det er så anstrengende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2016

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Jeg tror drengen har en psykisk sygdom af en art! Jeg kan godt lide ham, bare ikke adfærden og ja det kan han godt mærke at jeg ikke kan lide for det siger jeg til ham med store bogstaver! Ligesåvel som jeg siger til de to andre når de gør noget jeg ikke vil have!

Jeg går ikke ud fra at du har uddannelsen der gør at du kan vide om han er psykisk syg og da han opføre sig som han skal over for andre børn og i andre sammenhæng er jeg tilbøjelig til at tro at det handler om jer og den måde i tackler ham på.

jeg må virkelig stresse at i for noget udefra stående hjælp, det er så svært at adskille sine følelser fra hvordan tingene virkelig hænger sammen og det ser man først med kompetent vejledning/rådgivning.

Eftersom hans adfærd er en del af hvem han er, kan du ikke lide hele ham, hvilket for børn lige så godt kan være det samme som ikke at kunne lide ham. Du og han (og resten af familien) trænger til at få en hjælpende hånd, så i kan få vendt dette forfærdelige mønster.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2016

et-ønske

Jeg har kun læst med til side 4 - så hvad der er skrevet herefter har jeg ikke læst..... 

Jeg vil bare sige at jeg føler med dig ts, det lyder rigtig hårdt! I forvejen er det til tider en udfordring at være en sammenbragt familie - og det lyder som om I er ret udfordret. 

De fleste svar jeg læste fik ondt i maven over din bonus søn - jeg får nok mere ondt i maven på dine vegne! 

Kram fra en anden bonus mor - det ER hårdt arbejde! 

Anmeld Citér

2. februar 2016

Anonym

lineog4 skriver:

Bare nysgerrig men var din søn velfungerende i skole eller daginstitution, for det lyder det som ts bonus søn er. Og jeg har endnu ikke stødt på en med svær ADHD hvor vi ikke også havde en mistanke i skolen - men har jo heller ikke mødt alle med ADHD 

Nej den detalje havde jeg så ikke lige fået med. Sorry. 

Min søn går også på special skole, og gik i special børnehave før det overhovedvar opdaget .

Anmeld Citér

2. februar 2016

Abracadabra

Han kan vel også meget vel have en dyssocial personlighedsforstyrrelse, altså være psykopat (med det gamle udtryk). 

TS, prøv at læse lidt på det emne, Google er din ven. 

Det ses jo allerede fra barndommen og hos 3 procent af mænd. 

Jeg bliver bekymret, når du skriver om ondskab overfor mindre børn og dyr. 

For at forebygge ramaskriget: Nej, det er ikke en diagnose, man stiller online, men det er "dårlig bonusmor" nu heller ikke. 

Mange af de velmenende råd "du skal pleje dit forhold til drengen alene" er altså rimelig håbløse! Kvinden er småbørnsmor OG gravid. Hun har tydeligvis hænderne fulde. Om lidt kommer et spædbarn, som hun åbenbart skal beskytte mod kvæledøden med puder og dyner! 

Jeg føler virkelig med dig, TS. Jeg kan kun fastholde, at I skal udredes via PPR. For din skyld, for dine biologiske børns skyld, men også for din store bonussøns skyld. Og vvejen til det er en kontakt til kommunen. De SKAL reagere på en underretning, derfor skal din henvendelse være skriftlig og med overskriften "underretning". 

Anmeld Citér

3. februar 2016

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Han kan vel også meget vel have en dyssocial personlighedsforstyrrelse, altså være psykopat (med det gamle udtryk). 

For at forebygge ramaskriget: Nej, det er ikke en diagnose, man stiller online, men det er "dårlig bonusmor" nu heller ikke. 

Mange af de velmenende råd "du skal pleje dit forhold til drengen alene" er altså rimelig håbløse! Kvinden er småbørnsmor OG gravid. Hun har tydeligvis hænderne fulde. Om lidt kommer et spædbarn, som hun åbenbart skal beskytte mod kvæledøden med puder og dyner! 

Jeg føler virkelig med dig, TS. Jeg kan kun fastholde, at I skal udredes via PPR. For din skyld, for dine biologiske børns skyld, men også for din store bonussøns skyld. Og vvejen til det er en kontakt til kommunen. De SKAL reagere på en underretning, derfor skal din henvendelse være skriftlig og med overskriften "underretning". 

