Gravid og faderen er syg i bøtten hvad gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2016

Mo9ca

jenny4 skriver:

Men du beskriver at han har røget hash længe hvilket betyder at han er afhængig. Og når man er afhængig kan man ikke ligge det på hylden bare sådan lige selvom man gerne vil.. Der skal hjælp til. Og nej det er selvfølgelig ikke dig der er ansvarlig og ej heller dig der skal hjælpe. Det skal der være professionelle til. Men du kan være imødekommende og fortælle ham (og de offentlige instanser han kan få hjælp hos) at når han er clean og udviser en fornuftig adfærd så er du villig til at arbejde på at han får et godt forhold til sit barn. I stedet for at svine ham til i SF og andre steder, så beder du om hjælp på hans vegne. Og han skal selvfølgelig ikke have samvær så længe han ryger hash og truer dig.

Så fint og klogt formuleret Jenny. 

Til ts. Håber det lykkes for dig, dit barn og din eks. 

Mvh. M

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2016

Rtjm05

Anonym skriver:

Hej. jeg står i den situation at jeg er gravid i uge 14 hvilket jo er super dejligt, men her kommer mit dilemma. Jeg er ikke længere sammen med faderen da han er psykisk ustabil. efter vi er gået fra hinanden truede han mig på livet og blev ved med at kræve penge af mig eftersom jeg var flyttet fra ham den 1 januar. Han startede med at sige han ik ville ha noget med os at gøre og han ville hænge sig selv og hvis jeg på noget tidspunkt fandt mig en ny kæreste som blev en del af mig og barnet ville han ende med at dræbe og opsøge mig også tog han gerne de 16 år i fængsel for at have dræbt et andet menneske. Han har skræmt mig for vid og sands og er utrolig bange for at have noget med ham at gøre og tør slet ikke lade mit barn se ham alene. Har forslået vi kunne starte med at jeg fik fuld forældre myndighed og at barnet sku være hos mig også han ku se det et par timer under opsyn fordi jeg er så bange for ham. men han vil på ingen måde samarbejde og har stadig en truende adfærd overfor mig. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, ingen tvivl om han skal stå som far men manden er jo syg og har gjort mig rigtig bange. Jeg glæder mig til at blive mor, men fortryder virkelig jeg har valgt at sætte et barn til verden når han opfører sig på denne måde og er direkte psykisk ustabil. manden har røget hash siden han var 10 og gjorde det stadig efter vi gik fra hinanden første januar.
Hvad skal jeg gøre? Håber i kan hjælpe mig.

Hej 

Sikke en træls situation du er i 

Jeg har selv for 2,5 år siden fået barn med en mand der er meget syg, han er aggressiv, voldelig og kontrollerende, jeg var sammen med ham under hele graviditeten, men da vores datter var tre uger, gik vi fra hinanden, det vil sige at kommunen besluttet at min datter og hendes far ikke længere skulle se hinanden....

Det resulterede også i at han truede både mig og min datter på livet.....og ja man kan sige at det er egoistisk at få barn med en mand som ham, men jeg havde prøvet på at blive gravid i 11 år, så der var ikke noget der kunne få mig til at få en abort....

Jeg fik tilhold til ham og navne og adr.beskyttelse, og Ja han søger tit om samvær med vores datter, men det bliver afslået hver gang i statsforvaltningen, og der er ikke noget der tyder på at han foreløbigt for overvåget samvær med hende.....

Mit råd til dig, meld ham til politiet, få evt et tilhold, snak med familie afd. I din kommune, og få dem evt. Til at lave en børnesagkyndig undersøgelse af din eks, før barnet bliver født, det fik vi gjort....få navne og adr. Beskyttelse....

Det er hårdt at have barn med sådan en mand, men det er i mine øjne det hele værd, og jeg mener bestemt ikke min datter lider under at have ham til far, da hun jo ikke har set ham siden hun var 3 uger....

