Anonym skriver:
mit hovedet kværner rundt i alle mulige tanker. Mit barn startede i skole i august, de er endnu ikke igennem alfabetet, men kan se det virkelig er svært for mit barn. Bogstaverne sidder bare ikke fast, jo vist nogle af dem gør ,men trods vi øver hver aften blandes de stadigvæk sammen. Storebror er ordblind og bliver da ærligt bekymret for om det er tilfælde her. Ved godt børn lærer forskelligt men kan hører de andre har styr på det. Bliver godt nok en smule stresset. Hvor meget træner i med jeres børn ?
har ikke lige brug for svar om hvor dygtige alle jeres børn er til div. Sorry men er ski i kulkælderen da mit barn ikke trives i øjeblikket :-( pga skole
Jeg ved ikke om du kan bruge det her til noget, men jeg er selv ordblind og jeg hadede til tider skolen. Det der blev vendepunktet for mig var, at jeg fik lov at fokusere på ting jeg godt kunne lide og dem blev jeg rigtig god til. Det gav mig den fornødende selvtillid til at kæmpe videre med de forbandede bogstaver. I sommers afsluttede jeg min kandidatgrad i Statskundskab, så selvom han skulle vise sig at være ordblind er det ikke jordens undergang. Ordblindhed er et handikap som man kan lære at leve med og fungere på ligefod med andre hvis man lære at takle det og har de rette hjælpemidler.
Hvis din søn havde nedsat syn ville du købe briller til ham. Hvis han er ordblind er det bare et andet handicap som kræver at han får lidt ekstra tid og hjælp til at lære at læse og skrive. Der findes masser af redskaber til ordblinde der kan hjælpe med at læse og skrive når i når der til. Ind til videre syntes jeg du gør det helt rigtige, nemlig at hjælpe ham med at lære, det tager tid men det skal nok komme.
Viste du at Einstein var ordblind? Det er Bubber og Sara Blædel også, og de har da klaret sig meget godt
Du skrev han hurtigt lærte tal. Prøv at lære ham lidt simpel matematik, måske har han evner der, og måske det gøre, at det bliver sjovt at komme i skole fordi han finder noget han er god til der. Det kan også være sport, noget der interessere ham og som gør ham glad.
Anmeld
Citér