Jeg har selv været igennem helvede men er kommet tilbage hvor jeg burde være.
Jeg blev seksuelt misbrugt af en ældre fætter i de tidlige år. Det fik så store konsekvenser for min indlæring at jeg kom i specialklasse fra 1. Til 10. klasse fordi jeg brugte al min mentale energi på at fortrænge det, og derfor levnede det ikke særlig meget plads til at lære. Derefter gik der nogle år indenfor specialområdet indtil jeg fik betroet min mor hvad jeg havde været udsat for. Det gjorde at jeg fik ryddede op i kaosset inden i mig, hos en fantastisk psykolog. Konsekvensen af terapien gjorde, at jeg fik mod på at tage min afgangseksamen inde på VUC, hvor jeg opnåede nogle rigtig fine resultater. De resultater og min nyfundne tro på egne evner gjorde, at jeg søgte ind på PAU uddannelsen hvor jeg igen opnåede nogle fine resultatet. Og nu er jeg i gang med uddannelse til pædagog og bliver færdig til næste år
Det jeg vil fortælle med min "lille" historie er, at selvom det er død hårdt at blive offer for en syg mand, voldsmand i din brors situation, så er det kampen værd i den sidste ende.
Der findes nemlig ikke en større hævn end at rejse sig igen og se sin bødel i øjnene og sige, "nok har du gjort mig fortræd, men ødelagt mig, det har du ikke".
Jeg håber virkelig for din bror, at han har styrken til at fortsætte sin kamp til at få det bedre.
Med den kærligste hilsen fra mig til dig og din bror.
Anmeld