Kram herfra 

Anmeld Citér

30. januar 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Hej. jeg står i den situation at jeg er gravid i uge 14 hvilket jo er super dejligt, men her kommer mit dilemma. Jeg er ikke længere sammen med faderen da han er psykisk ustabil. efter vi er gået fra hinanden truede han mig på livet og blev ved med at kræve penge af mig eftersom jeg var flyttet fra ham den 1 januar. Han startede med at sige han ik ville ha noget med os at gøre og han ville hænge sig selv og hvis jeg på noget tidspunkt fandt mig en ny kæreste som blev en del af mig og barnet ville han ende med at dræbe og opsøge mig også tog han gerne de 16 år i fængsel for at have dræbt et andet menneske. Han har skræmt mig for vid og sands og er utrolig bange for at have noget med ham at gøre og tør slet ikke lade mit barn se ham alene. Har forslået vi kunne starte med at jeg fik fuld forældre myndighed og at barnet sku være hos mig også han ku se det et par timer under opsyn fordi jeg er så bange for ham. men han vil på ingen måde samarbejde og har stadig en truende adfærd overfor mig. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, ingen tvivl om han skal stå som far men manden er jo syg og har gjort mig rigtig bange. Jeg glæder mig til at blive mor, men fortryder virkelig jeg har valgt at sætte et barn til verden når han opfører sig på denne måde og er direkte psykisk ustabil. manden har røget hash siden han var 10 og gjorde det stadig efter vi gik fra hinanden første januar.
Hvad skal jeg gøre? Håber i kan hjælpe mig.

Hvis du ikke vil have en abort (det kan godt lade sig gøre) så ville ærligt overveje at skrive ukendt far på attesten. Man kan risikere en bøde, tidligere var det 500kr. Og selvfølgelig aldrig kontakte ham igen. Hvis din familie osv. Bor i byen er det nok bedst at blive boende for at have nogen til hjælp og støtte med baby. Men ellers kunne du overveje at flytte væk. Held og lykke!

Anmeld Citér

30. januar 2016

Anonym1985

Trådstarter; prøv at følge disse link:

https://www.familieadvokaten.dk/emner/313.html

http://www.familieadvokaten.dk/breve-300/b300-159.html

Det ser ud til at du kan nægte at udtale di om faderskabet. Du risikerer i den sammenhæng dagsbøder på op til 5200 dkr, selvom der anmodes om at dagbøder i denne sammenhæng frabedes og der i stedet tildeles en enkeltstående bøde. 

Imidlertid kan faren ikraft af hans kendskab til barnet kræve at få få gennemtrumfet en faderskabssag som kan resultere i at faderskabet alligevel kendes til ret. 

Hvis du ikke er interesseret i at få en operationel abort i eksempelvis Sverige inden de 18 uger, så har du i hvert fald mulighed for at spekulere i ovenstående, evt. at 'gå under jorden' eller bo hos nogen således du ikke er alene.

Ud fra hvad du har skrevet tidligere i tråden om din ekskæreste, er jeg ja for at sige det mildt; dybt bekymret for dig, dit barn og hele den situation du står i. Og mener at du behøver solid kommunalfaglig og juridisk hjælp til at håndtere din situation således han ikke får mulighed for at gøre alvor af dine trusler. 

Tag evt. forbi advokathjælpen i din kommune, dette er gratis og du kan derigennem forhøre dig om dine juridiske og retslige muligheder, begrænsninger og konsekvenserne heraf. 

Anmeld Citér

30. januar 2016

Zelinasmor

Jeg kunne vælge at gå i diskussion med alle de kvinder der lever i deres perfekte verden og som er ligeså psykotiske at høre på som det lyder til din x er. I stedet for at spilde min energi vælger jeg at svare dig på hvad jeg synes du skal gøre.

1. Behold barnet som du tydeligvis ønsker. Det kan få en ligeså god hvis ikke bedre fremtid med dig alene ved dets side.

2. Kontakt politi, kommune osv og fremvis trusler osv. Du får ikke bare et tilhold. Det skal de juridisk set bestemme i retten. Dog kan politiet kontakte din eks i første omgang og bede ham holde sig fra dig.

3. Hvis muligt - så flyt, skift mobilnummer. Få hemmelig adresse og telefonen nummer.

4. Skriv faren er ukendt. Du får en bøde på 5000kr hvis det bliver opdaget at du ved hvem han er. Men det er pengene værd.

jeg ønsker dig alt mulig held og lykke! Jeg håber dit kommende barn og dig selv får et dejligt problemfrit liv.

Anmeld Citér

30. januar 2016

LouiseEm

Du kan få en abort i Sverige til og med uge 18 mener jeg det er. 

Vælger du at beholde barnet vil jeg foreslå alvorligt at overveje din fremtid med ham som skygge. Samt hvorvidt du tror han er i stand til at gøre alvor af truslerne. Prøv evt. at kaste et blik på dokumentaren 'Fra kærlighed til had' på Tv2 Play. 

God vind.

