Ny Kontanthjælps reform

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2015

TNBC

Anonym skriver:

oftes står du i en kælder helt alene, så samvær er der ikke meget af.... man kan jo ikke leve i en verden uden at omgås andre mennesker.
hvordan kan man så magte at handle ind, i fakta.. 
du sælger den altså ikke ret godt. 

Kvinden der handler EN gang hvert halve år, fordi hun ikke kan være blandt mennesker. Sand historie.... Vil du sende hende ud i arbejde sammen med andre mennesker, når hun ikke en gang kan gå ud at handle?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Ja, jeg ved sku da godt det er op til mig..

Sjovt som du med det samme mener at jeg er på kh fordi jeg ikke har en uddannelse...

Jeg KÆMPER hver eneste dag, men jeg skal jo bare ud i det, i følge nogle herinde, for alle kan jo... Er det ikke sådan det er? Jeg sidder jo bare på min falde røv og laver ingenting. (NOT) For det må man ikke under 30. Man skal arbejde for den røvlille bunke penge man får, op til 37timer.

Så kan man på SU heller ikke brokke sig, for der er min sku sin egen herre, det er man ikke påå KH...

men hvorfor så ikke sørger for at få et arbejde hvor du er godt tjent. 
end at være på kh og få en lille indtjening. 
Jeg synes da det er FEDT at folk på KH skal arbejde for sin kh..... 

Anmeld

25. november 2015

Elgaard73

Anonym skriver:

oftes står du i en kælder helt alene, så samvær er der ikke meget af.... man kan jo ikke leve i en verden uden at omgås andre mennesker.
hvordan kan man så magte at handle ind, i fakta.. 
du sælger den altså ikke ret godt. 

Du ser jo ikke det her menneske, efter at det er gået ud af Fakta og hjem. Du ser ikke hvordan det her menneske måske ikke magter at gøre mere den dag.

Og hvis sådan et menneske, skal bruge sine sparsomme resurser på at ligge tøj sammen på et plejehjem, eller hvad jobbet nu lige er, hvem skal så lave de nødvendige dagligdags ting hjemme?

Vi er alle forskellige, og vi har alle forskellige mængde resurser. Og man kan nu engang kun bidrage med det man nu engang har. Du kan ikke plukke hår af en skaldet.

Tag nu skyklapperne af og indse, at vi hver især er forskellige. Man kan bare ikke dømme folk, førend at man selv har prøvet situationen. Og gør man det alligevel (altså dømmer), kommer man kun til at fremstå som uempatisk og snæversynet.

Anmeld

25. november 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Nej det er ikke meget. men det er stadig gratis penge . så de skal da ikke brokke sig.. 
bo i en 2-3 værelses lejlighed til 5000 kr. 
så er der da stadig 10.000 kr tilbage til udgifter. det burde ikke være et problem. 

Du glemmer altså at der også skal betales skat af KH. Men lad os lege med dit eksempel:

9.700 - 40 % i skat = 5820 kr. udbetalt

Du tager så de 5820 kr og ganger med 2 = 11.640.

Husleje: 5.000 kr ( dit eget eksempel).

11.640 kr. - 5.000 kr. = 6.640 kr.

Så er der andre udgifter, såsom forsikringer, licens, telefoni, strøm osv. Lad os sige der hver mdr. bliver sat 3.000 kr. til side til det. 

6.640 - 3.000 = 3.640 kr til hele husholdningen til hele mdr.

Og bemærk! Dette er et MEGET forsimpliceret regnestykke!!

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Må man spørge hvad det er du rent faktisk gerne vil med denne tråd? 

Du skrev du gerne ville se det fra andres synspunkt/få forståelse for hvordan og hvorledes. Men ligemeget hvad folk skriver så har du jo bare ingen forståelse og du dømmer bare folk på det kraftigste. 

Du skrev det jo var ligemeget om du var anonym eller ej, og at du ville være anonym fordi du ikke vil sammenlignes med denne tråd når du debattere i andre tråde. Jeg får faktisk det indtryk at du har valgt at være anonym, for at sidde og dømme folk udfra det de skriver uden at skulle stå til regnskab for det. Det synes jeg simpelthen er ynkeligt! 

så tror du forkert. men det også fair. 

jeg ville bare ud med mine frustrationer over folk brokker sig. 

Ligeså vel i mener at jeg dømmer. 
dømmer i da mig helt vild 
så vi er vidst alle lige gode om det. 
Her i DK er det heldigvis lovligt ikke at have samme mening! 

Anmeld

25. november 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

men man kan sagtens ''hænge ud'' med sine venner. 
men ej arbejde.. jeg ikke fan. 

Hvis du kendte lidt til det så ville du også vide at mange med sådan en lidelse ikke hænger særlig meget med sine venner... 

Nogle isolerer sig. Ja nogle formår at være sammen med venner engang imellem men det er et kæmpe arbejde for dem og de er sibdssyg smadret mentalt! 

så IGEN en fordom du har! Jeg siger det igen: prøv dog at sætte dig ind i tingene og find en dybere forklaring end bare at dømme på hvad du lige ser

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Kvinden der handler EN gang hvert halve år, fordi hun ikke kan være blandt mennesker. Sand historie.... Vil du sende hende ud i arbejde sammen med andre mennesker, når hun ikke en gang kan gå ud at handle?

næ. men så kan hun vel få et hjemme arbejde? 
hjælpe en gartner med at tage klistermærker på blomster poser ex. 

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Du ser jo ikke det her menneske, efter at det er gået ud af Fakta og hjem. Du ser ikke hvordan det her menneske måske ikke magter at gøre mere den dag.

Og hvis sådan et menneske, skal bruge sine sparsomme resurser på at ligge tøj sammen på et plejehjem, eller hvad jobbet nu lige er, hvem skal så lave de nødvendige dagligdags ting hjemme?

Vi er alle forskellige, og vi har alle forskellige mængde resurser. Og man kan nu engang kun bidrage med det man nu engang har. Du kan ikke plukke hår af en skaldet.

Tag nu skyklapperne af og indse, at vi hver især er forskellige. Man kan bare ikke dømme folk, førend at man selv har prøvet situationen. Og gør man det alligevel (altså dømmer), kommer man kun til at fremstå som uempatisk og snæversynet.

så må jeg fremstå som det. 
for det er MIN mening og jeg skifter ikke.. 

Anmeld

25. november 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

skolen kan ikke forlange at de skal have mobil og computer... 
min søster er lærer så taler er erfaring. 

Nej, men de kam forlange at barnet kan følge undervisningen og lave deres lektier, og at forældrene kan orientere sig via intra - og dette gøres via en computer eller tablet.

Kender du begrebet : et beskedent hjem, eller trangsbeneficium? En pc/tablet og mobil ses i dag som værende en del af et beskedent hjem, og altså ikke som en luxsusvare.

Anmeld

25. november 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

så må jeg fremstå som det. 
for det er MIN mening og jeg skifter ikke.. 

Hvorfor oprettede du debatten?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.