Er delvist enig.
Jeg kender 8 der er eller har været på Kh de sidste 3 år.
2 er for syge og er røget ud af dagpenge systemet, de to er nu på førtidspension, men havde flere år været fanget i systemet.
2 har muligvis følgesygdomme fra piskesmæld.. Når jeg siger muligvis, er det fordi disse personer ofte går og shopper flere timer i streg, spiser på cafe, headbanger i byen og jeg kun umiddelbart har hørt dem sige de har en lidt irriterende hovedpine i ny og næ.. ( det har vi vel alle)?? Så, dem undlader jeg som sådan at vurdere på.
4 går hjemme fordi de ikke gider arbejde. Yes, den er god nok og er baseret på personlige udtalelser så som:
-Altså, hvis de vil have mig i arbejde, får jeg da bare et barn mere. Så slipper jeg da i lang tid
- Ved du hvad det ville koste mig at tage det arbejde kommunen foreslog??? Jeg skulle bruge tid på transport og penge og får en lorteindkomst..No way jeg vil det.
- ved du hvad, jeg har fået?? Kh...så nu får jeg penge for bare at hygge mig hver dag og gratis pasning af mine unger! Det er sgu fedt.
Disse er fra tre af dem... Sørgeligt men sandt.
og nu skal i lige huske at de syge dom hovedregel IKKE bør komme på Kh. Kun dem der midlertidigt er job løse.
Så, et af ordrer at denne nye ordning ikke kun omfatter de dovne og ugidelige, men også de syge som slet ikke burde få Kh.
Dermed er den største fejl, at syge folk ryger i en kategori hvor de ikke hører hjemme. Fjerner du dem, er der kun de alm job løse og de burde jo ikke få mere end en SU.