Hvor er det SYGT i sidder og opfordrer til abort i uge 14 fordi faren er lidt vild i hovedet. Det er jeg kraftedeme forarget over!!!! Hvad tænker i på 

Til ts. Jeg har lidt konstruktivt som du rent faktisk kan bruge til noget, i modsætning til nogdt af det vanvid folk kommer med. Drop al kontakt. Hvis han ved hvor du bor, flyt. Langt væk. Skift nummer. Gem alle grimme sms'er, mails og trusler hvis du får mere af den slags.

Hvis jeg skal være ærlig var jeg flyttet langt væk og havde bildt ham ind at jeg havde fået en abort. Og så aldrig fortalt myndighederne hvem faren var. Om jeg så fik bøde efter bøde. 

Det er ikke barnets skyld at i har været lidt tumpede og du er blevet gravid med en mega psykopat - så selvfølgelig skal du ikke have en abort. Mange mænd vælger deres børn fra, og disse børn vokser op og bliver for det meste normale unge mennesker og voksne. I dit tilfælde ville jeg mene du kan vende den 180 og vælge dit barns far fra, for barnets skyld.

Knus til dig

Anmeld Citér

31. januar 2016

Bella&Lina

For det første vil jeg gerne sige, at han i mine øre ikke lyder som en psykopat. Det er super ærgerligt at "psykopat" bliver brugt så hurtigt Idag for det er en reel diagnose som er svær og stille og som skal stilles af professionelle. Han lyder dog ustabil, og så er han afhængig af hash. Mange ryger hash dagligt, og fungere normalt uden nogle psykoser eller mærkbar ændret adfærd, og nogle bliver psykotiske, aggressive  (når de ikke er påvirkede), ugidelige, ect. Det lyder som det første af mange, problemer din ex har. Derudover er mange hash misbrugere psykisk syge, og bruger hashen som selvmedicinering. Alt fra adhd til svære psykiske lidelser.  Mon det er tilfældet? Jeg tror han kunne have godt af og komme til en psykiater. .. Men det er selvfølgelig ham selv der skal ville det.. 

Når.  Tillykke med graviditeten!  Jeg håber ikke du overvejer og få en abort pga det der er skrevet i tråden her.. du vil i den grad fortryde det, er min overbevisning. Men gem alt han skriver til dig. Og få en snak med politiet. Jeg vil gerne sige til dig, jeg tror ikke du har noget og frygte. For mig lyder det som om han ikke vil have du forlader ham, og han håndtere dén pludselige situation hvor han ikke har noget og skulle have sagt, ved at true dig i håbet om at du bliver ved ham. Når det er sagt, så skal du selvfølgelig reagere og handle udefra hvad han siger og gør, så er du i hvert fald sikker. Men jeg tror ikke du behøver være bange for ham. 

Hvis jeg var dig ville jeg flytte, og starte på en frisk. Bloker ham og få nyt nr, læg ham på hylden og nyd din graviditet. Skriv ham på faderpapirene, og tag den derfra. Tror han kunne være typen som slet ikke når det kommer til stykket, gider kæmpe særlig meget for sin rolle som far.. medmindre han får noget hjælp med hashen og psyken selvfølgelig. 

Held og lykke, og du er velkommen til og skrive privat

Anmeld Citér

31. januar 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Vælger overhovedet ikke at sætte et barn til verden pga af egoisme men af 100% kærlighed og fordi mine chancer er meget små for at blive mor. og jeg havde på intet tidspunkt vist jeg var gravid indtil jeg tog en test i december og den var positiv. jeg glæder mig til at blive mor, men har stadig min frygt. men gør det skam på ingen måde for at skade mit barn at sætte det til verden. jeg har så svært ved det så hvis jeg får det fjernet kan det nedsætte mine muligheder endnu mere for hvis det står til i mine papir så kan jeg ikke blive gravid. 

Jeg har haft en kæreste der ud fra beskrivelsen minder meget om din eks kæreste. Jeh blev gravid og valgte abort. Jeg er lykkelig for denne beslutning. Jeg har idag to børn og kan se hvad en kærlig og omsorgsfuld far betyder. 

Er du klar til at dit barn højst sandsynlig vil få en uegnet far som udsætter ham for svigt?

Anmeld Citér

31. januar 2016

MorTil3+

Hej du er velkommen til at skrive privat hvis du vil høre om en "succes" historie hvor far fik frataget alle rettigheder.

Anmeld Citér

31. januar 2016

Abracadabra

Man fortryder måske ikke et barn, men man kan så sandelig godt fortryde en far. Ham deler et barn i øvrigt gener med - og den nyeste forskning viser jo, at personligheden er meget bestemt af generne. 

Jeg ville ikke forbinde mig livslangt til en mand som ham. Ergo ville jeg afbryde svangerskabet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.