Jeg er i min fulde ret til at sige nej... Ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2016

Anonym trådstarter

Han blev selvfølgelig sur og irriteret på hende. 

For hver morgen klokken 09:00 bliver der holdt driftmøde hvor alle afdelingsleder og chefer sidder sammen og drøfter hvad dagen skal bringe og der var intet galt..

han har lige ringet til mig nu og fortæller han hun ikke er gået hjem. 

Han har indkaldt hende til et møde senere og der ville han ihvertfald give hende en advarsel for det er ikke okay. 

Ja fagforening er inde over og har bare bedt mig holde dem opdateret 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2016

lineog4

Anonym skriver:

Han blev selvfølgelig sur og irriteret på hende. 

For hver morgen klokken 09:00 bliver der holdt driftmøde hvor alle afdelingsleder og chefer sidder sammen og drøfter hvad dagen skal bringe og der var intet galt..

han har lige ringet til mig nu og fortæller han hun ikke er gået hjem. 

Han har indkaldt hende til et møde senere og der ville han ihvertfald give hende en advarsel for det er ikke okay. 

Ja fagforening er inde over og har bare bedt mig holde dem opdateret 

Det lyder som en situation der er gået i total hårdknude, og jeg tænker du måske skulle vende med din øverste chef, altså ham du rent faktisk traf i dag, om du akal tilbage under ledelse af din nærmeste chef m altså hende der ikke kom til mødet i dag. For uafhængigt af siden af historien er der helt klart et samarbejdsproblem, og ud fra din side er problemet alene hos din nærmeste chef (måske hendes side er anderledes). 

Og så skal du da have en afklaring nu, så må han få forklaringen og holde mødet med dig uden hende, hvis hun ikke kan klare at se dig i øjnene....

Anmeld Citér

8. januar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Den historie bliver mere og mere skør. Man må forvente et efterspil, hvor din nærmeste leder enten bliver frataget sit ledelsesansvar, eller måske endda bliver fyret.

Men som en anden skriver, så er den adfærd jo et tydeligt tegn på at noget er rivende galt. Man bliver nærmest bekymret for kvinden, der jo tydeligvis er kommet fuldstændig på skideren, og nu er ved at risikere sit job.

Hvis jeg var dig, var der en række ting jeg ville sikre. For det første ville jeg meddele øverste leder, at jeg ikke ønskede fremtidig kontakt med vedkommende (altså din nærmeste chef) før der var afholdt et møde mellem jer alle sammen og din fagforening.

Jeg ville også bede om at der blev fulgt alvorligt op på sagen og at de på én eller anden måde fik nogle konsekvenser. Dertil ville jeg straks involvere mig fagforening i hele sagens sammenhæng og bede om deres vejledning til det videre forløb.

Til sidst ville jeg meddele virksomheden, at jeg som bekendt var på barsel og at jeg efter hele denne pinlige episode forventede at de ville respektere dette.

Held og lykke med det hele!

Anmeld Citér

8. januar 2016

Anonym trådstarter

Er der nogen der ved hvad der sker hvis man siger op under barsel ?

hvordan med karantæne ? 

Anmeld Citér

8. januar 2016

esioul

Anonym skriver:

Er der nogen der ved hvad der sker hvis man siger op under barsel ?

hvordan med karantæne ? 

Man får karantæne hvis man selv siger op. 

Får du derimod dem til at opsige dig gør du ikke. 

Anmeld Citér

8. januar 2016

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Man får karantæne hvis man selv siger op. 

Får du derimod dem til at opsige dig gør du ikke. 

Men starter karantænen nu så jeg ikke får barselsdagpenge eller starter den først når min barsel er slut ? .... Hvis jeg naturligvis ikke får et nyt før

Anmeld Citér

8. januar 2016

Carina:-)

Anonym skriver:

Men starter karantænen nu så jeg ikke får barselsdagpenge eller starter den først når min barsel er slut ? .... Hvis jeg naturligvis ikke får et nyt før

Hvis du indgår forlig så får du ikke karantæne

Jeg har gjort det 2 gange med en medarbejder hvor fælles forventninger ikke blev opfyldt 

Du starter med at kontakte din tillidsrep og fagforening og så hjælper de dig med at styre slagets gang.

Anmeld Citér

8. januar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg vil råde dig til IKKE at sige op selv, selvom jeg godt forstår at det giver ondt i maven. Fejlen lyder til at ligge på din chefs bord, og det skal du ikke bøde for. Men søge andre jobs... det kan vist ikke gå hurtigt nok lyder det til!

Anmeld Citér

8. januar 2016

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Jeg vil råde dig til IKKE at sige op selv, selvom jeg godt forstår at det giver ondt i maven. Fejlen lyder til at ligge på din chefs bord, og det skal du ikke bøde for. Men søge andre jobs... det kan vist ikke gå hurtigt nok lyder det til!

Jeg er enig - det ligger på chefens bord. Men jeg får simpelhen mavesår (overdrivelse fremmer forståelsen) på grund af den opførsel og hvis jeg kunne undgå at komme tilbage, hvis det være perfekt. 

Jeg regner stærkt med at jeg selvfølgelig når at få et nyt job inden barslen slutter. Men hvis karantænen træder i kraft nu så er jeg på den 

Anmeld Citér

8. januar 2016

Mamalou

Anonym skriver:

Jeg er enig - det ligger på chefens bord. Men jeg får simpelhen mavesår (overdrivelse fremmer forståelsen) på grund af den opførsel og hvis jeg kunne undgå at komme tilbage, hvis det være perfekt. 

Jeg regner stærkt med at jeg selvfølgelig når at få et nyt job inden barslen slutter. Men hvis karantænen træder i kraft nu så er jeg på den 

Kunne din øverste leder ikke fortælle dig, hvad det her handler om? Jeg mener, at han må have snakket med din nærmeste leder inden mødet blev aftalt? 

Jeg synes det er under al kritik - som de øvrige der lige som mig har fulgt med på sidelinjen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.