Ny Kontanthjælps reform

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2015

Sprit25

Sandratoft skriver:

Jeg kan godt forstå du tror det preller af på mig, men det gør det nu ikke. Jeg er ikke helt empati forladt. 
Det  jeg har svært ved at forstå, er at hvis man må spare 10.000 op, er det ikke en god opsparing at have? Hvis vi siger at man med hårdt arbejde får sparet 9.500 kr op, så har man en rigtig god buffer, til hvis der skal laves et hul ved tandlægen, eller opvaskemaskinen står af. Hvordan kan det være det samme som at blive slået hjem?

Det er vi enige i. Og undskyld tror bare TS skinner igennem for mig og jeg har lidt opgivet Men nej du har ret en opsparing på 9500 er godt men jeg er bare træt af at arbejdsløse bliver set som dårligere mennesker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2015

alenemor42

Saphiira skriver:

Du propper vist ord i folk nu...

Det må man sige hun gør

Anmeld

26. november 2015

alenemor42

Sandratoft skriver:

Synes du ikke der er forskel på at få SU og så kontanthjælp?

Det er ligegyldigt om der er forskel, det er offentlig forsørgelse uanset hvordan man vender og drejer det. Som sygedagpenge, barselsdagpenge osv. Også er

Anmeld

26. november 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sandratoft skriver:

De forældre som ikke VIL spare op.. de begynder nok heller ikke at spare op bare fordi kontanthjælpen hæves.

Ingen taler vist om at hæve den - men om ikke at sænke den. 

Anmeld

26. november 2015

Sandratoft

alenemor42 skriver:

Det er ligegyldigt om der er forskel, det er offentlig forsørgelse uanset hvordan man vender og drejer det. Som sygedagpenge, barselsdagpenge osv. Også er

Det er bestemt ikke ligegyldigt at der er forskel Jeg tror godt du ved hvad forskellen på SU og kontanthjælp er, og på de mennesker's situation der modtager hhv SU og kontanthjælp. 

Kontanthjælp er desuden tidsubegrænset, hvorimod SU er begrænset og der er lagt en ret nøje plan over tidsforbruget (fremdriftsreform)

Man kan selvfølgelig argumentere for at SU også er en ydelse der er betalt af os alle, det er jeg helt med på. Dog laver man noget for sin SU, og de penge som bliver "investeret" i studerende, skulle meget gerne give noget tilbage i skattekassen. 

På samme måde investeres der ikke i kontanthjælpsmodtagere, det er mere en passiv overførsel, indtil de enten får job, kommer på førtidspension eller begynder ny uddannelse. 

Så at sammenligne SU og kontanthjælp er ikke rimeligt i min verden. 

Anmeld

26. november 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Nej igen det siger jeg heller ikke. Naturligvis, hvis man kan skal man. Men regeringen er nød til at indse et loft ikke hjælper.

Jeg siger at hele systemet er råddent og at der bliver tabt ekstremt mange mennesker på gulvet her. 

Det at være på kontanthjælp, nej det skal bestemt ikke være luksus men det skal satme også være så man kan leve. Og jeg er altså lidt foraget over din holdning når du selv har en tendens til at nasse ved at springe fra uddannelse til uddannelse, der er er betalt af kommunen. Ja, der er brodne kar i systemet, men der er satme også mennesker som er endt der grundet sygdom eller noget.  

så nu mener du at folk der studere og får su eller anden form for betalt er nogle nassere. 
men Kh modtager er ikke nasser fordi de render rundt der hjemme?  
Forstår ikke man kan have den indstilling. 

Anmeld

26. november 2015

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Hvis man arbejder indenfor det offentlige, så kommer pengene fra statskassen, samme sted kommer KH fra... Det samme hvis man tager en uddannelse.. så i bund og grund får alle jo KH eller... Ved godt det er meget overordnet set... Pengekasserne hedder bare noget forskelligt, men pengene kommer fra samme kasse, nemlig statskassen..

I mine øjne, så knokler folk på KH røven ud af bukserne... De får ikke lov til at gå hjemme mere, som i gamle dage.. Kun folk som er syge kan blive fritaget, men de er jo heller ikke fredet mere... En offentlig ansat får bare mere i lønningsposen end hvis du er på KH... Her får de ca 40kr i timen, men de udføre tit det samme arbejde.. Og dem som jeg møder på min vej, knokler virkelig for deres penge... Jeg ser da nogen, som ikke laver noget, men ved de sagtens kan arbejde, men det er så få, at det ikke burde gå ud over dem, som virkelig knokler for pengene...

Og det sætning, at man bare kan få et arbejde i Netto... Hvad fanden er det for en omgang mundlort... Man kan ikke bare mere... De fleste arbejdspladser kalkulere med løntilskud Idag, så du kan komme i arbejde 3 mdr af gangen... Så blir du udskiftet, idet de gerne vil have at du har en lønpose med i hånden, ellers har de ikke råd... Siger de.. Det er Jo et helt forkert mønster, som er ved at udvikle sig... Og som man fra regeringen burde kigge nærmere på, end at nedsætte KH... Dernæst burde starte med dem selv og alle deres latterlige pensioner... Det er skandaløst...!!!

Anmeld

26. november 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Det er sku ikke ligegyldigt om det er forskel. 
for det er VIDT forskellige ting. 
Så man må heller ike arbejde fordi det sku også betalt løn fra andre steder. 
se nu lige realistisk på det. og kom ind i kampen som i så fint siger til mig. 

Anmeld

26. november 2015

alenemor42

Anonym skriver:

Det er sku ikke ligegyldigt om det er forskel. 
for det er VIDT forskellige ting. 
Så man må heller ike arbejde fordi det sku også betalt løn fra andre steder. 
se nu lige realistisk på det. og kom ind i kampen som i så fint siger til mig. 

Det kommer fra en og samme kasse ... nemlig statskassen. Det er et faktum selv ikke du kan gradbøje 

Anmeld

26. november 2015

alenemor42

Sandratoft skriver:

Det er bestemt ikke ligegyldigt at der er forskel Jeg tror godt du ved hvad forskellen på SU og kontanthjælp er, og på de mennesker's situation der modtager hhv SU og kontanthjælp. 

Kontanthjælp er desuden tidsubegrænset, hvorimod SU er begrænset og der er lagt en ret nøje plan over tidsforbruget (fremdriftsreform)

Man kan selvfølgelig argumentere for at SU også er en ydelse der er betalt af os alle, det er jeg helt med på. Dog laver man noget for sin SU, og de penge som bliver "investeret" i studerende, skulle meget gerne give noget tilbage i skattekassen. 

På samme måde investeres der ikke i kontanthjælpsmodtagere, det er mere en passiv overførsel, indtil de enten får job, kommer på førtidspension eller begynder ny uddannelse. 

Så at sammenligne SU og kontanthjælp er ikke rimeligt i min verden. 

Jamen jeg forholder mig lige nu slet ikke til forskellen.

Det er et faktum at det kommer fra statskassen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.