Sendte pakker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2015

Berta

sommerc skriver:

Hvordan gør man det?

for da jeg var nede på posthuset med den, satte hun frimærker på pakken og skrev b, og smed den i "kurven" eller hvad det hedder, de putter pakkerne i??

Kan se der er kommet en masse gode svar. Men det er som Steffecph skriver.

Det bliver nok desværre rigtig dyre lærepenge for dig hvis ikke den dukker op.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2015

Muffinmus

Okay, du har sendt den som b- brev og der er ingen forsikring desværre. Du hænger på at skulle bevise overfor hende og ts at du har sendt den.det kan du kun.med en post kvittering der koster omkring 12 kr.... Har du ikke gjort det, er problemet dit.

Og, til en anden gang, send aldrig noget med b post, kun pakke hvis det overstiger f.eks 200 kr i værdi. For du har ansvaret for at bevise den er sendt. Kunne ikke drømme om at sende noget til 850 kr med b post.  Grundet den lange leveringstid er der ofte større chance for tingene bliver væk.

Desuden kan b post i juletiden sagtens tage 10-14 dage.  Så, hun kan klage efter Ca 14 hverdage ville jeg synes. For ellers kan den nå at dukke op.

G porto via gul og gratis, samt DAO og coolrunner sender pakker til omkring 39 kr. 

Anmeld Citér

29. december 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
sommerc skriver:

Hvordan foregår det?

for da jeg var nede på posthuset med den, satte hun frimærker på pakken og skrev b, og smed den i "kurven" eller hvad det hedder, de putter pakkerne i??

Så har du sendt det som et brev, og det er ikke forsikret. Dermed er det din risiko som sælger, for du har intet bevis for at bæltet er sendt.

B breve kan tage ugevis, især i juletiden.

Anmeld Citér

29. december 2015

klmf

sommerc skriver:

Ej hvor er jeg ærgerlig! Håber virkelig hun er ærlig og at den bare er forsinket! Synes bare det hurtigt at hun vil kontakte trendsales omkring sagen , når der ikke en gang er gået 2 uger? Så bliver helt nervøs for om hun snyder mig. 

Fuck jeg sur på mig selv, anede ikke man kunne det, eller gjorde jeg vel nok, har bare ikke tænkt over det øv øv øv

Hvis jeg havde over 800 kr ude at svømme,,så ville jeg også synes 2 uger var rigtig lang tid! Pakker kan jo leveres dag til dag så 2 uger er lang tid at vente. 

Anmeld Citér

29. december 2015

klmf

sommerc skriver:

Kun kvittering hvor der står købet af frimærker hun satte på fuck hvor er jeg ærgerlig ! Håber virkelig ikke hun snyder mig eller andet!

Køber sidder jo så i den anden ende og er bange for du har snydt hende..  Håber den dukker op

Anmeld Citér

29. december 2015

Lenchick

sommerc skriver:

Ej hvor er jeg ærgerlig! Håber virkelig hun er ærlig og at den bare er forsinket! Synes bare det hurtigt at hun vil kontakte trendsales omkring sagen , når der ikke en gang er gået 2 uger? Så bliver helt nervøs for om hun snyder mig. 

Fuck jeg sur på mig selv, anede ikke man kunne det, eller gjorde jeg vel nok, har bare ikke tænkt over det øv øv øv

Det er SÅ ærgerligt! Jeg har lært det på den hårde måde, dog kostede varen kun 200 kr. Jeg betalte pengene tilbage da køberen påstod hun ikke modtog varen. 

Siden den gang har jeg altid sendt varer som forsikret pakke. Så sent som i dag sendte jeg en sweatshirt, som kostede 150 kr. En pakke uden levering, hvor portoen blev købt via Trendsales, kostede kun 38 kr. Et B-brev ville koste 33 kr. For sølle 5 kr har jeg forsikret mig, at pakken kan spores og dækkes hvis den bliver tabt. Jeg har muligheden for at se om køberen henter pakken. 

I sidste uge solgte jeg en jakke til 350 kr. Pakken vejede lidt over 1 kg og kostede 45 kr at sende, næsten det samme, som brevporto. 

Håber virkeligt ikke du bliver snydt, for det er mange penge!

I øvrigt kan du også købe billig pakkeporto via Gul og Gratis (G-porto) og det behøver ikke være en vare, solgt via Gul og Gratis

Anmeld Citér

29. december 2015

sommerc

Profilbillede for sommerc
blæksprutten skriver:

Køber sidder jo så i den anden ende og er bange for du har snydt hende..  Håber den dukker op

Ja det ogaå rigtig. Håber det jule travlheden der gør at den ikke er dukket op!!

Anmeld Citér

29. december 2015

sommerc

Lenchick skriver:

Det er SÅ ærgerligt! Jeg har lært det på den hårde måde, dog kostede varen kun 200 kr. Jeg betalte pengene tilbage da køberen påstod hun ikke modtog varen. 

Siden den gang har jeg altid sendt varer som forsikret pakke. Så sent som i dag sendte jeg en sweatshirt, som kostede 150 kr. En pakke uden levering, hvor portoen blev købt via Trendsales, kostede kun 38 kr. Et B-brev ville koste 33 kr. For sølle 5 kr har jeg forsikret mig, at pakken kan spores og dækkes hvis den bliver tabt. Jeg har muligheden for at se om køberen henter pakken. 

I sidste uge solgte jeg en jakke til 350 kr. Pakken vejede lidt over 1 kg og kostede 45 kr at sende, næsten det samme, som brevporto. 

Håber virkeligt ikke du bliver snydt, for det er mange penge!

I øvrigt kan du også købe billig pakkeporto via Gul og Gratis (G-porto) og det behøver ikke være en vare, solgt via Gul og Gratis

Men hvordan gør man egentlig hvis man vil købe forsikret pakke? Når jeg kommer på posthuset , siger de altid "som a eller b post" og jeh siger altid b post  ? Det skal jeg så ikke gøre mere eller hvordan? Er blank på det pakke halløj derfor jeg spørger 

Anmeld Citér

29. december 2015

sommerc

blæksprutten skriver:

Hvis jeg havde over 800 kr ude at svømme,,så ville jeg også synes 2 uger var rigtig lang tid! Pakker kan jo leveres dag til dag så 2 uger er lang tid at vente. 

Ja det også rigtig. Håber bare det travlheden der gør den ikke er kommet endnu! 

Anmeld Citér

29. december 2015

FruStolpe

sommerc skriver:

Men hvordan gør man egentlig hvis man vil købe forsikret pakke? Når jeg kommer på posthuset , siger de altid "som a eller b post" og jeh siger altid b post  ? Det skal jeg så ikke gøre mere eller hvordan? Er blank på det pakke halløj derfor jeg spørger 

Du siger at du vil sende den som en forsikret pakke. 

Forresten, så bliver post ikke væk og det er "kun" 5 arbejdsdage siden du har sendt den som et B brev... se det an til og med d. 31 og er det stadig ikke fremme så ville jeg konkluderer at du var blevet snydt   Modtager ser jo det er sendt som brev og dermed ikke kan efterlyses og kan derfor påstå at det ikke er modtaget. Og så hænger du på bevis byrden... 

Jeg håber det ordner sig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.