Ny Kontanthjælps reform

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2015

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Hvis du kendte lidt til det så ville du også vide at mange med sådan en lidelse ikke hænger særlig meget med sine venner... 

Nogle isolerer sig. Ja nogle formår at være sammen med venner engang imellem men det er et kæmpe arbejde for dem og de er sibdssyg smadret mentalt! 

så IGEN en fordom du har! Jeg siger det igen: prøv dog at sætte dig ind i tingene og find en dybere forklaring end bare at dømme på hvad du lige ser

nu er det bare sådan at jeg haavde en veninde der fik en depression. 
men kunne sagtens gå i byen, cafe og alt det sjove.. 

Samme med en der havde angst spurgte om jeg ville med på cafe... 

altså???? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2015

alenemor42

Tror en moderator skal låse denne tråd.

Det er vist ikke en reel debat det her

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Nej, men de kam forlange at barnet kan følge undervisningen og lave deres lektier, og at forældrene kan orientere sig via intra - og dette gøres via en computer eller tablet.

Kender du begrebet : et beskedent hjem, eller trangsbeneficium? En pc/tablet og mobil ses i dag som værende en del af et beskedent hjem, og altså ikke som en luxsusvare.

men så må man jo gå til inspektøren og fortælle sin situation. så tror jeg næppe de smider barnet ud af skolen fordi han/ hun ikke har en pc... 

Anmeld

25. november 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

3.640 kr. til mad og diverse.. 
er det ikke mere end rigeligt? 

Nej! Det er bestemt ikke meget.

Som jeg også skrev regnestykket er MEGET simpelt sat op, der kan jo snildt være andre udgifter, der er heller ikke sat penge af til tøj (til barn/børn), ikke sat penge af til opsparing til fødselsdag/julegaver.

Det giver altså kun små 900 kr om ugen til ALT, tøj, mad, osv til en hel familie..

Anmeld

25. november 2015

alenemor42

Benjamins'mor skriver:

Jeg fik kontanthjælp under barsel med min datter, da reformen i januar 2013 trådte i kraft. De vurderede mig uddannelses parat og jeg faldt til kun at få 5753,- før skat. Så man får altså ikke forhøjet kontanthjælp bare fordi man har børn. 

Der er lavet en del om siden 2013.... der er mange ting der spiller ind

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Hvorfor oprettede du debatten?

Fordi jeg havde lyst til at ytre med mine tanker og følelser og frustrationer. 

Anmeld

25. november 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

men så må man jo gå til inspektøren og fortælle sin situation. så tror jeg næppe de smider barnet ud af skolen fordi han/ hun ikke har en pc... 

Selvfølgelig smider de ikke barnet ud. Men er det ok at barnets straffes fordi du mener at KH er for høj?

Anmeld

25. november 2015

TNBC

Anonym skriver:

næ. men så kan hun vel få et hjemme arbejde? 
hjælpe en gartner med at tage klistermærker på blomster poser ex. 

Du kender ikke en skid til angst, gør du vel?

Prøv du at lev en dag eller uge i en andens sko, og du ville ikke se med fordømmende øjne. Du ville vide at det er sku ikke for sjov.

Anmeld

25. november 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

nu er det bare sådan at jeg haavde en veninde der fik en depression. 
men kunne sagtens gå i byen, cafe og alt det sjove.. 

Samme med en der havde angst spurgte om jeg ville med på cafe... 

altså???? 

Det klassiske eksempel. 

Du aner IKKE hvad der foregår i deres hovede... 

Og man kan sagtens have angst og gå på cafe? Systemet er stadigvæk på overarbejde men nogle formår at kæmpe angsten ned nogle gange. Desuden ville du ikke vide, hvis I tog på cafe om hun ville have et kaos inde i, og hvordanhun ville have det før og efter....

man styrer ikke selv hvornår man har angst.. Nogle gange har man gode dage hvor man kan nogle ting men så er næste dag lort. Ligesom normale mennesker. 

Nu gider jeg ikke bruge mere tid den her debat... For du vil åbenbart kun dæmme ud fra hvad du har set

Anmeld

25. november 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Fordi jeg havde lyst til at ytre med mine tanker og følelser og frustrationer. 

Hvorfor? Altså var det bare for at lukke galde ud, eller finde andre med samme mening, eller måske få udvidet din horisont?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.