Jeg føler mig godt nok lidt skudt ned fordi jeg føler og tænker som jeg gør! Jeg har nemlig ikke tiden til at tage en masse alene tid med ham, og det er ikke fordi jeg ikke vil, men jeg opfordre tit far til at lave noget hyggeligt bare de to! Det var det jeg allerhelst ville da jeg var bonudbarn i min barndom, jeg gad da ikke være sammen med min fars nye kone, hun er og var sød nok der var ikke det men jeg ville da hellere være sammen med min far alene uden mine små nye søstre! Jeg har faktisk også været ved at læse om forskellige personlighedsforstyrrelser og han passer foruroligende godt ind i nogen af de beskrivelser, 

Anmeld Citér

3. februar 2016

Anonym trådstarter

et-ønske skriver:

Jeg har kun læst med til side 4 - så hvad der er skrevet herefter har jeg ikke læst..... 

Jeg vil bare sige at jeg føler med dig ts, det lyder rigtig hårdt! I forvejen er det til tider en udfordring at være en sammenbragt familie - og det lyder som om I er ret udfordret. 

De fleste svar jeg læste fik ondt i maven over din bonus søn - jeg får nok mere ondt i maven på dine vegne! 

Kram fra en anden bonus mor - det ER hårdt arbejde! 

Det er vildt hårdt ja  jeg håber vi kan finde ind til hvad der gør at drengen er så hård ved mindre børn og simpelthen synes det er sjovt og fedt når andre kommer til skade, for der er godt nok drænende at skulle være sådan på mærkerne konstant når han er her, ellers tør jeg ikke tænke på hvad der kunne ske  jeg vil bare gerne beskytte mine unger! 

Anmeld Citér

3. februar 2016

Anonymor

Anonym skriver:

Jeg føler mig godt nok lidt skudt ned fordi jeg føler og tænker som jeg gør! Jeg har nemlig ikke tiden til at tage en masse alene tid med ham, og det er ikke fordi jeg ikke vil, men jeg opfordre tit far til at lave noget hyggeligt bare de to! Det var det jeg allerhelst ville da jeg var bonudbarn i min barndom, jeg gad da ikke være sammen med min fars nye kone, hun er og var sød nok der var ikke det men jeg ville da hellere være sammen med min far alene uden mine små nye søstre! Jeg har faktisk også været ved at læse om forskellige personlighedsforstyrrelser og han passer foruroligende godt ind i nogen af de beskrivelser, 

Ærlig talt synes jeg det er foruroligende, at sætter man ord på jeres ansvar som familie, er det os andre, der fejler noget, men siger man hvor synd, det er for dig, så kan du godt svare på en konstruktiv måde.

Personlighedsforstyrrelser viser sig som regel først i voksenalderen. Men er han ved at udvikle en, har i et stort ansvar for at sikre hans trivsel, således en del af det forhåbentlig kan tages i opløbet.

Desuden må jeg sige, at det undrer mig lidt, at hver gang du møder modargumenter, kommer der voldsommere og voldsommere detaljer. Jeg må sige, at hvis han seriøst har brækket lemmer på et andet barn forsætligt, så er det da helt vildt uansvarligt, at i ikke for længe siden har kontaktet rette instans, fx ppr.

Anmeld Citér

3. februar 2016

lineog4

Abracadabra skriver:

Jeg kan simpelthen ikke forstår hvor du læser alle de stempler som dårlig bonus mor, ja der er et par stykker der går over stregen men ellers er de fleste egentlig bare der hvor de råder til at opsøge hjælp men også at forstå det kræver at man kigger på egen praksis. 

For uafhængigt af diagnose eller ikke-diagnose så skal praksis i hjemmet ændres for drengen mistrives. Måske er den praksis fantastisk, måske er ts verdens bedste mor, måske har de verdens mest fantastiske familie, men når det er skrevet så kræver det bare noget af en familie at vende bøtten når et familiemedlem mistrives, måske kræver det en bestemt tilgang fordi barnet har særlige udfordringer, måske kræver det noget andet alt afhængig af grunden til mistrivsel. 

