Jeg er i min fulde ret til at sige nej... Ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22.546 visninger
174 svar
417 synes godt om
18. december 2015

Anonym trådstarter

Hej baby-bruger 

Jeg er lige anonym da jeg har et par kollegaer som også er herinde og der er ingen grund til at lave splid. 

Jeg er på barsel som slutter 14. april, så der er heldigvis lidt tid endnu.. 

Idag fik jeg en mail fra min chef kl. 17.30 hvor hun skriver " Hej XXXXX, jeg har prøvet at ringe idag for at indkalde dig til et møde enten mandag eller tirsdag i næste uge, lad mig vide hvornår det passer dig bedst? " 

Måske er jeg mærkeligt skruet sammen, men først tænker jeg at det var da liiiige sent nok at komme med sådan en 'invitation', for det første er det så tæt på jul som det kan blive og jeg har tusindevis af planer og så er jeg jo på barsel, så jeg har vel ret til at sige nej?

Fortæl mig gerne hvad i tænker og hvad i selv ville gøre?

Er man forpligtet til nogensinde (altså uanset om det er jul eller normal uge) at komme til et møde under sin barsel når alle barsels detaljer for længst er aftalt? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2015

klmf

Skriv tilbage, at du ikke kan mandag og tirsdag, men angiv hvilken dag du så kan. Jeg ville gå ud fra, at det er noget meget vigtigt, siden din chef prøver at få fat på dig så kort tid inden jul. Så i stedet for at holde på min ret til at sige nej, ville jeg nok være mere interesseret i, hvilke omstændigheder der gør, at hun har brug for at mødes med dig. 

Anmeld Citér

18. december 2015

SofiaMik

Har jeg også prøvet. Sjovt nok skulle jeg noget alle de tidspunkter, som chefen havde og var selvfølgelig meget beklagende..

Så fandt hun så på, at jeg skulle finde nogle tidspunkter og jeg kunne så ikke undvige.

Er i tvivl, om de har lov at gøre det, men man vil jo heller ikke komme i "bad standing"

Anmeld Citér

18. december 2015

Anonym trådstarter

blæksprutten skriver:

Skriv tilbage, at du ikke kan mandag og tirsdag, men angiv hvilken dag du så kan. Jeg ville gå ud fra, at det er noget meget vigtigt, siden din chef prøver at få fat på dig så kort tid inden jul. Så i stedet for at holde på min ret til at sige nej, ville jeg nok være mere interesseret i, hvilke omstændigheder der gør, at hun har brug for at mødes med dig. 

Jeg er ikke ret glad for min arbejsplads og holder egentlig kun ud så længe jeg kan indtil jeg finder noget andet, så er egentlig slet ikke nysgerrig ... Mere irriteret at hun kan forvente at jeg kan komme med så kort varsel og især inden jul

Anmeld Citér

18. december 2015

Anonym trådstarter

SofiaMik skriver:

Har jeg også prøvet. Sjovt nok skulle jeg noget alle de tidspunkter, som chefen havde og var selvfølgelig meget beklagende..

Så fandt hun så på, at jeg skulle finde nogle tidspunkter og jeg kunne så ikke undvige.

Er i tvivl, om de har lov at gøre det, men man vil jo heller ikke komme i "bad standing"

Jeg ønsker virkelig ikke at komme til et møde, om det er godt eller skidt. 

Jeg venter stort set kun på at min barsel slutter så jeg kan finde et andet arbejde. 

Men er bare i tvivl om ikke jeg har ret til at sige nej til at dukke op under min barsel 

Anmeld Citér

18. december 2015

TNBC

Anonym skriver:

Hej baby-bruger 

Jeg er lige anonym da jeg har et par kollegaer som også er herinde og der er ingen grund til at lave splid. 

Jeg er på barsel som slutter 14. april, så der er heldigvis lidt tid endnu.. 

Idag fik jeg en mail fra min chef kl. 17.30 hvor hun skriver " Hej XXXXX, jeg har prøvet at ringe idag for at indkalde dig til et møde enten mandag eller tirsdag i næste uge, lad mig vide hvornår det passer dig bedst? " 

Måske er jeg mærkeligt skruet sammen, men først tænker jeg at det var da liiiige sent nok at komme med sådan en 'invitation', for det første er det så tæt på jul som det kan blive og jeg har tusindevis af planer og så er jeg jo på barsel, så jeg har vel ret til at sige nej?

Fortæl mig gerne hvad i tænker og hvad i selv ville gøre?

Er man forpligtet til nogensinde (altså uanset om det er jul eller normal uge) at komme til et møde under sin barsel når alle barsels detaljer for længst er aftalt? 

Det kan jo være noget om når du kommer tilbage..
Når hun skriver på den måde, og så lige før jul, kunne jeg godt forestille mig at det var noget vigtigt.

Hvis du ikke kan de dage, så sig nej.. Men prøv at se om I ikke kan finde en dag hvor i begge kan.. Måske spørg hvad mødet er om.

Ja det kan godt være at du har ret til at sige nej, men jeg ville gøre hvad jeg kunne for at finde en dag, det er bare et møde..

Anmeld Citér

18. december 2015

Bshizzle

Du har ret til at sige nej til det møde.. Ja..

Men jeg ville ha den indstilling til det, at jeg ville skrive tilbage til chefen og spørge om det ik kan være en dato/tid hvor jeg viste jeg kunne! 

- Jeg syntes det er vigtigt at ha den gode kontakt til arbejdspladsen 

Det kunne jo osse være nogle nye ting der er lavet og at chefen vil mene du burde høre det for at du så ik blir overrasket efter barsel er slut? 

Kunne osse være en firma-JULEGAVE du skulle hente?! 

Anmeld Citér

18. december 2015

Klumpe-dumpe

Og selvom du ønsker en anden arbejdsplads når din barsel slutter, så kan ny arbejdsgiver jo trække reference fra tidligere ledere. Så derfor "behandler" man i min optik altid (sin tidligere/nuværende) arbejdspladsen loyalt. 

Så jeg synes du skal forslå din leder, et et tidspunkt du kan komme forbi. Selvom du ikke mener det er nødvendigt. 

Anmeld Citér

18. december 2015

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Du har ret til at sige nej til det møde.. Ja..

Men jeg ville ha den indstilling til det, at jeg ville skrive tilbage til chefen og spørge om det ik kan være en dato/tid hvor jeg viste jeg kunne! 

- Jeg syntes det er vigtigt at ha den gode kontakt til arbejdspladsen 

Det kunne jo osse være nogle nye ting der er lavet og at chefen vil mene du burde høre det for at du så ik blir overrasket efter barsel er slut? 

Kunne osse være en firma-JULEGAVE du skulle hente?! 

Hehe julegaven er i hus 

Vi er så stor en arbejsplads så vi får et link 1,5 måned før hvor vi kan vælge imellem 10 gaver og den vi så vælger bliver sendt med posten - dejlig personligt 

Jeg kan sagtens forstå hvad du mener at det er bedst at have en god kontakt med sit arbejde, men kan bare mærke i maven at jeg ikke har lyst til at sætte mine ben derude 

Anmeld Citér

18. december 2015

ErDuHerIkkeSnart

Når du har det som du har det (koblet med at jeg synes det er lidt arrogant, at indkalde dig med så kort varsel - og under barsel), ville jeg blot skrive at dagene desværre ikke passede i mine planer. Derpå ville jeg spørge hvad det drejede sig om - og afhængig af svaret enten foreslå et telefonmøde, eller en dato i januar hvis det var absolut nødvendigt...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.