Hvorfor er det så svært ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Aner det ikke, hvis jeg vidste det ville jeg skrive en masse bøger  det eneste jeg kan se er, at det er vigtigt han føler han beholder sine venner og det kræver en kæmpe indsats for de glider hurtigt ud når det meste af deres skole/SFO hverdag foregår i en anden klasse og de skaber historier sammen. 

Har bare et spørgsmål, kan han risikere flere skift? Altså kan han risikere den gruppe han er med nu ikke er den gruppe han er sammen med om 3 mnd?

Som jeg har forstået skifter de hver 3 måned med mindre de skal sidde et skift over som min gør nu.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Aner det ikke, hvis jeg vidste det ville jeg skrive en masse bøger  det eneste jeg kan se er, at det er vigtigt han føler han beholder sine venner og det kræver en kæmpe indsats for de glider hurtigt ud når det meste af deres skole/SFO hverdag foregår i en anden klasse og de skaber historier sammen. 

Har bare et spørgsmål, kan han risikere flere skift? Altså kan han risikere den gruppe han er med nu ikke er den gruppe han er sammen med om 3 mnd?

Det er jo nemlig lige præcis det. De er dog sammen på stamhold i løbet af dagen. Ved faktisk heller ikke om det er de nye rammer , væk fra kammeraterne eller hvad der er skyld i at han reagere. Han er bare som den eneste fra gamle hold ikke rykket med . Så om det er det der er skyld i reaktioner ?? Ved bare han har brug for et fast tilholdssted uden alle de skift. Ved faktisk ikke så meget om hvordan de næste 3 år bliver da det er nyt fra i år ( skide kommune )

Anmeld Citér

17. februar 2016

Love2

Anonym skriver:

Tak for det. Er det på film ? Vi har spillet men det var for svært ( inden skolestart ) den må vi prøve . Er slet ikke i tvivl om h*n nok skal lærer det, tror bare det stresser mig ekstra meget fordi , at h*n er blevet skilt fra sine kammerater netop pga af dette. Hvilket ha betydet at h*n er hjemme på 2 uge

Hej.

Jeg kan slet ikke forstår at læreren vælger at udelukke barnet fra fællesskabet, læreren gør det faktisk sværere for dit barn. Det er læreren der skal hjælpe barnet ikke udelukke barnet fra fællesskabet. 

Du kan ikke gør andet end at øve med ham, men du skal ikke presse ham til noget. Han skal nok lære bogstaverne. 

Kan han nogle bogstaver eller?

Anmeld Citér

17. februar 2016

Anonym trådstarter

Love2 skriver:

Hej.

Jeg kan slet ikke forstår at læreren vælger at udelukke barnet fra fællesskabet, læreren gør det faktisk sværere for dit barn. Det er læreren der skal hjælpe barnet ikke udelukke barnet fra fællesskabet. 

Du kan ikke gør andet end at øve med ham, men du skal ikke presse ham til noget. Han skal nok lære bogstaverne. 

Kan han nogle bogstaver eller?

Læreren har vurderet udfra en faglig vurdering, at det var det bedste. Og det kan sagtens være. Problemet er han reagere på skiftet ikke så heldigt. Altså de har slet ikke været igennem hele alfabetet endnu. Men ja han kan godt en del bogstaver og kan høre mange lyde men han er ikke 100% sikker. De havde vurderer udfra en test som de egenlig først skulle have lige inden ferien. Og det var åbenbart bagateller der gjorde udslaget

Anmeld Citér

17. februar 2016

Love2

Anonym skriver:

Læreren har vurderet udfra en faglig vurdering, at det var det bedste. Og det kan sagtens være. Problemet er han reagere på skiftet ikke så heldigt. Altså de har slet ikke været igennem hele alfabetet endnu. Men ja han kan godt en del bogstaver og kan høre mange lyde men han er ikke 100% sikker. De havde vurderer udfra en test som de egenlig først skulle have lige inden ferien. Og det var åbenbart bagateller der gjorde udslaget

Kan godt forstår at det er svært for barnet, og at barnet reagere på det skift, men had er grunden at barnet ikke går i skole? Det kommer til at går ud over barnets sociale, så vil barnet får det meget sværere når barnet begynder i skole. 

Anmeld Citér

17. februar 2016

Anonym trådstarter

Love2 skriver:

Kan godt forstår at det er svært for barnet, og at barnet reagere på det skift, men had er grunden at barnet ikke går i skole? Det kommer til at går ud over barnets sociale, så vil barnet får det meget sværere når barnet begynder i skole. 

