Jeg er i min fulde ret til at sige nej... Ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2016

Kay

Anonym skriver:

Jeg er enig - det ligger på chefens bord. Men jeg får simpelhen mavesår (overdrivelse fremmer forståelsen) på grund af den opførsel og hvis jeg kunne undgå at komme tilbage, hvis det være perfekt. 

Jeg regner stærkt med at jeg selvfølgelig når at få et nyt job inden barslen slutter. Men hvis karantænen træder i kraft nu så er jeg på den 

Tag fat i fagforeningen og forhør dig for jeg tror bestemt de er med på at løse situationen så du ikke får karantæne 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2016

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Kunne din øverste leder ikke fortælle dig, hvad det her handler om? Jeg mener, at han må have snakket med din nærmeste leder inden mødet blev aftalt? 

Jeg synes det er under al kritik - som de øvrige der lige som mig har fulgt med på sidelinjen. 

Han aner ikke hvad det drejer sig om og er lige så uforstående som mig.. 

Han kom tilbage fra jule/nytårs ferie i tirsdags så han har slet ikke nået at få talt med hende da han har rendt til det ene møde efter det andet lige siden. Mødet idag havde han egentlig heller ikke tid til men tog sig tid eftersom det var rimeligt vigtigt... 

Anmeld Citér

8. januar 2016

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Synes ikke du skal sige op . For to år side opført min kæreste mor meget mærkeligt på hende arbejde og der begyndte at snakke. Lidet som det du oplever. Vi fandt ud af hun hvade et stor forbrug af alkohol og skulle ha hjælp. Det slet ikke det er dig men hende den chef 

Anmeld Citér

8. januar 2016

jenny4

Som andre også skriver så skal du ikke sige op - hvis det er det du vil så vendt til slutningen af barsel. Men allerbedst at lave en aftale om fratrædelse.

Men måske du kunne tale med over-chefen om at komme retur til en anden afdeling end den du er i nu? For hvis problemet primært består i relationen til din leder, så kunne du måske "overleve" i en anden afdeling indtil du har fundet et nyt job? Det er altid nemmere at finde noget andet når man har et i forvejen..

i øvrigt tror jeg ikke din chef bliver fyret - med mindre det også ligger andre fejltrin i hendes fortid. Vi kan alle begå fejl (omend hendes virker temmelig stor) men i langt i fleste tilfælde får man chancen for at rette op og vise at man har lært at sine fejl.

Anmeld Citér

8. januar 2016

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Som andre også skriver så skal du ikke sige op - hvis det er det du vil så vendt til slutningen af barsel. Men allerbedst at lave en aftale om fratrædelse.

Men måske du kunne tale med over-chefen om at komme retur til en anden afdeling end den du er i nu? For hvis problemet primært består i relationen til din leder, så kunne du måske "overleve" i en anden afdeling indtil du har fundet et nyt job? Det er altid nemmere at finde noget andet når man har et i forvejen..

i øvrigt tror jeg ikke din chef bliver fyret - med mindre det også ligger andre fejltrin i hendes fortid. Vi kan alle begå fejl (omend hendes virker temmelig stor) men i langt i fleste tilfælde får man chancen for at rette op og vise at man har lært at sine fejl.

Jeg kan desværre ikke rykke afdeling da min uddannelse kun bruges i den afdeling jeg er i nu. 

Hun har ALDRIG opført sig sådan før, ikke engang noget der minder om

Anmeld Citér

8. januar 2016

jenny4

Anonym skriver:

Jeg kan desværre ikke rykke afdeling da min uddannelse kun bruges i den afdeling jeg er i nu. 

Okay det er ærgerligt. Er du i en branche hvor det er nemt at få job? 

Hendes opførsel lyder virkelig mærkelig. Jeg håber du giver en opdatering når du ved hvad der er op og ned. Tænker i øvrigt at det er rimeligt grelt at hun lyver for sin chef og siger at hun går hjem.. Og en mærkelig løgn. 

Anmeld Citér

9. januar 2016

et-ønske

Anonym skriver:

Meget ærgerligt at du skal bruge din barsel på den slags!! Synes det er yderst uprofessionelt..... 

Håber godt nok snart at hun bekender kulør - lyder som om det er hende der skal lede efter nyt job!!! 

Anmeld Citér

9. januar 2016

Kløver

Hold da op en vildt omgang. Har hørt om noget lignende for år tilbage, hun var dog ikke i arbejde, men ændrede sog pludselig på den måde overfor familie og venner,  hvor det viste sig hun havde en tumor og den havde bla gjort hun havde fået noget blodprop eller noget slagtilfælde. Hun var ihvertfald rigtig syg, og døde efter ca 1/2 år   det var så synd, da hun ellers også var en sød og utrolig livsglad kvinde. Håber ikke det er alvorligt nu det lyder til det er noget som pludselig er opstået og ikke normal opførsel 

dog synes jeg så det er ukompetent af chefens chef at møde uforberedt op, og ikke ha gravet i sagen inden mødet og haft hende til samtale. Netop da der kan være et utal af grunde til den opførsel, så selvom den er urimelig og på ingen måde i orden, bør chefen netop finde ud af hvad tingene handler om, da der kan ligge nogen grunde som ikke vedkommer en ansat, feks sygdom hos hende eller familie, misbrug eller andet. 

Anmeld Citér

9. januar 2016

Paddehatten

Årgangs Mor skriver:

Hold da op en vildt omgang. Har hørt om noget lignende for år tilbage, hun var dog ikke i arbejde, men ændrede sog pludselig på den måde overfor familie og venner,  hvor det viste sig hun havde en tumor og den havde bla gjort hun havde fået noget blodprop eller noget slagtilfælde. Hun var ihvertfald rigtig syg, og døde efter ca 1/2 år   det var så synd, da hun ellers også var en sød og utrolig livsglad kvinde. Håber ikke det er alvorligt nu det lyder til det er noget som pludselig er opstået og ikke normal opførsel 

dog synes jeg så det er ukompetent af chefens chef at møde uforberedt op, og ikke ha gravet i sagen inden mødet og haft hende til samtale. Netop da der kan være et utal af grunde til den opførsel, så selvom den er urimelig og på ingen måde i orden, bør chefen netop finde ud af hvad tingene handler om, da der kan ligge nogen grunde som ikke vedkommer en ansat, feks sygdom hos hende eller familie, misbrug eller andet. 

Præcis min tanke! Synes heller ikke øverste chef virker til at være særlig kompetent  han skal da heller ikke ringe til TS og fortælle hende, at hendes chef ikke er gået hjem alligevel. Det hele virker enormt kaotisk og som om der ikke er nogen der har styr på en sk...  

Anmeld Citér

9. januar 2016

Kløver

Paddehatten skriver:

Præcis min tanke! Synes heller ikke øverste chef virker til at være særlig kompetent  han skal da heller ikke ringe til TS og fortælle hende, at hendes chef ikke er gået hjem alligevel. Det hele virker enormt kaotisk og som om der ikke er nogen der har styr på en sk...  

Ja en ting er chefen men den øverste ledelse er i mine øjne utrolig ukompetente 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.