret om dette. 

Det gør mig ondt med din bror, men som du (desværre?) selv skriver har han afstået sin straf og modtaget sin dom. 

Anmeld

24. februar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Jeg er en af dem der har delt. jeg har selv lavet lort i den som yngre og min straffe attest ligner en krydsord for akademikere. 

jeg er i dag ældre, har 2 børn og en skøn mand (men ren attest

jeg tror på en chance mere, men er da forfærdelig ked af det ikke "kun" er er tyveri og svindel men også vold han har begået og vi som delere ikke er informeret om dette. 

Det gør mig ondt med din bror, men som du (desværre?) selv skriver har han afstået sin straf og modtaget sin dom. 

Det ændrer da absolut ikke på, at man må stå ved og tage ansvar for de handlinger man har begået! Også selv om man er et "nyt" menneske i dag. 

Det ændrer bare ikke på de kriminelle handlinger man har begået. Det var et valg man tog.

Jeg går helt klart ind for, at offeret skal hjælpes FØR gerningsmanden. Har ingen medlidenhed overhovedet med kriminelle som ikke kan få er arbejde efter endt straf. Det er peanuts i forhold til hvad offeret gennemgår.

Anmeld

24. februar 2016

Mo9ca

Den "ekstra" straf din brors overfaldsmand har fået, er at hans liv er sat på standby i forhold til at komme videre med sit liv og sit arbejdsliv. Hver gang han søger job og skal fremvise sin straffeattest står der jo ikke kun svindel og tyveri, men også overfald.

Alle dem der giver ham sympati gør det jo på et falsk grundlag, netop fordi de ikke kender hele sandheden, og det ved den skid jo også godt. 

Havde jeg været i dine sko havde jeg måske bidraget med noget sandhed i alle de delinger som de artikler har genereret. 

Mvh. M

Anmeld

24. februar 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg har set opslaget, og jeg var også ved at dele for synes at folk fortjener en chance til, hvis man virkelig ønsker at ændre sit liv. Men som udgangspunkt så deler jeg faktisk de færreste ting, netop fordi man aldrig kender hele historien

Jeg er virkelig ked af, at manden har begået vold imod din bror, og din bror stadigvæk lider under det! Jeg håber virkelig denne her mand som har begået vold har ændret sig, og at han er ked af det han var gjort! Men det ændrer Jo desværre ikke at din bror lider under det...

jeg kan kan godt forstå, at det er hårdt for jer at skulle konfronteres med en som har gjort jeres kæreste nær. 

Kænpe kram

Anmeld

24. februar 2016

Anonym

Jeg har selv været igennem helvede men er kommet tilbage hvor jeg burde være.

Jeg blev seksuelt misbrugt af en ældre fætter i de tidlige år. Det fik så store konsekvenser for min indlæring at jeg kom i specialklasse fra 1. Til 10. klasse fordi jeg brugte al min mentale energi på at fortrænge det, og derfor levnede det ikke særlig meget plads til at lære. Derefter gik der nogle år indenfor specialområdet indtil jeg fik betroet min mor hvad jeg havde været udsat for. Det gjorde at jeg fik ryddede op i kaosset inden i mig, hos en fantastisk psykolog. Konsekvensen af terapien gjorde, at jeg fik mod på at tage min afgangseksamen inde på VUC, hvor jeg opnåede nogle rigtig fine resultater. De resultater og min nyfundne tro på egne evner gjorde, at jeg søgte ind på PAU uddannelsen hvor jeg igen opnåede nogle fine resultatet. Og nu er jeg i gang med uddannelse til pædagog og bliver færdig til næste år

Det jeg vil fortælle med min "lille" historie er, at selvom det er død hårdt at blive offer for en syg mand, voldsmand i din brors situation, så er det kampen værd i den sidste ende. 

Der findes nemlig ikke en større hævn end at rejse sig igen og se sin bødel i øjnene og sige, "nok har du gjort mig fortræd, men ødelagt mig, det har du ikke". 

