Jeg er i min fulde ret til at sige nej... Ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2015

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Når du har det som du har det (koblet med at jeg synes det er lidt arrogant, at indkalde dig med så kort varsel - og under barsel), ville jeg blot skrive at dagene desværre ikke passede i mine planer. Derpå ville jeg spørge hvad det drejede sig om - og afhængig af svaret enten foreslå et telefonmøde, eller en dato i januar hvis det var absolut nødvendigt...

Tak  jeg synes også det er lidt vildt at indkalde til et møde en fredag eftermiddag/aften til 4 dage efter og midt i både jul og barsel! 

Jeg har spurgt hvad det drejede sig om og at hvis det var livsnødvendigt, så kunne vi ringes ved eller tage den på mail.. Så har hun ikke svaret 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2015

nadhja

Anonym skriver:

Hej baby-bruger 

Jeg er lige anonym da jeg har et par kollegaer som også er herinde og der er ingen grund til at lave splid. 

Jeg er på barsel som slutter 14. april, så der er heldigvis lidt tid endnu.. 

Idag fik jeg en mail fra min chef kl. 17.30 hvor hun skriver " Hej XXXXX, jeg har prøvet at ringe idag for at indkalde dig til et møde enten mandag eller tirsdag i næste uge, lad mig vide hvornår det passer dig bedst? " 

Måske er jeg mærkeligt skruet sammen, men først tænker jeg at det var da liiiige sent nok at komme med sådan en 'invitation', for det første er det så tæt på jul som det kan blive og jeg har tusindevis af planer og så er jeg jo på barsel, så jeg har vel ret til at sige nej?

Fortæl mig gerne hvad i tænker og hvad i selv ville gøre?

Er man forpligtet til nogensinde (altså uanset om det er jul eller normal uge) at komme til et møde under sin barsel når alle barsels detaljer for længst er aftalt? 

det kan være du skal fyres....

så er der måske en deadline, og det skal ske FØR  d. 1.

Anmeld Citér

20. december 2015

Benjamins'mor

nadhja skriver:

Man må da ikke fyre en der er på barsel?

Anmeld Citér

20. december 2015

Anonym trådstarter

nadhja skriver:

Fyres   Det gjorde mig da ikke mindre nervøs....

Anmeld Citér

20. december 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Benjamins'mor skriver:

Man må da ikke fyre en der er på barsel?

Hvorfor ikke?

Anmeld Citér

20. december 2015

drabo

Profilbillede for drabo

Mam må gerne fyre folk på barsel, bare ikke på grund af deres barsel. Men hvis der skal fyres er man ikke sikker bare fordi man er på barsel.

tror du er i din fulde ret til at sige nej til mødet, men jeg ville nok spørge hvad det handlede om, da jeg tænker det må være vigtigt, hvis man forstyrrer en på barsel. 

Anmeld Citér

20. december 2015

Benjamins'mor

EBK skriver:

Hvorfor ikke?

http://www.kl.dk/Arbejdsgiver--og-lonforhold/Generelle-ansattelsesvilkar/Fravar/Barselsaftale/Vejledning-om-aftale-om-fravar-af-familiemassige-arsager/Afskedigelse-ved-graviditet-og-barsel/

Anmeld Citér

20. december 2015

Julemusen

Må indrømme at jeg da også tænker fyring, når chefen prøver at få et møde oven i jul og inden den 1. Og jo man må gerne fyre en der er på barsel hvis det foregår på lige vilkår med normalt. Der kan være nedskæringer, omrokering i grupperne mm. Så længe at arbejdsgiveren kan bevise at det skulle fyres og at denne har valgt en bestemt medarbejdere på baggrund af fx senest ansættelse, færrest timer, ændringer i arbejdsopgaver mm. så er det jo bare sådan det er. Min tidligere chef, i butik, blev fyret under sin barsel ag ejeren, da der skulle ændres i medarbejdere ansvaret i butikken. Hun blev tilbudt en anden stilling, som ikke var lederstillinge hvilen hun ikke ville. Og så blev det en fyreseddel pga samarbejdesproblemer. 

Jeg ville nok ringe til chefen og bede om at tage det over telefonen, også selvom det er en evt fyring da det er rarest at få en afklaring.  

Anmeld Citér

20. december 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Min søster er lige blevet fyret på barsel, og de er jurister, så tænker de har styr på loven. Så jo det må man gerne  

jeg tænkte også fyring (Sorry) ellers er der sket noget som er vigtigt. 

Jeg ville være imødekommende og så få det overstået.  

Anmeld Citér

20. december 2015

Anonym trådstarter

Jeg skrev at jeg naturligvis ikke kunne komme mandag eller tirsdag - det er trods alt jul og der er nok at se til. Jeg spurgte om vi kunne tage den over mail hvor hun skriver at det er for besværligt og om hun må ringe idag efter kl 15.00 

når hun vil ringe på en søndag ....... Så bliver jeg urolig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.