Du foreslår PPR, men PPR er primært en instans i hvert fald i min kommune hvor det forresten også hedder inklusionscenteret, hvor man laver en koordineret indsats, dvs. Man har stor fokus på hvordan barnet/den unge skal fungere optimalt i skole/dagtilbud. Kom en familie som denne til mig som lærer og jeg umiddelbart sad med en velfungerende elev så ville mor første træk ikke være at involvere PPR og sætte psykolog osv i værk, for det gør jeg kun når det er en elev der ikke fungerer og vi skal have hjælp til han/hun kan få det bedre i skolen. Jeg ville i stedet foreslå de tog kontakt til egen læge eller til deres socialrådgiver eller til åben rådgivning som der er her i kommunen. Og så ville de gå videre den vej, dvs ikke PPR eller inklusionscenteret. Egen læge kan vurdere barnet skal henvises til børnepsyk, der vil nok skulle en del flere ting i gang, men det ved jeg ikke nok om. Socialrådgiver tilgangen kan vurdere at man fx skal lave en paragraf 50, hvor man kigger på den unge/barnet også i samspillet. 

Og ja alt det her uafhængigt af hvilken vej, kan ende op med en diagnose, men som udgangspunkt vil ts formodentlig møde professionelle hvor diagnose ikke er der første man vil arbejde for og i hvert fald ikke det eneste, men derimod råd og vejledning til hvordan systemet omkring barnet kan justeres så barnet fungerer bedre. 

Derfor tror jeg vi er mange der gentagende gange skriver: ja måske er din bonus en kæmpe mundfuld, måske ender han med en diagnose, men det bedste du kan gøre lige nu er at opsøge hjælp så jeres familie bedre kan rumme ham, så jeres familie kan få skabt en struktur så udfordringerne både for ham og jer andre bliver mindre. Og jeg har endnu til gode at møde en professionel eller en historie hvor pilen kun peges på barnet og at barnet skal forandre sig. Det kan sagtens være fantastiske familier men de må stadig nød til st justere hvis de får et barn med udfordringer - det er sgu ikke en dans på roser og diagnosen kan give fred på den måde at man så ved man ikke er "forkert", men det giver ikke fred i forhold til de udfordringer man oplever der hjemme med mindre man er parat til store justeringer. 

Og ja som småbørnsfamilie har man ikke det store overskud og jeg siger heller ikke ts skal være primus motor. Men synes måske far skal, og man kan jo også Gud forbyde det ende med det er en af sine egne børn der har store udfordringer og så SKAL man jo kunne, og jeg tænker far SKAL vel kunne?

Anmeld Citér

3. februar 2016

alenemor42

En ting er sikkert ! Det er dybt bekymrende adfærd din bonus søn har i jeres hjem!! 

Jalousi kan bestemt ikke forklare så ekstrem adfærd!  Hvor er din mand henne i det her? Hvad er hans holdning til ham og hans adfærd? 

Jeg syntes i skal lave en indberetning på drengen, for der er helt klart noget galt. Der er flere diagnoser der kunne være en mulighed, men det kan vi kun gisne om. At et så stort et barn fuldt bevidst udøver sådan en adfærd over for mindre børn er farlig og ikke mindst unormal! 

Jeg forstår godt du har det som du har det! Der var jeg selv nået hen.

Forlang af far at i handler på det her, det kan og er jo gået grueligt galt (brækket ben)

Anmeld Citér

3. februar 2016

Anonym

Jeg kan sætte mig 100% ind i din situation har selv en bonussøn på 9 år som er ekstrem voldelig og aggressiv. Vi har to små børn sammen på 1 og 4 år. Min mand og jeg er flyttet fra hinanden pga hans søn og ses nu kun i weekenderne. Drengen havde flere gange kvalt hende på 4 her til sidst da vi boede sammen så jeg måtte sige nu er det nok og tage snakken med min mand om at det simpelthen ikke var forsvarligt at han boede sammen med de små længere. Drengen på 9 boede hos os fast så det var hver dag jeg skulle følge efter ham for at beskytte de små og det blev for meget for mig. Vi fik kommunen ind over og de har ikke hjulpet ret meget. De har givet ham en psykolog og så har vi fået besked på at hver gang han skader de små skal vi tage på skadestuen og få dokumenteret deres skader.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.