Jeg håber virkelig for din bror, at han har styrken til at fortsætte sin kamp til at få det bedre. 

Med den kærligste hilsen fra mig til dig og din bror.

Anmeld

24. februar 2016

Mor i Aarhus

Anonym skriver:

Ihhhh jeg har brug for luft!!! Her til morgen vågner jeg og min mobil den er rødglødende!! Tilsyneladende er der delt en artikel fra bt rundt omkring på nettet med den her fyr der står med nogle skilte der fortæller om hvor svært det er for ham at finde arbejde pga hans kriminelle fortid, som han skriver består af tyveri og svindel. Det er også rigtigt. Han glemmer bare at fortælle om det grove overfald på min bror, som han også har en dom for. Jeg væmmes! Jeg dør over at se folk der synes det er synd for ham osv. Hvorfor skal han have lov til at komme videre med hans liv på den her måde, mens min bror stadig er helt smadret her otte år senere? Fint nok, han har været i fængsel og fået sin dom, og nu har han ret til et normalt liv - det er fint! Jeg kan bare ikke se hvorfor jeg skal se ham modtage tonsvis af sympati og kærlighed på nettet - især når han ikke deler hele sandheden!!! Jeg er så ked af det og arrig 

jeg har heldigvis talt med bt og det samme har min far og nu er de ved at finde de gamle sags papirer fra byretten og landsretten og enten ville de skrive en artikel hvor den side blev fremlagt eller også ville de fjerne den oprindelige artikel. Håber bare de fjerner den. Kan ikke holde ud at se på det

Jeg forstår dug virkelig godt, det må være meget ubehageligt at se det menneske, der har gjort ens kære fortræd, opføre sig som et offer. 

Når det så er sagt, mener jeg at det er for alles bedste at det menneske kommer videre i livet, får skabt sig et værdigt, velfungerende og selvstændigt liv. Ikke for hans skyld (til en start) men for eventuelle fremtidige ofrer, for samfundets skyld (fordi han koster sindssygt mange penge) og for sin familie og sin egen skyld. 

Jeg vil mene at det værste vi kan gøre ved kriminelle er at fastholde dem i rollen som kriminelle af ovenstående grunde. De skal væk fra de kriminelle miljøer, men hvis de ikke får nogen som helst chance for at komme det, er risikoen for flere overfald, tyverier, bedragerier ect. ekstrem høj og chancen for at de kommer ud af kriminaliteten ekstrem lav. 

Anmeld

24. februar 2016

Anonym

EBK skriver:

Det ændrer da absolut ikke på, at man må stå ved og tage ansvar for de handlinger man har begået! Også selv om man er et "nyt" menneske i dag. 

Det ændrer bare ikke på de kriminelle handlinger man har begået. Det var et valg man tog.

Jeg går helt klart ind for, at offeret skal hjælpes FØR gerningsmanden. Har ingen medlidenhed overhovedet med kriminelle som ikke kan få er arbejde efter endt straf. Det er peanuts i forhold til hvad offeret gennemgår.

Det syntes jeg virkelig heller ikke jeg har skrevet nogen steder 

Jeg skrev han har udslået sin straf og om denne så er for lav eller offeret ikke for hjælp nok er en hel anden diskussion, men for hypotesens skyld, hvad tænker du så der skulle ske med alle der har siddet inde? skal vi resten af vores dage gå rundt med en fedt skilt i panden hvor der står KRIMINEL! og hvad så? skal vi alle på bistand så vi resten af vores dage kan tænke over hvad vi har gjort? - det er bestemt ikke for at lege offer, jeg var en nar røv og jeg fortryder inderligt hvad jeg har gjort, men jeg kan ikke gå tilbage i tiden og gøre handlingerne om, jeg kan forsøge at være et bedre menneske i fremtiden, men aldrig gøre hvad er gjort ugjort.. 

og som jeg tydeligt skrev er jeg frygtelig ked af det er en halv historie der er bragt videre og jeg syntes det er noget svineri, og det gør mig ondt med trådstarteres bror. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.