Hvorfor er det så svært ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Min bekymring hænger sammen med at han er blevet skilt fra de andre pga faglighed. Hvis han gik i en 0 kl ville jeg som sådan ikke bekymre mig. 

Ok, jeg havde ikke læst hele tråden igennem. Hvorfor er han skilt fra de andre? Det lyder helt skørt, at han er taget ud af klassen pga. fagligheden.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2016

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Ok, jeg havde ikke læst hele tråden igennem. Hvorfor er han skilt fra de andre? Det lyder helt skørt, at han er taget ud af klassen pga. fagligheden.

Vi har rullende skolestart og aldersintegreret undervisning. Så der startede på 2 farvehold og er nu delt op i 4. Han er ikke rykket videre med de andre fordi han er bagud.

Anmeld Citér

17. februar 2016

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Så derfor vi gerne vil øve på en god måde uden det ødelægger det for ham. Så han forhåbentlig kan rulle videre til de andre.

Anmeld Citér

17. februar 2016

MoarHvidovre

Anonym skriver:

Så derfor vi gerne vil øve på en god måde uden det ødelægger det for ham. Så han forhåbentlig kan rulle videre til de andre.

Men så er det vel ok, at han ikke er gået videre. Det lyder som om, at der bliver taget hånd om ham. Han er vel ikke taget ud af klassen hele dagen, men i de pågælende dansktimer.

Anmeld Citér

17. februar 2016

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Men så er det vel ok, at han ikke er gået videre. Det lyder som om, at der bliver taget hånd om ham. Han er vel ikke taget ud af klassen hele dagen, men i de pågælende dansktimer.

Det er det sikkert udfra faglig vurdering. Men socialt så nej . Og for mig hænger de 2 ting sammen :-) men det er en helt anden snak. Syntes bestemt ikke det faglige skal vægtes højere end trivsel i den alder.  

Anmeld Citér

17. februar 2016

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Syntes bestemt ikke om børn allerede skal opleve i så små klasser , at de ikke er så gode som de andre . Men det er min mening

Anmeld Citér

17. februar 2016

MoarHvidovre

Anonym skriver:

Det er det sikkert udfra faglig vurdering. Men socialt så nej . Og for mig hænger de 2 ting sammen :-) men det er en helt anden snak. Syntes bestemt ikke det faglige skal vægtes højere end trivsel i den alder.  

Han er vel ikke ude af klassen helt alene? Klassen er vel delt op i grupper?

Nej, enig - i min verden skal det sociale vægte højere end det faglige

Anmeld Citér

17. februar 2016

Anonym trådstarter

Han er vel ikke ude af klassen helt alene? Klassen er vel delt op i grupper?

Nej, enig - i min verden skal det sociale vægte højere end det faglige

Skal prøve at forklare det lidt nærmere. Det hele er jo lidt anderledes pga aldersintegreret undervisning . De går ikke i klasser men på stamhold. Undervisningen foregår på deres farvehold. I starten var der 2 farvehold , nu er der 4 farvehold. Så jo han er den eneste fra hans farvehold som ikke er rykket med de andre , de andre er rykket videre sammen. Han er kommet på et hold med helt nye elever og 2 nye lærer. Undervisningen foregår ikke sammen men i forskellige klasselokaler , så jo han er den eneste som ikke er med de andre.

Anmeld Citér

18. februar 2016

FruHolm <3

Anonym skriver:

Ser desværre ikke ud til den findes :-(

Øv :/

Anmeld Citér

18. februar 2016

serinasmor

Årh ... Hver gang jeg kigger i denne tråd får jeg helt ondt i maven ... Der må sidde flere børn rundt i DK som bliver utrygge og hvor kravene virker uoverkommelige ... 

Jeg har et enkelt spørgsmål  

I skolen og hjemme - når i øver bogstaver - foregår det så altid stillesiddende ? 

Har i lidt leg inde over ? Eller bevægelse ? Eller begge dele på en gang  

Når jeg hører din historie kribler det i mig for at udvikle nye måder at indlære bogstaver ...  (er ikke lærer men kreativ ... Med nok en lidt anden indlæringskurve i min snørklede hjerne

Men om det hjælper jer i situationen kommer jo helt an på hvordan i gør nu - og hvordan din søn lærer bedst  

Nå men ... Andre måder at lære bogstaver på end stillesiddende på en stol med papir og blyant - kan være :

Vendespil , hvor i husker at sige bogstaverne når de vendes- prøv ad  - Start med at lave 14 brikker x 2  - skriv 14 bogstaver med stort og i størrelse 36 i Word ... Lav godt med mellemrum så bogstaverne kan klippes ud hver for sig ... Print 2 eksemplarer og klip ud ... Klip 28 stykker karton i lige store størrelser  - lim bogstaver på kartonen ...  Du har nu brikkerne til et vendespil med 14 forskellige bogstaver 

Brug brikkerne til andre spil  : 

Fx hent bogstavet 

Blandt brikkerne i en bunke på gulvet - træk en brik fra bunken - sig bogstavet og hent en ting som starter med bogstavet  - hjælp hindanden med hvad det kan være eller hav en "visuel liste " liggende som i kan finde inspiration i ... Visuel liste fx et ark med A og billeder af agurk , abe , ahorn blad , and, Anders and og andre ting med a , at ark med B og billeder af båd, banan, bænk, bøllehat, Bjørn bamse osv .. 

Så får man koblet noget krop og fysisk aktivitet på  

Twister med bogstaver ... Print bogstaver ud på A4 12 forskellige bogstaver vil nok være at foretrække (måske x2 - har svært ved at se for mig hvor stort det bliver ) klister arkene sammen i kanterne med tape så der dannes en stor flade  - Brug fx brikkerne til at se hvilket bogstav i skal ramme start med højre fod  

Tegn bogstaver på fliserne eller asfalten med kridt  og hink et ord - hjælp hinanden med at finde på korte ord og hjælp hinanden med at stave dem 

God leg  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.