Nu er du en af dem, som har givet brugbare svar i debatten..
Men blev sku så harm over, at man straks slår ned på bonus mor... Ja hun skriver, at hun ikke kan rumme barnet, men vi er jo ikke perfekte mennesker... Følelser er følelser.. Men jeg læser faktisk en bonus mor, som prøvet og prøver.. Men mangler redskaber i samværet... Og jeg tror ikke på, at dette barn her fungere i skolen... Og hun skriver at de har hjemmehoser hos mor, fordi det ikke fungere hos moderen.. Om det er barnet eller mor eller begge, så er der en konstellation i hjemmet som ikke fungere...
Jeg har ikke arbejdet med ADHD med svær udafreagerende adfærd, men jeg har arbejdet meget med unge med ADHD og de fungere bedst med struktur og endnu mere struktur... Men udfra det som bonus beskriver, så skriger det mig bare i øjnene at det er det, som han har... Men vi kan jo ikke sige noget med sikkerhed, idet vi ikke har først indsigt i, hvad der foregår.. Og derfor synes jeg, at hun burde får lavet en indberetning, så det kan udredes, og barnet kan få redskaber i sin kaotiske hverdag... Måske også til sin jalousi... Måske er den uberettiget, bonus skriver jo, at de gør alt for at han skal føle sig, som en del af familien..
Men må indrømme udfra det skrevne i denne tråd, så signalere det, at barnet har en uhensigtsmæssig måde at reagere på, som går udover de andr børn i familie, som situationen er lige nu...og jeg synes ikke man kan bebrejde bonus for at ville beskytte sine børn... Hun har jo ikke en biologisk relation til barnet, og derfor reagere hun nok som hun gør.. Det gør hende jo ikke umenneskelig... Men MOR..
Synes absolut ikke man kan klandre hende for noget som helst og er sikker på det er en hård proces at skulle indstille sig på at den hverdag man elsker og synes er hyggelig, rar, god for ens børn måske skal vendes 180 grader på hovedet fordi en bonus eller for den sags skyld en af ens egne børn har brug for total struktur, forudsigelighed og så videre grundet udfordringer af den ene eller den anden art.
Og skulle være underligt om ts lige gik gennem den proces på er døgn grundet en debattråd på baby.dk, men derfor tænker jeg faktisk hun får mange brugbare svar om at ja måske har din bonus et "problem", men dermed har hele familien et "problem" og skal justere praksis så den svageste (og her tænker jeg bonus er den svageste) kan have der bedst muligt og minimere frustrationen som han klart giver udtryk for ved sine reaktioner. Og ja det er er kæmpe krav til en bonus, det er er kæmpe krav til en bio også så som bonus må det virkelig være svært.
Og mit håb er der bliver laver en indberetning og de får hjælp, hjælp til at skifte kurs for den kurs de er på nu er ikke god for nogle hverken ts, bonus, far og søskende. Jeg vil dog på ingen måde vurdere hvad bonus sønnens udfordringer springer ud af, men ja det kan da være en diagnose men det kan også sagtens være en klemt dreng, en frustreret dreng, en umoden dreng, en dreng der ikke forstår de forskellige regler, en dreng som har det svært med store ord og irettesættelser, en sensitiv dreng og og og - en paragraf 50 ville kunne afdække en del af det.
Og tænker vi så er en del der forsøger at gøre ts bevidst at ligegyldigt hvad der kommer til at ske, så vil hun ikke møde en der kun vil kigge på drengen, det vil altid involvere hele familien også selvom drengen får en diagnose og man skal være parat til at sluge nogle kameler og lave nogle ændringer, og man skal være parat til at se på sin egen praksis ikke med kritiske øjne men med drengens behovs øjne. Og jeg er forresten ikke et sekund i tvivl om det er en sindsyg hård proces og tager virkelig hatten af for de familier der gør det og ja hvis man så endda "bare"'er bonus....
Og jalousi er en irrationel følelse det meste af tiden og jeg siger slet ikke hans jalousi er berettiget, dog vil jeg sige at i en barnelogik så kan det sagtens opleves som ligegyldighed og mangel på kærlighed hvis man er "ligeglad" med om han bliver og sover. Og en dum lille sodavand til 3 kr kan sagtens være beviset på man er mindre værd. Og så kan vi stå med alle vores talenter, intentioner og kærlighed, hvis barnet ikke oplever det sådan, så er det svært at tale rationelt. Har lige været til foredrag om noget helt helt andet og da jeg spurgte til om det ikke kunne gøre barnet ked af det, var svaret jamen det ikke sådan jeg tænker det, og kunne ikke lade være lidt provokerende at sige: hvad du tænkte det som er jo egentlig ligegyldigt hvis der modtages anderledes af barnet. Forstået på den måde, at det er hvordan modtageren modtager der har betydning og ikke afsenderens intention med mindre vi kun taler teoretisk etik.