Er det ok eller ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2016

FruStolpe

MummiT skriver:

Inspireret af en diskussion i min terminsgruppe:

Er det ok at bruge børnepengene (Altså dem der kommer hver 3. mdr) på noget der overhovedet intet har med børnene/barnet at gøre? F.eks nyt tøj til mor, eller en ny tattoo?

Det konkrete eksempel vi diskuterede var en enlig mor der brændende ønsker sig en tattoo til minde om et barn hun har mistet (den ville ca koste 2000 kr). Hun + hendes 1½ årige barn mangler absolut intet i hverdagen, men hun har ikke råd til at spare de 2000 kr op. Til gengæld kommer der jo børnepenge lige om lidt, og dem har hun ikke øremærket til noget. Der er ikke noget hun står og mangler og barnet mangler heller intet, hverken tøj, sko eller noget som helst.

Så hvad siger I? Er det ok at bruge pengene udelukkende på sig selv, eller skal børnepengene gå ubeskåret til ens børn?

Regnet ud på månedsbasis bruger vi langt mere på vores børn end hvad der kommer ind af BFY. Derfor har jeg ingen skrubler ved at bruge de penge hvis der er noget vi mangler.. og mangler ingen af os noget, går de blot ind i budgettet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2016

alenemor42

Førhen hed det en børnefamilie ydelse som netop er beregnet til hjælp til børnefamilierne

Så folk bestemmer helt selv, de har aldrig været øremærket til at skulle bruges på børnene alene.

Anmeld Citér

15. januar 2016

Sedigfor

Jeg bruger mine børnepenge på min datter men os kun indtil jeg flytter (: 

men nej synes hun skal bruge dem som hun selv synes (:

Anmeld Citér

15. januar 2016

modesty

MummiT skriver:

Er det ok at bruge børnepengene (Altså dem der kommer hver 3. mdr) på noget der overhovedet intet har med børnene/barnet at gøre? F.eks nyt tøj til mor, eller en ny tattoo?

Det konkrete eksempel vi diskuterede var en enlig mor der brændende ønsker sig en tattoo til minde om et barn hun har mistet (den ville ca koste 2000 kr). Hun + hendes 1½ årige barn mangler absolut intet i hverdagen, men hun har ikke råd til at spare de 2000 kr op. Til gengæld kommer der jo børnepenge lige om lidt, og dem har hun ikke øremærket til noget. Der er ikke noget hun står og mangler og barnet mangler heller intet, hverken tøj, sko eller noget som helst.

Så hvad siger I? Er det ok at bruge pengene udelukkende på sig selv, eller skal børnepengene gå ubeskåret til ens børn?

Vores børnepenge ryger ind i den store uoverskuelige masse som er vores økonomi. Vores søn får præcis hvad han har brug for. Om han får for mere eller mindre end børnepengene går jeg ikke op i. 

Anmeld Citér

15. januar 2016

MomInTheMaking

MummiT skriver:

Tror ikke det er sket ret mange gange at børnepengene er gået udelukkende til vores datter. Hvis hun tilfældigvis mangler noget, så køber vi det selvfølgelig eller hvis der er en større ting hun skal have, men ellers bruger vi dem på det vi lige har lyst til og det kan godt være tøj til mig selv, en pokerturnering for manden osv. Hun mangler ikke noget og det har jeg ingen kvaler med.

jeg mener at have læst et sted at børnepenge startede fordi regeringen ville have børnetallet op, ligesom den der dyrk-mere-sex-kampagne der lige har været i tv. Og i så fald hedder børnepenge jo ikke børnepenge fordi de er øremærket barnet, men faktisk fordi at det er en ydelse du får hvis du føder nogen børn til vores land. Prøvede lige at google det overfladisk, fandt ikke lige noget om det, så det kan sagtens være det bare er en and.

Anmeld Citér

15. januar 2016

Tvillingemor80

Om hun så ville drikke cola for alle pengene kan jeg ikke se problemet... Synes det er sjovt at folk er så firkantet .. Jeg har intet overblik over hvor meget eller lidt jeg bruger på min unger - de for det vi mener de skal have - og børnepengene ryger ind på kontoen, på samme måde som løn osv. 

Anmeld Citér

15. januar 2016

Mor1986

MummiT skriver:

Jeg har sagt ja. 

Normalt køber vi altid lige det vores datter mangler men det er da også sket de er brugt til budget der hat været i minus. Denne gang bliver de brugt til min fødselsdag. 

Anmeld Citér

16. januar 2016

Valle81

Pyh, ja folk må bruge deres penge på lige det de vil

Det kommer ikke andre ved.

Her går vores direkte på budgetkonto. 

Der står ingen steder, at de penge skal bruges på legetøj, tøj eller andet��

Anmeld Citér

16. januar 2016

SandraXOXO

Jeg kender en der sparede alle børnepengene op og købte bryster for dem. Hendes barn har aldrig manglet noget, hverken tøj, oplevelser eller mad, så det forarger mig ikke. Men hold kæft hvor folk følte de skulle blande sig og kalde hende dårlig mor. Er man en dårlig mor hvis ens barn har massere kærlighed, godt tøj, et fint værelse med legetøj, i et rent og lunt hjem med mad på bordet hver dag og en tryg hverdag? Nej vel. Heller ikk hvis man bruger børnepengene på nye bryster. Folks argument var at barnet burde ha haft den opsparing. Selv om barnet allerede har en børneopsparing. Må da indrømme at da vores børnepenge pludselig var oppe på 30 tusind fordi de ikke var blevet brugt i et år, forærede vi dem altså ikk til børnene. Børnene har hvad de skal bruge og mere til. De får ikk lige 10 tusind hver fordi de intet mangler og børnepengene står på kontoen. Så ville man sgu hurtigt få forkælede børn for hele vores løn får de nærmest os jo 

Anmeld Citér

16. januar 2016

Kløver

Synes helt sikkert det er ok, så længe børnene intet mangler, bruges pengene jo på en måde løbende. Synes kun at det ikke er i orden hvis man generelt ikke har råd til at betale sine regninger og ikke kan købe mad, tøj osv til barnet så barnet ikke får hvad barnet har brug for 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.