Han går i skole :-) men ja har desværre ikke været i skole noget tid. Hvorfor , fordi skiftet har været svært. Og desværre har det påvirket meget. Så derfor .

Anmeld Citér

17. februar 2016

Anonym trådstarter

MinBabyOscar <3 skriver:

Ved ikk om du kan finde den på ipad , her har vi en galaxy tab , men den hedder børnenes alfabet 

her kan du se billede af den ☺️

Ser desværre ikke ud til den findes :-(

Anmeld Citér

17. februar 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

I min datters klasse har de været igennem alfabeten og er begyndt, at børnestave og kan læse små tekster.

Nogen er bare hurtigere end andre.

Jeg ville tage en snak med lærerne inden, at jeg ville bekymre mig for meget - det skal nok komme

Anmeld Citér

17. februar 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Ret mig hvis jeg tager fejl, men jeg tænker du er den samme som en gang tidligere har skrevet om din søn i forhold til i 0. klasse hvor de delte hold på ny?

For umiddelbart ville jeg jo også sige trivsel kommer før bogstaver, men hvis trivslen er afhængig af de skide bogstaver så er man jo på den og egentlig sat i et paradoks: man kan ikke have den optimale læring hvis man ikke trives og man åbenbart heller ikke få lov at blive hvor man trives hvis man ikke har den optimale læring.

Så jeg vil lige understrege igen og igen, jeg sætter din søns trivsel højere end hans bogstavsindlæring, og jeg ville ikke være voldsomt bekymret i 0. klasse især ikke hvis han kan finde sine succes i matematik (hvordan gør de egentlig det med niveaudeling, for det er da mindst lige så "kedeligt" at være langt foran i matematik men stadig arbejde med tal og mængder op til 20?).

Jeg er ellers ikke meget for at give råd om hvordan man terper der hjemme, men hvis du er den jeg tror, så er det måske okay.

Der er en app der hedder søde ord - det er et koncept som er hundrede procent lydret og hvor de små pus lære bogstaverne som store bogstaver i starten (det er alle ikke lige glade for, men jeg tænker det var en god ide med din søn). her til findes der også bøger og opgaver, men det kræver en investering og egentlig først når han kan en del bogstaver og kan sætte dem sammen. Der findes to app søde ord 1 og søde ord 2, 1 er den nemmeste og den vil han kunne bruge. Derudover er der knæk læsekoden som er lavet af dansklærere. ABC balloner, Bogstavsleg, vokaljagt, dansende bogstaver. Søg også på håndfonemer og bogstaver, måske det kunne hjælpe ham at dem med så han har en bevægelse til at huske bogstaverne.

Så ville jeg selv satse på vokalerne (ikke æ, ø, å men de andre 6 som de første), de plejer at være lettest at lære og så oplever han en succes når han kan dem. Og så få s med, så kan man pludselig allerede skrive en del ord - igen hurtig succes.

Og arbejd med lyde, ja formen er vigtig når man skal skrive og læse, men lydene er så fantastiske og man kan lege med dem, tænke over hvilket dyr der passer til l lyden, eller er det måske et monster der har en l lyd - hvis det er et monster kan man så tegne et monster ud af et L? det skal leges leges leges leges....

og så til sidst, lav en masse med tal, vis ham han også er dygtig i skolen - for skolen er mangt og meget mere end at kunne bogstaverne.

For resten til den store kan du fortælle jeg havde en 8. klasse med en ordblind elev, jeg lavede en lille læsetest med dem og han var den eneste der klarede den, fordi de andre ikke kunne bruge strategien med at læse langsomt, det kunne han. Og det er en god strategi når man skal læse faglitteratur.

Kender du den app der hedder skoletasken dansk ? Tænkte om den er god ? Lidt dyr men er den god så er det fint

Anmeld Citér

17. februar 2016

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

I min datters klasse har de været igennem alfabeten og er begyndt, at børnestave og kan læse små tekster.

Nogen er bare hurtigere end andre.

Jeg ville tage en snak med lærerne inden, at jeg ville bekymre mig for meget - det skal nok komme

Min bekymring hænger sammen med at han er blevet skilt fra de andre pga faglighed. Hvis han gik i en 0 kl ville jeg som sådan ikke bekymre mig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.