Gravid og faderen er syg i bøtten hvad gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2016

Anonym trådstarter

Babydroemme skriver:

Giv dig selv et løfte om, at du aldrig lader den mand være far for dit barn. Min far var i mit liv i 13 år, og jeg kommer nok aldrig til at være den jeg kunne have været. Børnene bliver aldrig de samme efter at have en psykopat tæt inde på livet. 

Men hvordan skal jeg gøre sådan at han ikke blir en del af det? for det er ulovligt ikke at sætte ham på faderskab men ønsker ik selv han skal være en del af vores liv og hvis han på noget tidspunkt skal se barnet skal det være under opsyn med myndighederne for tør ikke alene. Min egen mening er at han ikke er stabil til at være far når han opfører sig som han gør.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2016

jenny4

Du kunne jo også forsøge at få hjælp til din eks så han måske kunne leve op til rollen som far (og samarbejdende eks). Han er i jeres liv no matter what så i stedet for at bekrige så undersøge om der er nogen som helst mulighed for at han kan ændre sig. Måske det at risikere at miste sit barn netop er den gulerod der skal til for at han tage det seriøst.

Anmeld Citér

29. januar 2016

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Du kunne jo også forsøge at få hjælp til din eks så han måske kunne leve op til rollen som far (og samarbejdende eks). Han er i jeres liv no matter what så i stedet for at bekrige så undersøge om der er nogen som helst mulighed for at han kan ændre sig. Måske det at risikere at miste sit barn netop er den gulerod der skal til for at han tage det seriøst.

Han mener ikke selv han har et problem? og har flere gange forsøgt at tage alt fra ham. han røg hans lort mens vi var sammen og sagde flere gange lig dit hash på hylden ellers skrider jeg. det gjorde han i en kort periode men da jeg så kom tilbage da han påstod han ikke havde røget længe gik jeg tilbage hvilket jo nok os var dumt men jeg stolede på ham og jeg ser altid det gode i folk men det har så taget en stor vending nu. 

Anmeld Citér

29. januar 2016

jenny4

Anonym skriver:

Han mener ikke selv han har et problem? og har flere gange forsøgt at tage alt fra ham. han røg hans lort mens vi var sammen og sagde flere gange lig dit hash på hylden ellers skrider jeg. det gjorde han i en kort periode men da jeg så kom tilbage da han påstod han ikke havde røget længe gik jeg tilbage hvilket jo nok os var dumt men jeg stolede på ham og jeg ser altid det gode i folk men det har så taget en stor vending nu. 

Men du beskriver at han har røget hash længe hvilket betyder at han er afhængig. Og når man er afhængig kan man ikke ligge det på hylden bare sådan lige selvom man gerne vil.. Der skal hjælp til. Og nej det er selvfølgelig ikke dig der er ansvarlig og ej heller dig der skal hjælpe. Det skal der være professionelle til. Men du kan være imødekommende og fortælle ham (og de offentlige instanser han kan få hjælp hos) at når han er clean og udviser en fornuftig adfærd så er du villig til at arbejde på at han får et godt forhold til sit barn. I stedet for at svine ham til i SF og andre steder, så beder du om hjælp på hans vegne. Og han skal selvfølgelig ikke have samvær så længe han ryger hash og truer dig.

Anmeld Citér

29. januar 2016

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Men du beskriver at han har røget hash længe hvilket betyder at han er afhængig. Og når man er afhængig kan man ikke ligge det på hylden bare sådan lige selvom man gerne vil.. Der skal hjælp til. Og nej det er selvfølgelig ikke dig der er ansvarlig og ej heller dig der skal hjælpe. Det skal der være professionelle til. Men du kan være imødekommende og fortælle ham (og de offentlige instanser han kan få hjælp hos) at når han er clean og udviser en fornuftig adfærd så er du villig til at arbejde på at han får et godt forhold til sit barn. I stedet for at svine ham til i SF og andre steder, så beder du om hjælp på hans vegne. Og han skal selvfølgelig ikke have samvær så længe han ryger hash og truer dig.

Men undskyld men det er jo det jeg har prøvet at gøre allerede inden jeg gik fra ham? /; men han vil jo ikke tage imod den hjælp. 

Anmeld Citér

29. januar 2016

jenny4

Anonym skriver:

Men undskyld men det er jo det jeg har prøvet at gøre allerede inden jeg gik fra ham? /; men han vil jo ikke tage imod den hjælp. 

Det forstår jeg godt. Men min pointe er at det ikke er dig det skal sige det til ham, men du skal sige det alle steder du kommer (hvor der kan skaffes hjælp). Beklager hvis det ikke kom tydeligt nok frem. 

Anmeld Citér

29. januar 2016

Becks

Kære trådstarter!

Har du noget på skrift, hvor han truer dig?

Meld ham til politiet, kontakt statsforvaltningen på mandag og spørg hvordan du står stillet med en far som ham?

Kontakt mødrehjælpen og evt. foreningen for vold mod kvinder (dette gælder også, når server psykisk vold)

Krydser for jer <3

Anmeld Citér

29. januar 2016

alenemor42

Der er ingen grund til at bruge kræfter på ham. Man kan ikke redde folk fra deres eget liv !!

Bor du alene nu? Måske du skulle flytte væk og få hemmelig adresse og nyt telefon Nr.  Tal med politi og evt. Mødrehjælpen og statsforvaltningen for at få råd og vejledning omkring hvad du skal gøre allerede nu omkring din ex og jeres kommende barn.

Anmeld Citér

29. januar 2016

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Det forstår jeg godt. Men min pointe er at det ikke er dig det skal sige det til ham, men du skal sige det alle steder du kommer (hvor der kan skaffes hjælp). Beklager hvis det ikke kom tydeligt nok frem. 

Igen har jo gjort alt hvad jeg kunne gøre. både snakket med alle mulige men hjælpen takkede han nej til for han mente ik han havde et problem. 

Anmeld Citér

29. januar 2016

Fremad

Igen har jo gjort alt hvad jeg kunne gøre. både snakket med alle mulige men hjælpen takkede han nej til for han mente ik han havde et problem. 

Sødeste dig... Man kan ikke hjælpe nogen der ikke vil hjælpes.....

Du skal bruge alt din energi på at komme væk fra ham og for at du ruster dig og dit kommende barn på det fremtiden bringer... Især med et menneske som ham....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.