Ny Kontanthjælps reform

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2015

alenemor42

Jealyn skriver:

Ja det skal de.

Det er ikke nyt at visse dele i befolkningen mener at skulle gøre sig til dommere over om kontanthjælpsmodtagere ryger, har hund kat eller giver deres barn et eller andet som andre mener er forkert når nu de lever af "DERES" penge, så tør da slet ik tænke på hvordan folk vil reagere hvis en på kontanthjælp slæber er nyt køleskab ind i sin bolig en højlys dag.

Ja ironisk nok er dagpenge fuldt "lovligt" fordi man betaler 400 kr om måneden til det.

De dækker jo hverken fra eller til det er stadig offentlig forsørgelse ligesom Su er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2015

Leneur

Jealyn skriver:

men skræmmende alligevel at hvis der rent faktisk var nogle der kunne ligge bare lidt fra når de fik børnefamilieydelse, til hvis køleskabet går, fryseren går, eller vaskemaskinen går, for kontanthjælpsmodtagerens ting holder ikke evigt selvom de ønskede det, så skal de også hører for det.

man skal lade være at dømme udfra hvad man ser for vi aner ikke om der er blevet lagt 100 til side hver måned i 2 år, om køleskabet er brugt osv osv.

En person på kontanthjælp har meget svært ved at få lov til at låne penge faktisk er sansynligheden for at de kan det meget lille.

egentligt tankevækkende at de der har penge kan låne og de der har mest brug for et lån ikke kan, fordi ja de ingen penge har.

Men med hensyn til computer giver jeg dig helt og aldeles ret man behøver ikke en pc til 10.000,00 til skolebrug det ville jeg iøvrigt ik engang købe til mig selv.

Men jeg ser mere et problem i at kontanthhælpmodtagere faktisk slet ikke har muligheden for at købe en pc til deres skolesøgende barn.

som en anden skriver er det ting som klassekasse til 100,00 om året der kan vælte budgettet for en familie på overførselsindkomst.

Ja og af den grund kommer vi ikke med til juletamtam i klassen i dag, da vi ikke har råd til at betale for de pizzaer som der skal bestilles og spises deroppe.  Så når de skærer yderligere ind til benet, så bliver det kun flere og flere arrangementer vi må melde fra til og det er sgu synd for min datter... 

Anmeld

26. november 2015

Jealyn

Sandratoft skriver:

Det er da også rigtig ærgerligt.  

Jeg er stor fan af at folk laver en opsparing til uforudsete udgifter, så man ikke behøves tage et kviklån eller bede kommunen om hjælp. 

Jeg kan hører du tror det er ligeså nemt som at klø sig i nakken at få et lån igennem kommunen eller et kviklån for den sags skyld, der er stort set intet at hente hos kommunerne og igen har du penge så kan du få, har du ingen så må du gå, det gælder hos både banker og diverse kviklånsudbydere.

hele kernen er at alle andre mener og tror de har ret til at bestemme hvordan folk på offentligt forsørgelse skal og ikke mindst må forvalte de penge de får.

Anmeld

26. november 2015

Jealyn

Leneur skriver:

Ja og af den grund kommer vi ikke med til juletamtam i klassen i dag, da vi ikke har råd til at betale for de pizzaer som der skal bestilles og spises deroppe.  Så når de skærer yderligere ind til benet, så bliver det kun flere og flere arrangementer vi må melde fra til og det er sgu synd for min datter... 

For fanden hvor er det bare ikke okay 

har du indviet en af dem fra forældrerepræsentanterne om jeres situation, det bør du gøre

stort kram herfra

Anmeld

26. november 2015

Benjamins'mor

alenemor42 skriver:

Ja ironisk nok er dagpenge fuldt "lovligt" fordi man betaler 400 kr om måneden til det.

De dækker jo hverken fra eller til det er stadig offentlig forsørgelse ligesom Su er

Så har du godt nok en billig a-kasse. 

Min mand betaler 924,- om måneden. 

Anmeld

26. november 2015

alenemor42

Benjamins'mor skriver:

Så har du godt nok en billig a-kasse. 

Min mand betaler 924,- om måneden. 

Det må være incl. Fagforening eller efterlønsbidrag

Anmeld

26. november 2015

Anonym trådstarter

Jealyn skriver:

Jeg synes faktisk vi er rigtigt mange der virkelig har prøvet og forklare og været mere end sobre i vores tilgang til dit meget fordømmende indlæg, jeg ser fordomme jeg ser uvidenhed jeg ser misundelse på et grundlag der ganske enkelt ikke eksistere og slutteligt ser jeg en der end ikke vil og kan stå ved sine egne udtalelser hvis det er din mening og du er så sikker på den, så argumenter på et sagligt plan og stå ved dine meninger alt andet er kujonagtigt.

jeg ser også en der ikke sket intet tager ind men er så forblændet af egen ideologi at der er helt lukket for andre input.

indrømmet jeg ser en troll og jeg hoppede direkte i med begge ben, dit indlæg fortjener ikke alle de gode og sårbare svar du har fået.

over and out 

Men at i udtaler jer om hvad i synes er rigtig og forkert. Skal jeg da ikke ændre min holdning til kh fordi i synes! 

Misundelse ej come on. Hvem er misundelig på en der får kontanthjælp. Den må du længere ud på landet med. 

Jeg står ved mine meninger og holdning. 

Mit indlæg er åbenbart en fantastisk debat ellers ville der jo ikke være så mange kommentarer.  

At vi ikke er enige.. Surt? 

Anmeld

26. november 2015

Jealyn

Anonym skriver:

Men at i udtaler jer om hvad i synes er rigtig og forkert. Skal jeg da ikke ændre min holdning til kh fordi i synes! 

Misundelse ej come on. Hvem er misundelig på en der får kontanthjælp. Den må du længere ud på landet med. 

Jeg står ved mine meninger og holdning. 

Mit indlæg er åbenbart en fantastisk debat ellers ville der jo ikke være så mange kommentarer.  

At vi ikke er enige.. Surt? 

Du behøver ikke bruge tid på at citere mine indlæg, min tid er for kostbar til at besvare dine indlæg

Anmeld

26. november 2015

Sprit25

Sandratoft skriver:

Ja og hvad så?

Jeg ved uanset hvad jeg skriver preller det af men prøver alligevel. 

Kender du følelsen af afmagt? Af at føle UANSET hvad du gør kan du ikke komme ud af det her hul du sidder i? Sådan kunne jeg forstille mig MANGE på KH har det. Og hvis så en højere magt hele tiden fortæller du er et dårligere menneske, at du ikke må eje at du ikke må gemme noget. Tjah så det at miste opsparingen igen og igen kan være drænene og gør man aldrig kommer ud af det her hul.

Anmeld

26. november 2015

Anonym trådstarter

Jealyn skriver:

Du behøver ikke bruge tid på at citere mine indlæg, min tid er for kostbar til at besvare dine indlæg

Hvad laver du så i mit opslag, hvis din tid er så kostbar? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.