Ny Kontanthjælps reform

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2015

Sprit25

Anonym skriver:

så nu mener du at folk der studere og får su eller anden form for betalt er nogle nassere. 
men Kh modtager er ikke nasser fordi de render rundt der hjemme?  
Forstår ikke man kan have den indstilling. 

Nej det siger jeg bestemt heller ikke. Du er rigtig god til at læse lige præcis hvad du vil- 

Jeg siger at DU springer fra uddannelse til uddannelse er vel i teorien det samme som at nasse på statskassen istedet for at komme ud og få et job! Ja, det kan godt være du knokler for det, men indtil du er på arbejdsmarkedet betaler du jo intet tilbage til statskassen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2015

Sandratoft

alenemor42 skriver:

Jamen jeg forholder mig lige nu slet ikke til forskellen.

Det er et faktum at det kommer fra statskassen. 

Okey, det kan vi sagtens blive enige om. 

Anmeld

26. november 2015

Elgaard73

Anonym skriver:

Det er sku ikke ligegyldigt om det er forskel. 
for det er VIDT forskellige ting. 
Så man må heller ike arbejde fordi det sku også betalt løn fra andre steder. 
se nu lige realistisk på det. og kom ind i kampen som i så fint siger til mig. 

Hallo, der snakkes om offentlig forsørgelse.

Siden hvornår er en lønindtægt blevet placeret i kategorien "offentlig forsørgelse"? Ja, løn kommer et andet sted fra (surprise), men den er sgu da ikke finanseret via andre folk's skatteindbetaling.

Få nu lige styr på fakta, i stedet bare for slynge fuldstændig ubegrundede svar ud.

Og du har stadig ikke svaret på mit sidste spørgsmål? Hvorfor bliver du ved med at sejle rundt fra den ene uddannelse til den anden (finanseret af kommunen?)? I mine øjne er du jo ikke meget anderledes end den dovne KH'er det sejler rundt i KH systemet.

Handler dit indlæg ikke netop om, at alle som ikke er ude på det regulære arbejdsmarked og som ikke 100 % forsørger sig selv, bare er nogle dovne nassere?

Anmeld

26. november 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Nej det siger jeg bestemt heller ikke. Du er rigtig god til at læse lige præcis hvad du vil- 

Jeg siger at DU springer fra uddannelse til uddannelse er vel i teorien det samme som at nasse på statskassen istedet for at komme ud og få et job! Ja, det kan godt være du knokler for det, men indtil du er på arbejdsmarkedet betaler du jo intet tilbage til statskassen.

nu har jeg været på arbejdsmarked i 7 år. så det tror jeg nok jeg gør. at jeg vælger at uddanne mig mere så jeg kan komme til at tjene kassen, og betale for folks kontanthjælp skal du da ikke brokke dig over... 

Anmeld

26. november 2015

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Hallo, der snakkes om offentlig forsørgelse.

Siden hvornår er en lønindtægt blevet placeret i kategorien "offentlig forsørgelse"? Ja, løn kommer et andet sted fra (surprise), men den er sgu da ikke finanseret via andre folk's skatteindbetaling.

Få nu lige styr på fakta, i stedet bare for slynge fuldstændig ubegrundede svar ud.

Og du har stadig ikke svaret på mit sidste spørgsmål? Hvorfor bliver du ved med at sejle rundt fra den ene uddannelse til den anden (finanseret af kommunen?)? I mine øjne er du jo ikke meget anderledes end den dovne KH'er det sejler rundt i KH systemet.

Handler dit indlæg ikke netop om, at alle som ikke er ude på det regulære arbejdsmarked og som ikke 100 % forsørger sig selv, bare er nogle dovne nassere?

hvis du ikke kan se at det er bedre og uddanne sig og arbejde. 

end at være på kh så ved jeg dælme ikke hvad der sker i dit lille hoved. 

Anmeld

26. november 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Det kommer fra en og samme kasse ... nemlig statskassen. Det er et faktum selv ikke du kan gradbøje 

kan simpelthen ikke andet end at grine af dig. 

Anmeld

26. november 2015

Sprit25

Anonym skriver:

nu har jeg været på arbejdsmarked i 7 år. så det tror jeg nok jeg gør. at jeg vælger at uddanne mig mere så jeg kan komme til at tjene kassen, og betale for folks kontanthjælp skal du da ikke brokke dig over... 

Tjah det er fint nok. Håber ALDRIG du får brug for statsstøtte.. Aldrig 

Anmeld

26. november 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

man læser ikke alle ens. 
ligesom i ikke læser hvad jeg skriver, men læser hvad i tror jeg skriver. 

Anmeld

26. november 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Tjah det er fint nok. Håber ALDRIG du får brug for statsstøtte.. Aldrig 

Det sker aldrig. 

Anmeld

26. november 2015

Benjamins'mor

Sandratoft skriver:

Jeg kan godt forstå du tror det preller af på mig, men det gør det nu ikke. Jeg er ikke helt empati forladt. 
Det  jeg har svært ved at forstå, er at hvis man må spare 10.000 op, er det ikke en god opsparing at have? Hvis vi siger at man med hårdt arbejde får sparet 9.500 kr op, så har man en rigtig god buffer, til hvis der skal laves et hul ved tandlægen, eller opvaskemaskinen står af. Hvordan kan det være det samme som at blive slået hjem?

Det er altid godt at have en opsparing. 

Men hvis du har fået sparet 10.000,- op til uforudsete udgifter, så holder kommunen din kontanthjælp tilbage indtil du har levet for de 10.000,- du har sparet op. Ergo er der jo ingen mening i at spare de 10.000,- op hvis du så skal leve for dem i stedet for fx at købe en computer og et køleskab. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.