Jeg er i min fulde ret til at sige nej... Ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Jeg skrev at jeg naturligvis ikke kunne komme mandag eller tirsdag - det er trods alt jul og der er nok at se til. Jeg spurgte om vi kunne tage den over mail hvor hun skriver at det er for besværligt og om hun må ringe idag efter kl 15.00 

når hun vil ringe på en søndag ....... Så bliver jeg urolig 

Jeg håber, at det bare fordi der er sket noget vigtigt og du skal opdateres!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2015

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Jeg håber, at det bare fordi der er sket noget vigtigt og du skal opdateres!

Puha det håber jeg da også. Men kan ikke se hvad det skulle være og som er SÅ vigtigt på en søndag og fire dage før jul

Anmeld Citér

20. december 2015

anjo01

Må hun fyre dig over telefonen?

Anmeld Citér

20. december 2015

Anonym trådstarter

anjo01 skriver:

Må hun fyre dig over telefonen?

Det tror jeg ikke. Men så forbereder hun mig nok på en skrivelse med posten.

i dont know 

Anmeld Citér

20. december 2015

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Jeg tænker også fyring - desværre. Beklager at gøre dig urolig.

Ja, man må gerne fyre en på barsel og ja, man må gerne fyre over telefonen. Vi har lige haft fyringsrunde på mit arbejde og de der ikke var på arbejde den dag blev ringet op og varslet om, at de var fyret. 

Det er selvfølgelig øv lige her op til jul, men på den anden side, så vil du jo også selv gerne videre.

Anmeld Citér

20. december 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Benjamins'mor skriver:

http://www.kl.dk/Arbejdsgiver--og-lonforhold/Generelle-ansattelsesvilkar/Fravar/Barselsaftale/Vejledning-om-aftale-om-fravar-af-familiemassige-arsager/Afskedigelse-ved-graviditet-og-barsel/

Og hvor læser du, at man ikke må fyre en medarbejder som er på barsel?

Anmeld Citér

20. december 2015

Kay

Anonym skriver:

Fyres   Det gjorde mig da ikke mindre nervøs....

Det behøver ikke være en fyring, men måske en ændring i arbejds tider/forhold som skal varsles med et bestemt antal dage/måneder og derfor er det vigtigt at få fat i dig inden jul 

Anmeld Citér

20. december 2015

linkon

Jeg forstår ikke hvorfor man ikke vil sætte af en halvtimes tid for sin chef, ja, der var kort varsel, men jeg tænker man vil jo gerne være på den gode side med sin arbejdsplads uafhængig om du vil arbejde der en uge efter din barsel eller 30 år.

Og hvis du bliver fyret, som mange skriver de tror, så er vel ikke det et stort problem hvis du ikke vil sætte dine ben på din arbejdsplads, for du skal jo stadig have løn et stykke tid efter du har fået besked om en fyring.

Men jeg tænker det nok skal gå, jeg synes det er mærkelig hvis man bliver fyret over telefon på en søndag :-p  

Anmeld Citér

20. december 2015

Kay

Anonym skriver:

Jeg skrev at jeg naturligvis ikke kunne komme mandag eller tirsdag - det er trods alt jul og der er nok at se til. Jeg spurgte om vi kunne tage den over mail hvor hun skriver at det er for besværligt og om hun må ringe idag efter kl 15.00 

Hvis du bliver urolig (hvilket jeg godt kan forstå!) 

Så ville jeg skrive til hende at en sådan melding på en søndag gør dig urolig og du hellere vil havde at hun ringer med det samme så du ikke skal gå og bekymre dig

Anmeld Citér

20. december 2015

FruK

Anonym skriver:

Jul og jul... Mandag, tirsdag og onsdag er da helt almindelige arbejdsdage for de fleste.  Og det er trods alt kun er et møde.

Jeg ville nok ikke have sagt at jeg "naturligvis" ikke kunne. 

Men... Jo, det er da lidt kort varsel, og kan godt forstå at du bliver lidt urolig over, at det absolut skal være lige nu.

Håber du får en afklaring og det ikke er så slemt - på den anden side... Hvis du har det på den måde i maven over at skulle ud til en snak med din chef, så ville det måske ikke være det værste at komme videre til noget andet, selvom det er lidt før end planlagt. Det lyder ikke som om du har det godt med dit arbejde. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.