MummiT skriver:
Inspireret af en diskussion i min terminsgruppe:
Er det ok at bruge børnepengene (Altså dem der kommer hver 3. mdr) på noget der overhovedet intet har med børnene/barnet at gøre? F.eks nyt tøj til mor, eller en ny tattoo?
Det konkrete eksempel vi diskuterede var en enlig mor der brændende ønsker sig en tattoo til minde om et barn hun har mistet (den ville ca koste 2000 kr). Hun + hendes 1½ årige barn mangler absolut intet i hverdagen, men hun har ikke råd til at spare de 2000 kr op. Til gengæld kommer der jo børnepenge lige om lidt, og dem har hun ikke øremærket til noget. Der er ikke noget hun står og mangler og barnet mangler heller intet, hverken tøj, sko eller noget som helst.
Så hvad siger I? Er det ok at bruge pengene udelukkende på sig selv, eller skal børnepengene gå ubeskåret til ens børn?
Tror ikke det er sket ret mange gange at børnepengene er gået udelukkende til vores datter.
Hvis hun tilfældigvis mangler noget, så køber vi det selvfølgelig eller hvis der er en større ting hun skal have, men ellers bruger vi dem på det vi lige har lyst til og det kan godt være tøj til mig selv, en pokerturnering for manden osv. Hun mangler ikke noget og det har jeg ingen kvaler med.
jeg mener at have læst et sted at børnepenge startede fordi regeringen ville have børnetallet op, ligesom den der dyrk-mere-sex-kampagne der lige har været i tv. Og i så fald hedder børnepenge jo ikke børnepenge fordi de er øremærket barnet, men faktisk fordi at det er en ydelse du får hvis du føder nogen børn til vores land. Prøvede lige at google det overfladisk, fandt ikke lige noget om det, så det kan sagtens være det bare er en and.
Anmeld
Citér